en ik keek altijd zo tegen haar op

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: en ik keek altijd zo tegen haar op

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:08

Jimbo schreef:
ik denk dat de ts zich altijd geremd voelde door de reputatie van haar instructie. Nu ze die instructie heeft zien rijden weet ze dat die reputatie niet helemaal waar is.

Dus van iemand 1x zien rijden kan je al beoordelen dat de jarenlange opgebouwde reputatie niet helemaal waar is?
Wat een kortzichtig gedoe zeg... Nors opkijken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:12

Je instructrice kan ook weleens haar dag niet hebben gehad, daar al eens aan gedacht?

Vraag jezelf even af of je door dit feit nog steeds les van haar wilt hebben...als ze al van zo'n voetstuk afgedonderd is. Lips are sealed

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:13

Het is haar oude instructrice als ik het goed begrijp.

Waar ik toch moeite mee heb dat het lijkt alsof TS een soort van voldoening haalt uit het (in haar ogen) falen van een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:14

c_alsemgeest schreef:
Jimbo schreef:
ik denk dat de ts zich altijd geremd voelde door de reputatie van haar instructie. Nu ze die instructie heeft zien rijden weet ze dat die reputatie niet helemaal waar is.

Dus van iemand 1x zien rijden kan je al beoordelen dat de jarenlange opgebouwde reputatie niet helemaal waar is?

idd...
Een reputatie bouw je ook echt op door 1 keer starten met 1 paard Verward
Daar heb je geen meerdere paarden en classeringen voor nodig...nee joh...

En die opbouw van jaren gooi je weg na 1 mindere proef...logisch toch Ja

Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:19

Idd... dat ik daar nog niet aan gedacht heb Gestoord

Ir111 schreef:
Het is haar oude instructrice als ik het goed begrijp.

Waar ik toch moeite mee heb dat het lijkt alsof TS een soort van voldoening haalt uit het (in haar ogen) falen van een ander.

Idd... daarom zei ik ook eerst naar je zelf kijken Knipoog TS reed ook geen winst dus heeft zelf ook nog genoeg te verbeteren Lachen

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 13:55

ik heb nooit gezegt dat ik perfect rijd, en misschien had ik inderdaad 'ik voelde me toen heel goed' er niet bij moeten zetten. Maar zondag heeft mij doen inzien dat ik niet onzeker hoef te zijn bij mensen die 'volgens iedereen' goed en geweldig zijn en dat zij ook wel eens minder rijden.

Verder haal ik er geen voldoening uit door anderen naar beneden te halen, en jullie hebben allemaal gelijk als je zegt van één keer zien kan je rijden niet beoordelen, dat is waar het is en blijft een moment opname - en wie weet eindig ik volgende keer helemaal onder aan de lijst en zij met vlag en wimpel boven mij met 2 wp in één proef, en dat gung ik haar dan ook.

Jullie doen het nu helemaal overkomen als of ik alleen naar anderen kijk en niet naar mezelf en zo niet vooruit kom, maar ik weet dus heel goed waar en wat mijn fouten zijn en werk daar ook kei hard aan. Krijg les, word daar op mijn fouten gewezen en probeer gewoon voorruit te komen, verder heb ik nooit echt problemen met andere ruiters en ben juist blij als ik tips krijg van mensen.

Dus misschien was mijn instelling van mijn eerste post een beetje verkeerd, maar op dat moment voelde ik mezelf gewoon goed.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:02

Precies... wat ik zei was ook niet aanvallend bedoelt... maar meer om in te laten zien dat jij ook niet zo'n top-proef neer zette terwijl je normaal ook beter rijd Knipoog

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:56

Op het moment dat je je post had geopend in de toon, zoals je nu je laatste post neerzet, had je waarschijnlijk veel minder commentaar over je heen gehad. Ach gut

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 15:00

misschien wel minder commentaar gehad, maar er zitten ook nuttige dingen als commentaar bij en ik zal de volgende keer iets beter nadenken over hoe ik iets verwoord. dus in die zin heb ik er wel van geleerd Tong uitsteken

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:02

dan was dit jouw leermoment voor vandaag Haha!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:12

Ik snap dat je het leuk vindt dat je van iemand die al hoger rijdt en meer ervaring heeft wint. Lachen Maar omdat je instructrice met een (of meerdere) paarden op een hoog niveau rijdt, hoeft dit niet te betekenen dat je met een ander paard in het L1 hele hoge punten rijdt. Lachen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:22

Meid , trek je niet teveel aan hoor van dit commentaar.
Ook ik zo trotser zijn op me zelf als ik hoger als mijn instructeur kom ongeacht of we beide goed of slecht hebben gereden met geluk of geen geluk.
Dit is gewoon iets natuurlijks, je gunt het er wel maar toch gun je het je zelf altijd meer duh Logisch.!! Haha!

Ik start a.s zondag bij de stal waar ik mijn paard heb gekocht.
Stiekem hoop ik ook op dikke winst en een beker zodat je met trots kan zeggen met ons gaat het goed !!! Haha!

door je enthousiastme heb je je topic gewoon iets verkeerd verwoord!! geeft niet !! Bloos

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:21

Gefeliciteerd meid, je bent geweldig!

Wat maakt het in godsnaam uit hoe je instructrice rijd ? Als ze jou toch goed geholpen heeft en je vooruitgang boekte is er toch niets aan de hand als zij wat minder rijd. Anderen afkraken maakt jou echt niet veel beter hoor Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:23

Mosh schreef:
Gefeliciteerd meid, je bent geweldig!

