Niet mogen starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Niet mogen starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:30

Jee!
Dan heb je wel een goedkope rv.
Ik ben alleen al elk jaar 125 euro contributie kwijt. Komt 40 euro startkaart bij, en 16 euro voor een setje coupons. Dus dan zit ik al bijna op 200 euro om op te starten.
Jasje en witte broek erbij, en dan zit je er al overheen.

dayenxbyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:50

is er dan echt NIEMAND waar je mee naar concoursen zou kunnen rijden?
iemand van je ponyclub bijv?

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:01

asjemenou schreef:
Jee!
Dan heb je wel een goedkope rv.
Ik ben alleen al elk jaar 125 euro contributie kwijt. Komt 40 euro startkaart bij, en 16 euro voor een setje coupons. Dus dan zit ik al bijna op 200 euro om op te starten.
Jasje en witte broek erbij, en dan zit je er al overheen.

De rekening die wij thuis kregen was iets van 85 euro ofzo, weet ik niet zeker. Er stond op dat we die voor een bepaalde datum moesten betalen en of dat alles is weet ik ook niet 100% zeker. Maar het lijkt me wel dat ze alles in 1 keer doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:42

Mijn contributie was dit jaar €89 nog wat. Apart komt daar de bijdrage aan knhs nog bij en de coupons. Dan zit je wel minstens op €125 p.j.

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:15

Ik snap wel dat je baalt, en aan de teugel lopen hoeft niet in de B, toch?

LoveOlga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 18:52

dayenxbyoux schreef:
is er dan echt NIEMAND waar je mee naar concoursen zou kunnen rijden?
iemand van je ponyclub bijv?

Ik ken helaas niemand die mee zou willen helaas.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:20

X_orville_X schreef:
Ik snap wel dat je baalt, en aan de teugel lopen hoeft niet in de B, toch?

Als je al eens gestart bent zou je beter moeten weten! Ieder paard of pony moet nageeflijk lopen om in de buurt van een WP te kunnen komen.

l_i_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:32

Dat is jammer maar je kan idd een advertentie plaatsen Pling en dan deel je de kosten van de benzine Clown

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:41

ik ben pas voor het eerst gestart op mijn 20ste.

septer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 00:10

praten met je ouders. Want dit is iets wat je echt wilt en mischien moet je hun daarvan overtuigen en willen ze je af en toe eens brengen en anders is een advertentie inderdaad een goede oplossing

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:34

Toch is het jammer voor een heleboel kinderen dat de 'oude' ponyclubstructuur niet meer bestaat, waarin je met de hele club met de veewagen op concours ging.
Dan had je dus geen vervoersproblemen en was je een stuk minder afhankelijk van je ouders.
Ik denk dat als dit niet bestaan had, ik vroegah ook geen wedstrijden gereden zou hebben.
Bestaan er nog ponyclubs die wel dit systeem hebben?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:43

Ik snap op zich je ouders wel..
paardrijden is best duur..
wedstrijden starten ook...

startkaart (ik kijk expres nooit naar wat het precies kost,
maak het gewoon over, ga het niet optellen.. maar ..
wedstrijdruiter lidmaatschap vereniging, lidmaatschap KNHS, startkaart..
toch al gauw.. 150 euro), coupons (bijna 2 euro per stuk), wedstrijden zelf
(varieert vaak al gauw 8.50 tot 10 euro per proef),
transport (benzine/diezel auto groter, trailer...0 , kleding etc..

bovendien kost het bergen tijd......

Houdt moed!! ooit ben je zo oud, dan kun je het allemaal zelf
betalen, en regelen!
heb ik ook op gewacht! Mocht vroeger niet eens op paardrijden!

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:26

Tsja idd wat lastig, mijn vader stond ook niet te springen om met me op concours te gaan maar nu vind hij het altijd wel leuk als hij weer een keertje mee kan Lachen

Scheelt dat ik 2 vervoerders heb (eigenaar van de pony en mijn vader wisselen een beetje af met meegaan).

Heb je niet toevallig een clubgenootje die in dezeflde klasse start en waar je mee mee kunt? Heel soms kan ik samen met mijn buurmeisje weg, dan kunnen we in 2 paards trailer en hoeft er maar 1 ouder mee.

LoveOlga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 20:20

Mijn ouders hebben het eigelijk helemaal niet over geld gehad. Ze hebben geen idee wat het allemaal kost en ik geloof dat ze niet eens weten dat je een startkaart moet aanvragen. Op ponyclub zijn er wel mensen die idd gaan, (3 ofzo) maar die hebben een 1 paards trailer.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:53

Hey,
ik heb het probleem ook, we hebben geen auto die het officieel mag trekken en ook geen trailer.
Daarbij zien m'n ouders het niet zitten om mee te gaan op concour. Het kost ze natuurlijk wel een hele dag.
Iemand van de club heeft wel een 2 paards trailer maar die auto mag maar 1 paard trekken.
Andere van de club starten bij de pony's en die zijn al met ze 2en (tweeling) en ik start bij de paarden.
Nu heb ik sinds 22 april 2007 3 wedstrijden gereden. Omdat ik zo weinig ga moe hij steeds weer wennen.
Als ik ga gaan we met de vrachtwagen van de club (kunnen 4 paarden in) maar deze mensen gaan ook bijna nooit Huilen
Nouja wordt over 19 dagen 17 jaar en dan nog een jaar w88 dan wil ik meteen gaan rijlessen en daarna me E.
Als ik dan genoeg geld heb wil ik een auto kopen die 1 paard mag trekken. trailer kan je vaak wel huren bij vrienden.

