Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Als je idd wat hoger komt, met kortere en moeilijkere wendingen is het wel verstandiger om je paard op ijzers te zetten.
kitty_gomez schreef:KiWiKo schreef:waarom zou je ijzers willen, als je pony zo goed loopt zou ik er niet aan beginnen
Op advies van mijn hoefsmid.
Zelf heb ik er geen ervaring mee. En ik wil het beste uiteraard voor mij en de pony!
Ik heb in het weiland gereden zonder, ik voel hem een beetje glijden, niet overdreven.
Maar het land was wel nattig.
.Jako_Saffier schreef:mijn pony liep vroeger alleen voor op ijzers, maar daardoor struikelde ze vaak.. het leek dan net alsof de ijzers te zwaar waren en ze daarom haar hoeven niet goed op tilde.. daarom hebben we op advies van de hoefsmid maar zonder ijzers gedaan! ze is echt een veel vrolijker paard geworden! ze galopeerd weer door de wei enzo echt een hele verandering, het blijkt nu dus dat ze eingelijk dood ongelukig was met die ijzers onderr! daarom maar extra voorzichtig bij wedstrijden maar wel een vrolijk paard!
kitty_gomez schreef:Ik heb net de startlijst gezien. Ik start als 3de en 2de.
Het gras in natuurlijk nog nat/vochtig van de dauw. Is het risico hoger om uit te glijden?
Als je zonder ijzers rijd?
kitty_gomez schreef:Ik ga het eerst zonder ijzers proberen!