Wie rijden er nog meer in een 4-tal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke0

Re: Wie rijden er nog meer in een 4-tal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:21

4 tal, lijkt me wel superleuk om te doen! Maar geen tijd&mogelijkheid voor. Misschien es een keertje voor de lol iets in studeren met vriendinnen, ja nieuw plan!

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:23

ik rij geen 4tal, maar 16tal Tong uitsteken haha, nee maar wat leuk dat je daarvoor bent gevraagt! foto's zien er goed uit voor de eerste keer! Lachen

GermatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:25

Hoi! Sinds vandaag rijd ik in het friezen 4-tal Clown
Al meerdere malen gevraagd, ook vorig jaar, maar altijd de boot af weten te houden wegens tijd en dergelijke...
Maar het was erg leuk en gezellig, proef is ook niet moeilijk, alleen goed op de afstanden letten!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:43

nassau schreef:
Hier even een vraagje over 4tal rijden. Mag je op het zelfde moment gaan lichtrijden en doorzitten? Dan lijkt het wat minder rommelig. En waar/hoe moet de commandant groeten? Graag tips!!!

De proef geeft aan of je moet lichtrijden of doorzitten. Ieder rijdt licht voor zichzelf. Op tape en foto's heb ik het wel eens terug gezien, maar als je de oefeningen zeer secuur en gelijk uitvoert, stoort het lichtrijden eigenlijk helemaal niet.

De commandant gaat vóór het viertal staan, op het moment dat deze in gelid opgesteld staat. Alleen de commandant groet naar de jury. Volgens mij groet de commandant op dezelfde wijze als je te paard zou doen; neigen met het hoofd en de rechterhand naar achteren brengend. Als de commandant na het groeten weer uit de ring is, vertrekt het viertal met enen (=één voor één) of in gelid (=tegelijkertijd) in vrije stap uit de baan. Inspectie vindt naast de ring plaats.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:56

Ik rij ondertussen al iets langer dan 10jaar achttal Clown , kan mezelf dus wel een ervaren groepsdressuurruiter noemen geloof ik.. Maargoed, in België (LRV) horen de achttallen ook nog standaard bij de wedstrijden voor alle clubs, vandaar dus.

Belangrijkste regel: kijken!

Groepsdressuur doe je in groep, niet individueel. Je moet constant naar de rest van de groep kijken. Kijken ofdat je afstand goed is en blijft, kijken ofdat je gelijk zit tijdens de oefeningen, als je achteraan rijdt: kijken wat er vooraan gebeurt, de achterste moet de flaters in afstanden snel kunnen opvangen, als je vooraan rijdt: kijken wat er achteraan gebeurt en ofdat iedereen het tempo kan bijblijven,... Kijken, kijken, kijken.

Succes!

nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 08:09

Heeft iemand een filmpje waar een viertal proef op te zien is? Liefst een L-proef. Kunnen we de kunst ff afkijken!! Alvast bedankt.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 08:17

Wij rijden ook een viertal, klasse M, maar met heel verschillende combinaties qua klassen.. Vanaf Z2 tot L1.. Maar het is gewoon super gezellig!

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 11:43

nassau schreef:
Heeft iemand een filmpje waar een viertal proef op te zien is? Liefst een L-proef. Kunnen we de kunst ff afkijken!! Alvast bedankt.

Zondag trainen we weer en zal ik het op laten nemen. We oefenen iedere keer ook het proefje (L) Das wel een goeie voor onszelf ook om te kijken wat er nog aan schort Cool

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:59

Ook ik heb 4-tal gereden. Sla dit jaar over wegens teleurstellende resultaten op de NK's laatste 2 jaar.
We hadden echt heel veel getraind, een leuke groep en commandant, alle wedstrijden dik gewonnen etc etc... Afgelopen NK reden we net binnen bij A om de proef te beginnen, toen het publiek van het 4-tal naast ons heel hard begon te applaudiseren en gillen. Je snapt het al, alle paarden van het rit, ze stonden te steigeren en bokken met groeten. We hebben wel beklag gedaan bij het secretariaat, maar wegens tijdgebrek wouden ze ons niet over laten rijden. Huilen

Als ik iemand van die vereniging tegen kom ben ik nog in staat om ze iets te doen. Hamer Extreme duivel Hamer Die lui van die vereniging hebben niet eens excuses aangeboden, ook niet nadat we een nette (echt waar) brief hadden gestuurd.

Verder vind ik 4-tal rijden erg leuk. Je bent samen bezig om een goed resultaat neer te zetten en je moet je eigen belang even vergeten.. Ik ga het zeker wel weer doen, maar nu even niet..

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 23:08

nassau schreef:

Hij is niet vanuit de meest ideale hoek gefilmd, maar het meeste staat erop.
Dit is de 4de keer dat we oefenen, niet heel erg bagger toch?!

Friezen 4-tal Molenruiters 2008
http://nl.youtube.com/watch?v=I4wvUaaJmnc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:21

Wij rijden nu ons 1e seizoen M viertal en zijn al kringkampioen na 3 wedstrijden. We hebben waarschijnlijk nog wel een filmpje van ons. Daarin kan je zien wat een goed viertal is kwa samenwerking en afstanden. Alleen de rest wat minder is...

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:24

Ik heb een tijd met Farouche in een 8-tal gereden, en met Irene in een 4-tal. Kan nou niet bepaald zeggen dat ik het erg leuk vond. Nagelbijten / Gniffelen We hadden allemaal verschillende paarden, de een ging hard en de ander sliep zowat...Nee, dat werkte niet.

