Wie rijd bij de LRV

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BalteJarig

Re: Wie rijd bij de LRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:48

Toke schreef:
Ja, inderdaad, zijn ook verplichtingen aan verbonden!
Ben zelf bestuurslid (commandant) bij onze rijverening, en wij zijn vrij los. Geen verplichte oefening, geen oefenen van groepsdressuur, maar rijden het wel op tornooi. Omdat het moet. Wordt eerlijk verdeeld, iedereen even veel, zonder uitzondering, maar wordt enkel verwacht dat je hieraan deelneemt, omdat iedereen zijn provinciale/nationale selectie hiervan afhangt.

Zwijg stil, ik heb het meer dan 25 jaar gedaan en ook de hele nest doorlopen, commandant van de pony's geweest, bestuurslid bij de paarden, lesgever enzovoort.
De verplichtingen hangen inderdaad van club tot club af, mooi dat jullie dat zo kunnen regelen ivm de groepsdressuur!

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:10

Bij onze lrv hadden we eerst een 8-tal maar omdat altijd zo'n hectisch gedoe was.
En niet altijd iedereen met veel zin mee wou rijden, hebben we nu een 4-tal.
We waren dan ook vorige zomer met maar 10 mensen in onze club en een deel er van reed met jonge paarden.
Normaal gezien hebben we elke zaterdag oefening (niet voor een dressuur)
Maar het grootste deel gaat niet omdat het in een zeer kleine, slechte piste is.
En met 15 man is dat niet altijd handig, en onze commandant geeft anders les dan men instructrice.
Wij hebben helemaal geen verplichtingen Bloos Maar sommige zeiden dat je alleen de wedstrijden moogt rijden die aangeduidt zijn
door je commandant, bij ons mag je kiezen welke wedstrijden je wilt rijden.
love_bichke hier op bokt zit bij mij in de lrv en zij rijdt ook andere wedstrijden.
Dus ik denk dat dat van vereniging tot veringing afhand Knipoog

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:17

Met andere wedstrijden bedoel je wedstrijden die niet georganiseerd worden door LRV? Officieel is het zo, het bestuur van je club KAN dan inderdaad maatregelen treffen.
Bij ons doen we daar ook niet moeilijk over, tenzij we op datzelfde moment een eigen inrichting hebben en waar dus door de leden geholpen moet worden....

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:23

bedoel je dan gewoon geen wedstrijden rijden van hrov enzo. Want dat doen wij wel, als er geen lrv wedstrijden zijn
rijden we hrov of een open wedstrijd van heikant bv.

BalteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:44

Vroeger mocht ergens anders gaan deelnemen inderdaad niet, maar volgens mij is dat ondertussen veranderd.
Ik weet bvb dat ik bij de UDR mag gaan deelnemen behalve op dagen waarop onze club binnen het eigen gewest een wedstrijd heeft

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:27

dat is in het algemeen enkel van toepassing als er op 1 dag zowel een LRV wedstrijd als een andere wedstrijd plaats vindt, dan ben je volgens het reglement verplicht deel te nemen aan LRV-wedstrijd. Als er geen LRV wedstrijd is, mag je wel VOR ofzo gaan rijden.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:42

Het grootste deel van het jaar zijn er ook geen officiele LRV-wedstrijden.

Dat heb ik altijd een beetje jammer gevonden bij de LRV: dat ze alle wedstrijden samenproppen in 3 maanden, zodat je dan practisch elk weekend op wedstrijd moet....

Maar er is dus meestal geen enkel probleem als je nog bij een andere federatie wil rijden. In de zomer LRV, in de winter elders. Zo gaat het bij ons in de club toch.

BalteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:16

In welke provincie zit je dan? Of in welk gewest?
In ons gewest zijn er toch elke winter vier officiële dressuurwedstrijden en ik dacht een stuk of zes officiële indoors met daarnaast nog een aantal oefenindoors.
Je bent niet elke zondag op pad, maar denk wel dat ze zich kunnen amuseren Knipoog

ippietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:43

nieuw puntensysteem staat uitgelegd op de site!
Ziet er goed uit !