Wat maakt het in godsnaam uit hoe je instructrice rijd ? Als ze jou toch goed geholpen heeft en je vooruitgang boekte is er toch niets aan de hand als zij wat minder rijd. Anderen afkraken maakt jou echt niet veel beter hoor Knipoog

Nou nou wat een reactie weer!!!
Beetje sarcastisch vind je niet Dromen doe normaal! Clown

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:31

Het was ook sarcastisch bedoeld Knipoog . Ik snap niet zo goed waarom mensen elkaar de grond in moeten stampen om zich beter te voelen..

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:34

Mosh schreef:
Het was ook sarcastisch bedoeld Knipoog . Ik snap niet zo goed waarom mensen elkaar de grond in moeten stampen om zich beter te voelen..

Zo in de grond stampen doet ze niet Blond ze is was alleen erg trots en hierdoor gewoon een te enthausiast bericht getypt!! Haha!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:38

MoonenL schreef:
Ik vond dat het paard eigenlijk wel netjes liep, goed nageeflijk was en vrij goed aan de hulpen, want als ze iets vroeg deed ie het ook gelijk zegmaar, Alleen ik was dus heel verbaasd over haar houding, ze zat er als het ware als een zoutzak op te schudden. Haar benen helemaal opgetrokken en bij iederepas hups sporten dr in, wat het paard dus niet leuk vond. Ze zat niet rechtop maar een beetje met een kromme rug, heupen naar achteren en bovenlichaam naar voren. bij het doorzitten bleef ze wel met dr kont op het zadel zitten maar ze kon de passen niet goed opvangen met haar lichaam, waardoor ze nog erger ging schudden. Moet wel zeggen dat ze heel rustig was in der hand. Denk dat als ze het paard niet zo had gehinderd met haar lichaam dat ze met vlag en wimpel boven iedereen was geeindigd. Dat ding kon lopen Vingers aflikken

Ik vind dit nou niet bepaald positief. Ik denk dat je het zelf ook niet leuk zou vinden als iemand zich op een openbaar forum zich zo over jou uitlaat Knipoog

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:39

runningkawa schreef:
c_alsemgeest schreef:

idd...
Een reputatie bouw je ook echt op door 1 keer starten met 1 paard Verward
Daar heb je geen meerdere paarden en classeringen voor nodig...nee joh...

En die opbouw van jaren gooi je weg na 1 mindere proef...logisch toch Ja

Haha!

Inderdaad, je bent zo goed als je laatste proef Haha! .

Ik denk dat het paard door de grote draf en de spanning gewoon bagger zat.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:40

maar betekend het, als je goe dles kan geven, dat ke zelf meteen ook topruiter bent??
nee, dat zijn 2 andere dingen.

en als ze goed les geeft en jij altijd fijn bij haar gelest hebt, wat maakt het dan nog uit hoe zij die wedstrijd reed??

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:51

Mosh schreef:
MoonenL schreef:
Ik vond dat het paard eigenlijk wel netjes liep, goed nageeflijk was en vrij goed aan de hulpen, want als ze iets vroeg deed ie het ook gelijk zegmaar, Alleen ik was dus heel verbaasd over haar houding, ze zat er als het ware als een zoutzak op te schudden. Haar benen helemaal opgetrokken en bij iederepas hups sporten dr in, wat het paard dus niet leuk vond. Ze zat niet rechtop maar een beetje met een kromme rug, heupen naar achteren en bovenlichaam naar voren. bij het doorzitten bleef ze wel met dr kont op het zadel zitten maar ze kon de passen niet goed opvangen met haar lichaam, waardoor ze nog erger ging schudden. Moet wel zeggen dat ze heel rustig was in der hand. Denk dat als ze het paard niet zo had gehinderd met haar lichaam dat ze met vlag en wimpel boven iedereen was geeindigd. Dat ding kon lopen Vingers aflikken

Ik vind dit nou niet bepaald positief. Ik denk dat je het zelf ook niet leuk zou vinden als iemand zich op een openbaar forum zich zo over jou uitlaat Knipoog

Nee leuk vinden niet nee , maar iedereen heeft een vrije meningsuiting en zolang er geen namen worden bij geschreven weten een hoop bokkers niet over wie het gaat.
Ze is ook positief ze zegt namelijk ook dat haar handen heel stil waren. en als ze met haar lichaam niet zo hinderen met vlag en wimpel hogerop was Haha! geindigd

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:16

Maar wat heeft zíj er verder aan? Maakt dat haar eigen rijden beter ? Nee. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:45

Ik vraag me af als iemand waar zij absoluut niet tegen op kijkt nu eens boven haar staat...wat dan?
Meteen in een enorm diep dal?

Want dat is het tegenovergestelde van wat er nu is Lachen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:58

runningkawa schreef:
Ik vraag me af als iemand waar zij absoluut niet tegen op kijkt nu eens boven haar staat...wat dan?
Meteen in een enorm diep dal?

Want dat is het tegenovergestelde van wat er nu is Lachen

Tuurlijk gunt ze haar dat wel en zal dus niet in een diep dal raken.
Maar je gunt je zelf toch altijd dat beetje meer ...!! dat is normaal hoor .. anders moet je onderlingen blijven starten Knipoog

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:01

Wat is het verschil tussen onderling en officieel daarin dan ?

Maar wat ik probeer te zeggen is: Je rijd voor jezelf, probeer voor jezelf doelen te stellen los van wat anderen doen. Als ik geen winstpunt gereden had en ik had mijn instructrice verslagen (dream on Slapen ) had ik absoluut niet trots geweest

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:07

Poe wat flauw zeg om iemand zo te be(ver)oordelen. Ik heb ook wel eens beter gereden dan mijn instructrice maar dan wel dankzij haar.