Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
StalMolly schreef:Volgens mij mag het op hoger niveua niet hoor....
kusfleur schreef:...je zou het is na moeten vragen bij knhs of het mag!!!
.
). Maar neem dan idd wel dezelfde kleuren: zwart zadel, zwart dekje, zwart jasje en zwarte cap.
Meetje22 schreef:Nee oke Karin dat ben ik met je eens.
Maar aangezien ik per week gemiddeld een uurtje of 14 kwijt ben aan wassen en met het zorgen dat meneer wit word en blijft.
Dan is het best pijnlijk als je vanwege een zwart dekje opeens een 4 of een 5 krijgt aangezien ik bekant altijd een 8 voor verzorging heb.

jury schreef:Meetje22 schreef:Nee oke Karin dat ben ik met je eens.
Maar aangezien ik per week gemiddeld een uurtje of 14 kwijt ben aan wassen en met het zorgen dat meneer wit word en blijft.
Dan is het best pijnlijk als je vanwege een zwart dekje opeens een 4 of een 5 krijgt aangezien ik bekant altijd een 8 voor verzorging heb.
Een schimmel heeft ook een voordeel bij mij in de ring.
Als ie helemaal wit is ben je de enige die een 9 voor de verzorging kan krijgen, omdat ik weet hoeveel werk dat is.

wat een geweldig topic
dat is geweldig dat wist ik niet dacht dat wit/ zacht geel verplicht was
dat word een rijbroek met mooi bijpassend dekje uitzoeken en dan ben je toch een mooi geheel risky schreef:wat een geweldig topic
ben ook in het bezit van een nu nog geen witte schimmel maar zat ook al te dubben wat voor dekje (wit) ik moest gaan kopen voor de wedstrijden maar dat een andere kleur ook magdat is geweldig dat wist ik niet dacht dat wit/ zacht geel verplicht was
![]()
nu word de keuze wel een stuk gemakkelijker![]()
dat word een rijbroek met mooi bijpassend dekje uitzoeken en dan ben je toch een mooi geheel

mooi hoor Nexus schreef:Ik start met mijn schimmel met een donkerblauw dekje. Heb ook een donkerblauwe cap, jasje en laarzen. Heb een mail aan de KNHS gestuurd om het te vragen en je mag met elk kleur dekje starten dat je wilt. Heb deze mail wel in mijn paspoort zitten, want krijg wel vaak opmerkingen er over, maar nog veel vaker een 8 voor verzorging!
?
? Simba_ schreef:Nexus schreef:Ik start met mijn schimmel met een donkerblauw dekje. Heb ook een donkerblauwe cap, jasje en laarzen. Heb een mail aan de KNHS gestuurd om het te vragen en je mag met elk kleur dekje starten dat je wilt. Heb deze mail wel in mijn paspoort zitten, want krijg wel vaak opmerkingen er over, maar nog veel vaker een 8 voor verzorging!
Zou je die mail hier misschien neer willen zetten?
Dan kunnen andere hier er ook een beroep op doen mochten we een keer problemen krijgen?
, die mail zou ik ook wel willen hebben als bewijs mochten ze een keer moeilijk doen

Meetje22 schreef:Heb gisteren met mn zwarte dekje gereden.
Bij de ene jury kreeg ik een 8 zoals normaal.
Bij de tweede jury een 6.
Of dat aan het dekje lag weet ik niet,paard was in ieder geval weer spierwit.
Kreeg wel veel positief commentaar op het dekje,dat ie erg chique stond enzo.
Ook waren er veel mensen die dachten dat het niet mocht,maar na te horen dat het wel mag het ook in overweging gingen nemen.
Simba_ schreef:Meetje22 schreef:Heb gisteren met mn zwarte dekje gereden.
Bij de ene jury kreeg ik een 8 zoals normaal.
Bij de tweede jury een 6.
Of dat aan het dekje lag weet ik niet,paard was in ieder geval weer spierwit.
Kreeg wel veel positief commentaar op het dekje,dat ie erg chique stond enzo.
Ook waren er veel mensen die dachten dat het niet mocht,maar na te horen dat het wel mag het ook in overweging gingen nemen.
Hmm wat stom van die 6 zeg !
Moet wel aan het dekje gelegen hebben als je paard spierwit was...
Heb je de jury nog gesproken o.i.d. ?