Voor de wedstrijdruiters/ jury's op bokt.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Voor de wedstrijdruiters/ jury's op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:13

Precies...en nogmaals...als je daar niet tegen kan moet je gaan springen.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:47

CharleyT schreef:
Daar gaan we weer. De zoveelste stelling over juryleden en hun functioneren. En komisch:stelling begint met:'ik heb me vandaag weer eens ontiegelijk zitten ergeren.........., en aan het einde dan dit: is niet aanvallend bedoel hoor.'
Geweldig geformuleerd, maar samengevat is het een klaagzang van een gefrustreerde deelnemer die hier haar ongenoegen uit over een behaald resultaat. zucht................zucht en nog eens zucht.
Het is een juysport, zet je er overheen en geniet van de dressuursport.

Ik vind dat je absoluut gelijk hebt, maar we mogen toch wel discuseren van hoe we vinden dat het gaat? en dat ze daar voor maar weinig geld zitten wil niet zeggen dat ze het altijd (in onze ogen) goed doen Lachen als jullie niet mee willen discuseren, hoeft dat niet Knipoog

gr

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:40

Luca__ schreef:
Dankjewel!
Je hebt wel gelijkt dat die dingen kunnen bij stelling 4 & 5. Maar het is toch wel hoogst onwaarschijnlijk dat iedereen super goed heeft gereden, of super slecht?

Dat hangt van de regio af en het niveau van de ruiters in die baan...
Normaal gesproken zou iedereen toch winstpuntwaardig moeten kunnen rijden? Dan heb je mensen die hun dag misschien niet hebben, of het paard wat zijn dag niet heeft, of de omstandigheden (onrust, slechte bodem) maken dat een paard niet fijn loopt...
Een jurylid moet kijken naar het niveau van de gereden proef en niet naar haar " slagingspercentage" We zijn het CBR niet Tong uitsteken

even een toevoeging:
Ik ben het ook niet altijd met juryleden eens. Dan is dat jammer, en soms heel vervelend en soms vallen je punten erg mee.
Je moet proberen te rijden voor je plezier en het goede gevoel. En dan is het fijn als jouw goede gevoel overeenkomt met een positieve beoordeling door een jurylid. Ik vind het wel kwalijk als juryleden bevooroordeeld jureren (voorkeur/afkeur bepaalde ruiters of type paarden) of niet op zitten te letten en niet jureren wat ze zien. Maar dat is een heel ander probleem.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:11

De stellingen:
1. Is het normaal als een jurylid niet weet welke klasse ze moet gaan jureeren?
Ik vind van niet, als ze de verkeerde proef voor zich hebben en dara pas achetr komen als je al begonnen bent vind ik dat erg slecht en storend voor degene die aan het rijdne is en uit zijn/haar concentratie word gehaald.

2. Is het normaal als jury's 20 punten van elkaar verschillen van de zelfde proef?
Ligt aan veel factoren.... maar het is wel extreem verschil.

3. Klopt het als er maar 1 iemand in de ring een winstpunt krijgt? (en er werd echt goed gereden hoor!)
Als er goed gereden is en dr maar 1 wp is is het vreemd, maar soms komt het voor!

4. Het kan toch ook niet dat de hele categorie een winstpunt krijgt? (Op 2 na ofzo
Als er goed gereden is waarom niet!?

5. Is het normaal als je prijs hebt en niet eens een winstpunt hebt?
Als het zo uitkomt zie ik het probleem niet

6. Ik ben wel/geen jury. Geen

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 00:49

Get a life, ga a.u.b. springen of kijk beter in de spiegel, weer de wijzende vingers naar de jury!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:14