Van L1 naar L2?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Re: Van L1 naar L2?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 10:02

foto's moet ik iemand voor zien te strikken, maar een verslag komt er zeker Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:14

Ik ga binnenkort ook overstappen. Heb nu 11 punten uit 10 proefjes. Een aantal onderdelen gaan vrijwel altijd goed, wijken halsstrekken en middenstap. Alleen de middengalop is lastis. Daarin kan ik hem nog niet bij elkaar rijden. Ik stel me er dus ook op in dat ik daar onvoldoendes voor krijg. Maar door wel naar de L2 over te gaan wordt ik ook meer gemotiveerd om aan de mindere onderdelen te werken. Achterwaarts gaat wel maar nog niet netjes. Volgende week eerst een onderlinge in de L2 en eind deze maand officieel.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:05

Rowna schreef:
Ik zou gewoon de L2 in gaan.
De L2 proeven zijn naar mijn mening wat fijner om te rijden omdat je niet de hele tijd moet wisselen tussen lichtrijden en doorzitten.
Als jouw paard achterwaarts kan en goed kan wijken dan zou ik gewoon de overgang maken naar de L2.

Idd, ik vind de overgang L1-L2 niet zo heel groot Lachen . Het enige verschil is idd dat je meer moet doorzitten, 10 meter wijken en achterwaarts.
Voor mij en mijn haf was het niet echt een grote overstap, ik vind de overgang L2-M1 groter.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 17:59

vandaag mijn laatste wedstrijd in het L1 gehad. Met 188 een aardige afsluiting, met deze foto op de koop toe.

Afbeelding

Op naar het L2 Knipoog

en dan netjes naar voren kijken Tong uitsteken

xxbeauxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:09

Paard loopt netjes denk dat het wel gaat lukken als ik het zo zie ! Veel succes

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 08:23

Gaat vast goed joh. Ik vind niet dat er veel strenger gejureerd wordt dan in het L1.
Zoals je weet ben ik in januari ook overgegaan naar de L2. Heb 8 proeven gereden waarvan 7 wp's en daarvan de meesten ook nog tussen de 188-191 ptn en zelfs al een 2e prijs en een paar net buiten de prijzen. Alleen Denekamp ging dit weekend wat minder. Wel 1 wp en voor de andere proef net niet (177 ptn). Kan eigenlijk niet eens echt zeggen dat dit een veel mindere proef was dan de andere.

Waarom zou je een klasse helemaal uitrijden als je steeds winstpunten rijdt? Dan ben je er toch aan toe. Winstpunt betekend dat je beter hebt gereden dan in de klasse wordt gevraagd. Ik heb de B wel helemaal uit gereden maar voor mijn laatste proeven had ik 225 en 200 punten dat is toch eigenlijk asociaal veel Nagelbijten / Gniffelen maar daaruit blijkt wel dat ik er allang uit had gemoeten. Het is toch ook leuk om weer eens andere proeven te rijden en een nieuwe uitdaging te hebben? Ik kijk er nou al naar uit om M1 te rijden. Dat heb ik nog nooit gedaan dus weer iets helemaal nieuws.

Zie je in Saasveld!!!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 09:14

Hee odessa. Leuk dat het zo goed gaat in het L2! Ik ga gewoon de overstap maken en we zien wel waar het schip strand Knipoog. We zien elkaar in Saasveld!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 18:44

Inmiddels heb ik mijn L2 debuut gehad! 179 en 181 punten, waar ik heel tevreden mee ben! In de proef zaten nog wel wat foutjes. Mijn paard deed 1 pasje voorwaarts voordat ze achterwaarts ging en ik moet nog even oefenen op het rijden van die figuren (slangenvolte met 4 bogen en door S van handveranderen), door de zenuwen heb ik een overgang te vroeg gemaakt, en ook mijn voorlezer raakte de weg even kwijt Vork Er zaten ook heel goede stukken tussen, de cijfers varieerden van 4én tot 7's dus ben blij met de jurering. Jammer puntje was wel de 7 voor de verzorging, met een 8 had ik nog een winstpunt gehad Clown .