HELP! Vos staat als 'schimmel' in paspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Majbritt

Re: HELP! Vos staat als 'schimmel' in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:18

De fokkers hebben dus gedacht dat zij/hij schimmel werd. Maar inderdaad wel heel stom

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:30

dit probleem heb ik dus ook maar dan niet schimmel maar met vosbont. zijn aftekeningen zijn niet getekend in het paspoort...
ik moet nog steeds bellen met de knhs (ik start ook wedstrijden)
hier mijn topic: [WD-V] pony is voskleur maar in paspoort en op startkaart vosbont?!
(grappig/raar dat er nog meer zijn hier op bokt met hetzelfde probleem Vork

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 07:31

lexxxi: Haha grappig dat jij dat ook hebt Ja . Naja echt grappig is het neit natuurlijk Tong uitsteken . Ik ga vanmiddag even bellen met wat ik moet doen .

m_ajingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:59

ik moest eerst ff bijkomen van het lachen Tong uitsteken

Mischien moet je contact opnemen met het knhs. Ik heb ook een pony die was eerst bont en nu gewoon helemaal spier wit.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:02

Je moet foto's maken en het paspoort op sturen naar het KNHS/NRPS
Dan veranderen ze het..
Wel een papiertje bij doen wat er verandert moet worden..

Ik moet het ook nog doen Bloos

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:02

Gewoon contact opnemen met de uitgever van het paspoort ( stamboek of KNHS ), uitleggen en dan moet je waarschijnlijk je paspoort opsturen en krijg je een nieuwe f gewijzigde thuisgestuurd.

Bij mijn paard stond dat het een merrie was. Ik naar de wei fietsen, want ik wist toch wel 99% zeker dat ik een hengst gekocht had ( en aangezien ik hem op de hengstenwei had staan......). Inderdaad, hing een klokkenspel tussen zijn benen Haha! . Binnen 5 dagen had ik een nieuw paspoort binnen Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:07

Grappig de eerste eigenaar van Naomi had datzelfde op de keuring toen ze ster werd...snap alleen niet dat het NRPS dat toen niet veranderd heeft Gestoord. Na die keurig vertelde haar eigenaar dat ze als schimmel bruin geboren op papier stond daar hebben we toen echt enorm om gelachen (dus toen ik deze topic titel las moest ik meteen aan Naadje denken Knipoog en toen was ze het nog ook).

Moeder van Naomi, Joy was een roodschimmel of een roan (die kleuren kan ik even niet zo goed uit elkaar halen Bloos ) vandaar dat de schetser waarschijnlijk verwachtte dat Naadje ook een schimmel zou worden, maar waar hij bruin vandaan gehaald heeft Nagelbijten / Gniffelen. Naad is toch echt altijd een vosje geweest vanaf dag een, sterker nog vanaf de eerste minuut dat ze geboren was Ja

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:49

moet ik de startkaart meesturen? want daar staat het dus ook verkeerd op...

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:51

ik vind ook dat het een vos is

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 09:58

Timbers schreef:
Grappig de eerste eigenaar van Naomi had datzelfde op de keuring toen ze ster werd...snap alleen niet dat het NRPS dat toen niet veranderd heeft Gestoord. Na die keurig vertelde haar eigenaar dat ze als schimmel bruin geboren op papier stond daar hebben we toen echt enorm om gelachen (dus toen ik deze topic titel las moest ik meteen aan Naadje denken Knipoog en toen was ze het nog ook).

Moeder van Naomi, Joy was een roodschimmel of een roan (die kleuren kan ik even niet zo goed uit elkaar halen Bloos ) vandaar dat de schetser waarschijnlijk verwachtte dat Naadje ook een schimmel zou worden, maar waar hij bruin vandaan gehaald heeft Nagelbijten / Gniffelen. Naad is toch echt altijd een vosje geweest vanaf dag een, sterker nog vanaf de eerste minuut dat ze geboren was Ja

Haha, dat is dan ook wel weer toevallig he Tong uitsteken . Tja, ik snap af en toe helemaal niks van het NRPS/KNHS. Ze hebben een nogal.. vreemde logica daar Nagelbijten / Gniffelen .

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:03

Je moet eerst de kleur laten veranderen in je paspoort, afhankelijk van wie de uitgever van het paspoort is zijn daar verschillende regels voor (de een mag het gewoon door de DA laten veranderen, wij hebben foto's van alle kanten op moeten sturen naar het paspoort). Dan kun je hem laten veranderen bij de KNHS.
Maar voor de zekerheid kun je ook gewoon even de KNHS bellen, die weten precies wat je moet doen. Als ik jouw was zou ik het in ieder geval veranderen want wij hebben er wel gedoe mee gehad. (vos stond als donkerbruin in paspoort).