Maar veel plezier in het 4-tal! Leuk dat je er in mee mag rijden. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:54

daNiielle_ schreef:
Ik heb een tijd met Farouche in een 8-tal gereden, en met Irene in een 4-tal. Kan nou niet bepaald zeggen dat ik het erg leuk vond. Nagelbijten / Gniffelen We hadden allemaal verschillende paarden, de een ging hard en de ander sliep zowat...Nee, dat werkte niet.

Maar veel plezier in het 4-tal! Leuk dat je er in mee mag rijden. Lachen

Dat probleem ken ik. Wij hebben 1 "reserveruiter" en die was er eigenlijk pas vorig jaar bij gekomen. We rijden nu M dus moet er zonder zweep en met sporen worden gereden. En de pony van de reserveruiter die is totaal niet aan de been met of zonder zweep maar zonder zweep is het nog erger. En zij rijdt nogal met de hand. Dat is zo storend zo'n ruiter Vork

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:28

Super veel plezier in je 4-tal!

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 19:51

Trainen vorige week Pling

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:46

Ik rijd ook viertal (L, E-ponys) , vind het wel leuk maar ben altijd zo ontzettend bang dat ik het verpest voor de anderen Bloos
maar als het goed gaat heb je ook echt iets met z'n alleen bereikt en dat is echt ontzettend mooi!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:57

Mijn dochtertje heeft het vorig jaar gedaan bij de a/b pony's. Heel het viertalletje deed het toen voor de eerste keer. In het begin bakten ze er niks van, maar na veel oefenen ging het harstikke goed en zijn ze reserve-kampioen op de NK geworden. Haha!
De kinderen vonden het hartstikke leuk en konden heel goed met elkaar overweg wat het nog leuker maakte en daarbij hebben ze er ook veel van geleerd en vooral veel lol gehad. Knipoog

Foto's van het viertal zien er goed uit. Ik vind het erg mooi om te zien een friezen 4-tal. Haha!

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 21:23

Wat leuk Djoeka~! Heb je misschien foto's van het a/b viertalletje? Lijkt me erg leuk om te zien!

Ik ben vandaag met sponsoring bezig Nagelbijten / Gniffelen sjee wat heb je snel een hoop kosten als je alles gelijk wilt hebben.
Anders doen we het met lenen van leden onderling, maar het zou leuk zijn als het zou lukken met de sponsoring Ja

nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:50

Diesel54 schreef:
nassau schreef:

Hij is niet vanuit de meest ideale hoek gefilmd, maar het meeste staat erop.
Dit is de 4de keer dat we oefenen, niet heel erg bagger toch?!

Friezen 4-tal Molenruiters 2008
http://nl.youtube.com/watch?v=I4wvUaaJmnc

Hey! Super! Bedankt voor t filmpje. Ziet er goed uit. Veel plezier ermee!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:50

Ja die heb ik Haha!

Losrijden op de Hippiade
Afbeelding

Na de prijsuitreiking
Afbeelding

Wij vinden het wel jammer dat we dit jaar geen viertal meer hebben. Het was zo ontzettend leuk en gezellig, zowel voor de kids als de ouders.
Maar helaas misschien volgend jaar!

Wij hadden de plaatselijke ruitershop gecharterd voor sponsering. Misschien kan je dat bij jullie ook eens vragen Knipoog

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:24

kzit nu voor mijn 3de jaar in het 4-tal
eerste jaar nederlandse niet gehaald omdat we coupons met utrechtse waren vergeten te sturen.(L)
vorig jaar heeft mijn paard ongeluk gehad waardoor hij ontzettend liep te klooien tijdens de proef
en ik overstuur op mijn knol zat. we waren 1nalaaste op de nederlandse (M)
dit jaar gaan we weer voor de nederlandse weer nieuw viertal(L) en hopen natuurlijk naar de nederlandse te komen
en dan niet al te laag te eindigen we hebben in hoogland 155 punten gehaalt..niet al te hoog maar wel een winstpunt

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:27

ik rijd ook viertal met onze vereniging op wedstrijd, alleen zijn wij niet bepaald fanatiek.
om maar niet te zeggen dat het ons niks kan schelen Clown
is wel leuk maar echt tips kan ik je niet geven want wij zorgen gewoon voor tien minuutjes ontspanning voor de jury Nagelbijten / Gniffelen Clown

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:38

Ik ben in september verhuisd naar de Veluwe. Waar ik vandaan kwam kenden we het viertalrijden eigenlijk niet (ja...wel van gehoord...maar er was geen vereniging in de buurt die het ook deed).
Toen ik me aanmeldde voor de nieuwe rijvereniging, werd ik meteen gevraagd om viertal te rijden. Het leek me leuk om zo direct wat mensen te leren kennen, dus ik heb toegezegd.
En zo rijd ik nu in het M viertal. En ik vind het hartstikke leuk...het oefenen..alles...
Volgende week hebben we onze eerste wedstrijd.
Heeft iemand misschien ook een filmpje van een M proefje?
Ik heb op de DVD van de proeven gekeken, maar daar staat het niet op. Jammer...ik zou graag wat willen zien van anderen. Voor mij is dit helemaal nieuw namelijk.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 07:00

@Djoeka, wat cute!!!Dankjewel dat we de foto's mogen zien.
Hoe oude zijn de kinderen? Ik vind het altijd zo knap van de ukkies!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:14

Diesel54 schreef:
@Djoeka, wat cute!!!Dankjewel dat we de foto's mogen zien.
Hoe oude zijn de kinderen? Ik vind het altijd zo knap van de ukkies!

Dank je wel Haha! De voorste 2, waaronder die van mij Knipoog waren 8 jaar, Nummer 3 was 9 en de achterste was 10 jaar. Die kinderen genoten er echt van.
Ik hoop dat jullie er net zo veel lol en plezier aan beleven als wij hebben gedaan.