omdat de manen naar links hangen is dat makkelijker dan naar rechts vlechten
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

mii_jessy schreef:Ik vlecht altijd links
omdat de manen naar links hangen is dat makkelijker dan naar rechts vlechten
Suelza schreef:Tegenwoordig maakt het niet zoveel meer uit... Vroeger werd je er ook niet op uitgesloten, maar je hoorde gewoon rechts te vlechten...
Ik heb in een recalcitrante periode nog eens alle knotten uit moeten halen en over moeten vlechten
Unfaithful schreef:Haha nu je het zegt, ik zie ze bijna bij elk paard rechts zitten. Ik maak ze ook altijd rechts. Heb er alleen nog nooit van gehoord dat het persé rechts moet...
germie schreef:Suelza schreef:Tegenwoordig maakt het niet zoveel meer uit... Vroeger werd je er ook niet op uitgesloten, maar je hoorde gewoon rechts te vlechten...
Ik heb in een recalcitrante periode nog eens alle knotten uit moeten halen en over moeten vlechten
Ik ben er ook een keer op aangesproken. Bij een merrie waar ik de vlechten links had zitten. Ik hoefde het niet over te doen, maar er werd wel gezegd dat het de volgende keer rechts moest.
Het gaat er toch om dat het er netjes uitziet en niet aan welke kant de knotten zitten? Waarom is (was) die regel er eigenlijk? 
crossmonster schreef:vroeger moest het idd rechts.
Ik kam altijd de manen ook naar rechts van de paarden waarbij ze naar links hangen..
Het aantal knotjes vroeger was 13, dit was het ongeschreven verplichte aantal .
Dan heeft mijn haflinger knotjes ten grootte van mijn vuist 
OemmiejO schreef:Bij mijn paard zitten ze links. Omdat haar manen naar links groeien.

minder lukt niet, en meer vind ik lelijk
Urielle schreef:OemmiejO schreef:Bij mijn paard zitten ze links. Omdat haar manen naar links groeien.
Ik ben eigenwijs, ik kam bij alle paarden de manen net zo lang naar rechts tot ze rechts vallen
En blijft dat na verloop van tijd dan ook echt zitten? Of vallen ze dan gewoon doodleuk weer terug naar links?

OemmiejO schreef:Urielle schreef:Ik ben eigenwijs, ik kam bij alle paarden de manen net zo lang naar rechts tot ze rechts vallen
haha.En blijft dat na verloop van tijd dan ook echt zitten? Of vallen ze dan gewoon doodleuk weer terug naar links?
. Bij mijn jaarling hangen ze naar links, dus kan ik over een paar jaar eindelijk ook eens knotjes aan de linkerkant maken
.
. youtube schreef:Ik heb ze gewoon afgeschoren nergens meer last van