Als ik dit jaar slaag ga ik studeren in Dronten, hoop dan wat vaker op wedstrijd te kunnen

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:14

Fitzroy schreef:
Toch is het jammer voor een heleboel kinderen dat de 'oude' ponyclubstructuur niet meer bestaat, waarin je met de hele club met de veewagen op concours ging.
Dan had je dus geen vervoersproblemen en was je een stuk minder afhankelijk van je ouders.
Ik denk dat als dit niet bestaan had, ik vroegah ook geen wedstrijden gereden zou hebben.
Bestaan er nog ponyclubs die wel dit systeem hebben?

Ja Fitzroy, er is er nog eentje! Haha! Mijn dochter rijdt bij De Bosrakkers in Nederwetten en daar is een veewagen voor gezamelijk vervoer. Wel zijn er relatief veel ouders die een trailer hebben maar er zijn ook een aantal leden die geen eigen vervoer hebben en soms ook geen eigen pony (wij leasen onze pony ook). Wij zouden anders ook niet kunnen starten. Wel is het vaak onderwerp van gesprek dat je dan de hele dag op de wedstrijd moet blijven terwijl je alleen in de ochtend of middag moet rijden en vaak halverwege de dag al uitslag hebt van de ochtendrubrieken. Aan de andere kant is het ook leuk om de hele dag met elkaar op te trekken en bij elkaar te kijken als andere clubleden starten. Vroeger had je ook vaak meer te doen op een dag, er was dan de mogelijkheid voor dressuur én springen, vaak ook vier-en achttalproeven, ponyspelen en soms halverwege de dag ook nog een parade van alle deelnemers. Dat mis ik nu wel, het wordt steeds individueler.
Onze club is wel een van de (zeer) weinigen. Vroeger was het heel gebruikelijk.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:29

LoveOlga schreef:
Mijn ouders hebben het eigelijk helemaal niet over geld gehad. Ze hebben geen idee wat het allemaal kost en ik geloof dat ze niet eens weten dat je een startkaart moet aanvragen. Op ponyclub zijn er wel mensen die idd gaan, (3 ofzo) maar die hebben een 1 paards trailer.

En als je, je ouders nu eens een idee geeft van de kosten?
Maak een kostenplaatje waarop alles wat nodig is aangegeven staat.

Je instructische?
Heeft die geen trailer?
Misschien mag je de trailer van de mensen van de ponyclub wel lenen voor een kleine vergoeding?

Die manege in de buurt?
Wat is daar precies slecht aan?

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:43

ik start met mn verzorghafje Vingers aflikken
en de eigenaresse rijd me erheen! Vork

jumping_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:42

Gewoon doorzoeken tot dat je iemand vind, en je ouders dood zeuren Vork

Maar de B gaat niet alleen over aan de teugel,
Ze zien liever een beestje dat lekker ontspannen over de rug loopt dan een pony die met zijn hoofd tegen zen borst loopt of helemaal gespannen is.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:59

gewoon lopend naar wedstrijden.
heb ik ook altijd gedaan.
nadeel is dat je niet zoveel kunt starten, omdat je alleen wedstrijden in de buurt mee kunt doen. maar goed, je kunt niet alles hebben.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:02

loulou schreef:
gewoon lopend naar wedstrijden.
heb ik ook altijd gedaan.
nadeel is dat je niet zoveel kunt starten, omdat je alleen wedstrijden in de buurt mee kunt doen. maar goed, je kunt niet alles hebben.

Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel manege's je in de omgeving hebt.
Ik heb er hier in de buurt 3 waar ik evt. lopend naar toe zou kunnen, start maar op 1 manege omdat die het dichtstbij is en het daar goed geregeld is Ja

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:52

ik heb er eigenlijk maar 1 op loopafstand.

dus dan wordt het beperkter.....

LoveOlga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 18:56

Het slechte aan die manege is, vind ik , dat je veel verschillende instructrices krijgt, ik hoor ook veel mensen over geldproblemen en dat de eigenaresse niet aardig is. Ik vind de sfeer daar niet goed voelen en dat vind ik toch wel belangrijk.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:04

LoveOlga schreef:
Het slechte aan die manege is, vind ik , dat je veel verschillende instructrices krijgt, ik hoor ook veel mensen over geldproblemen en dat de eigenaresse niet aardig is. Ik vind de sfeer daar niet goed voelen en dat vind ik toch wel belangrijk.

maar je komt dan toch om wedstrijd te rijden en niet om les te krijgen, vriendinnen te worden met de instructrice, en je hoeft ze ook geen geld te geven( ivm die geldproblemen Knipoog )..en van horen zeggen hoef jij niet zo te ervaren..je komt om te rijden en gaat daarna naar huis..simpel toch?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:25

In mijn ponyclubtijd ook geen eigen vervoer gehad, mijn ouders gingen zelfs nooit mee! Godzijdank dus een vrachtwagen waar de hele ponyclub mee reisde.
Na de pony's eigenlijk niet meer gereden, en nu heb ik weer een aantal jaar een pony. Zou haar best wel willen starten, maar heb dus ook geen vervoer. Kan het gewoon niet betalen om een grote auto en trailer te kopen.

Heeft 't Wit Paardje Haghorst ook niet een gezamelijke vrachtwagen?