Nu kan ik rustig met losse teugels buiten hobbelen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Narya schreef:rijoyco schreef:Ik probeer haar voor te zijn met een tik van de zweep, als in 'opletten, je kan er gewoon langs, ik trap niet in je grapjes'
Vind jij zoiets eerlijk naar je paard toe? Het paard doet helemaal niets fout, maar krijgt wel alvast een tik, voor het geval dat ze iets fout gaat doen![]()
Ik hobbel ook gewoon recreatief. Enige hulpmiddel is (meestal) een enkel-gebroken trens, maar ook wel eens bitloos.
Tinkerloos schreef:..................
Ik moet vaak in mezelf lachen als ik met mijn touwhalster door de bocht komen dan ruiters passeer die helemaal ingeknoopt zitten.
Dubbele teugels,martingalen,elastieken,zweep,sporen,paarden van top tot teen in de bescherming..al grommend en kwijlend,met rollende ogen,opgezette aders en schuim tussen de billen.
Lijkt me echt super om zo te rijden... (not)
Kom op denk ik dan..het is het bos,waarom zo rijden,het hoort toch ontspannend te zijn?

als je het goed gebruikt op de juiste momenten heb je er profijt van
) Tijgertje86 schreef:Rijoyco: Consequent en eerlijk rijden! Je paard gaat niet maar zo stilstaan en branieschoppen. Rijd consequent en los dergelijke problemen niet op met straf, voorkom problemen door 'fair' te rijden.
Tijgertje86 schreef:Rijoyco: We worden het toch niet eens!

Echter: bij zijn vriendje werk die hardere aanpak averechts: de wordt bang voor je en daar zal ik het ook nooit zo bij doen. Dat is ook meer de brave sukkel )
Linda_E schreef:Ik lees vaak reacties van mensen die "anti" spoor/ zweep/ (corrigerende) bitten en hulpteugels zijn (martingaal/ slof enz.).
Ik ben wel benieuwd of er verschil is in niveau tussen ruiters die wel met hulpmiddelen rijden en ruiters die niet met hulpmiddelen rijden.
Je hoeft niet persé wedstrijden te rijden maar iedereen kan wel inschatten (lijkt mij) of je niveau vergelijkbaar is met B of ZZ.
Ben benieuwd!
PS: Ik rij zelf dressuur. Met hulpmiddelen (als dat nodig is) en start momenteel Z1+15 wp bij de paarden
Welshcobfan schreef:Wat ik wel vreemd vind is dat sporen verplicht zijn vanaf de M
runningkawa schreef:Sporen is bijv geen onderdeel van de standaard uitrusting, ook niet bij een paard dat M loopt.