Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aerdenhout1 schreef:Wat een onzin...er zijn denk ik veel meer volwassen ruiters die er nog niet aan toe zijn, dan kinderen.
Jammer dat de ouders er inderdaad vaak zo'n druk achter zetten en het kind niet laat genieten van zijn of haar sport en in de liefde voor het paard.
Maar dit komt in elke tak van sport voor, niet alleen bij de paarden.
En god zij dank zijn lang niet alle ouders zo!
) speciale proefjes moeten krijgen waar echt de 'lol' nog te vinden is. Zodat ze hun fanatiek kunnen bezighouden met wedstrijden, maar toch nog echt fun hebben. (bv. Gymkhana, speciale pony-parcourstjes, leuke dressurproefjes die makkelijk te rijden zijn, (of alles tesamen: ponyventing!
) clubjes die aan een aantal wedstrijdjes meedoen, enz)
Vjestagirl schreef:Steeds vaker komt het op bokt voorbij. Topics over kleine kinderen die nouwelijks kunnen rijden maar toch al wedstrijden rijden. En dan niet een simpel bixi proefje voor de lol, maar serieuze 'grote mensen wedstrijden' met bijbehorende grote mensen regels. En dan wordt er weer geklaagd over kinderen die zagen en hangen, die nouwelijks kunnen zitten, die de kont niet mee kunnen rijden.
Waarom kunnen kleine kinderen niet meer gewoon lekker rondhobbelen, door de bossen scheuren en vooral lol hebben met hun pony? Waarom schaffen we de wedstrijden voor kinderen onder de 12 niet gewoon af? Leer eerst maar eens lekker te rijden en leer eerst maar eens wat er echt belangrijk is voor je dier, en ga dan als een klein barbie popje op je pony zitten...
Daniellev schreef:Een meisje van 11 kan het in de reguliere wedstrijden nooit moeten opnemen tegen een vrouw van 35 op een D-pony.
En ik denk dat mijn dochter van 9 het niet echt waardeert om gymkhana's e.d. te rijden. Dat deed ze met haar shet toen ze 6 was.
helemaal akkoordCitaat:0 - 6 ==> GEEN wedstrijden
6 - 12 ==> "OEFEN"- wedstrijden
12 - 16 ==> Grote "OEFEN"- wedstrijd maar al met prijzen
16 + ==> Wedstrijden
. Apple schreef:Sweet_Pony, dat was dus ook een oefenwedstrijd, aan de manege dus om het goed in te delen.
Valt me op dat de kinderen die hier reageren zelf geen wedstrijden starten en er ook geen ervaring mee hebben.
Apple schreef:Sweet_Pony, dat was dus ook een oefenwedstrijd, aan de manege dus om het goed in te delen.
Valt me op dat de kinderen die hier reageren zelf geen wedstrijden starten en er ook geen ervaring mee hebben.
sweet_pony schreef:helemaal akkoordCitaat:0 - 6 ==> GEEN wedstrijden
6 - 12 ==> "OEFEN"- wedstrijden
12 - 16 ==> Grote "OEFEN"- wedstrijd maar al met prijzen
16 + ==> Wedstrijden