asjemenou schreef:Op zich ben ik dat helemaal met je eens.
Maar dat heb ik met mijn gewone bewegers ook.
Dan denk ik: Jeetje wat slecht. En toch dikke punten.
Maar dan speelt uiterlijk weer een grote rol. Als je paard goed in de aanleuning loopt (voor het oog), en je rijdt lekker aktief, en je zit er zelf netjes op, en alles is netjes verzorgd, dan heb je al heel wat punten binnen imo.
hier sluit ik me helemaal bij aan

) en kan daardoor niet afwerken. Dat zie je ook bijna altijd gewoon terug in mij punten, soms zelfs commentaar als 'jammer van de slordige proef'. Daardoor staan er vaak genoeg hele simpele paarden voor me, waarvan de ruiter het paard gewoon veel netter door de proef geloodst heeft. Dat krijg ik gewoon nog niet voor elkaar nu. Ik zag een paar maanden geleden bijvoorbeeld een proef van Eertjuh22 hier op Bokt (kom ik veel tegen op wedstrijd) en die reed die proef wel zo ontzettend netjes en precies, het zag er ontzettend netjes en verzorgd uit, alsof ze het paard heel simpel reed. Het plaatje was nog niet hoe het moest zijn, paard werd soms iets lang en kwam wat op de voorhand af en toe maar het totaalbeeld van de proef was echt heel erg netjes en 'simpel'. Ik denk dat als je zulke dingen kunt rijden dat dat veel meer van belang is, dan of je paard dansend en marcherend door de proef gaat.