als ouder/instructie zijnde zoek je toch naar een passende pony voor je kind?
Niet een pony waar je kind niet op kan rijden.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

soesita schreef:Mij lijkt het dat een ruiter op B niveau helemaal geen sporen nodig heeft, ongeacht de leeftijd. Dus het is mij een raadsel dat die dingen in de onderste klassen niet sowieso verboden zijn.![]()
Anderzijds kan het zijn dat een kind op zo'n hoog niveau rijdt dat een spootje wel kan- Dus volgens mij staat het los van kind of niet maar heeft het meer wat met rijkunst te maken.
Sporen om betekend niet dat je ze constant moet gebruiken hoor
MyWishMax schreef:soesita schreef:Mij lijkt het dat een ruiter op B niveau helemaal geen sporen nodig heeft, ongeacht de leeftijd. Dus het is mij een raadsel dat die dingen in de onderste klassen niet sowieso verboden zijn.![]()
Anderzijds kan het zijn dat een kind op zo'n hoog niveau rijdt dat een spootje wel kan- Dus volgens mij staat het los van kind of niet maar heeft het meer wat met rijkunst te maken.
Dat vind ik dus weer onzin. Ik ga volgende week voor het eerst starten met mijn jonge paard. In de B en ik rijd met een spoortje. Waarom? Omdat hij doodsbang is voor zwepen en ik zo hem af en toe nét ergens iets beter voor elkaar krijgSporen om betekend niet dat je ze constant moet gebruiken hoor

soesita schreef:Mij lijkt het dat een ruiter op B niveau helemaal geen sporen nodig heeft, ongeacht de leeftijd. Dus het is mij een raadsel dat die dingen in de onderste klassen niet sowieso verboden zijn.

) dat ik mijn benen heel stil heb liggen.
Ik moest er hard voor werken net zoals dat Fieke dat doet en zelfs Kelly moet er voor werken 
Jiill_ schreef:ik heb ook sporen by myn 3 jarige .. waarom ? omdat hy gewoon echt verschrikkelijk lui is.. het betekend niet dat als je B start je dan niet met sporen om kan gaan of een '' kindertje '' bent ..
Kelly_Taco schreef:Jiill_ schreef:ik heb ook sporen by myn 3 jarige .. waarom ? omdat hy gewoon echt verschrikkelijk lui is.. het betekend niet dat als je B start je dan niet met sporen om kan gaan of een '' kindertje '' bent ..
Maar dan vind ik dat jij je sporen verkeerd gebruikt.
Het is geen middel om je paard naar voren te rijden
wat jij zegt Jiill_ schreef:Okewat jij zegt

Kelly_Taco schreef:Jiill_ schreef:Okewat jij zegt
Sporen zijn voor verfijning
Jij bent dus van mening dat je een paard op je sporen naar voren moet rijden?
ik kreeg 'm zonder sporen gewoon niet naar voren.. als hy loopt.. kom ik er ook niet aan met mijn been myn Z pony kan ik zonder sporen oid gewoon door de ring krijgen dus ik gebruik het niet voor haar naar voren te rijden.. het is toch per paard/pony verschillend daar kan je niet vanuit een computer over oordelen
Jiill_ schreef:Nee maar myn pony is een 3 jarige hengst en die let op alles behalve op mij.. hy word nu in april 4 en ik hoef er nu niet meer aan te komen met mn been.. ik zit niet de hele tijd in z''n buik te trappen oid hoorik kreeg 'm zonder sporen gewoon niet naar voren.. als hy loopt.. kom ik er ook niet aan met mijn been myn Z pony kan ik zonder sporen oid gewoon door de ring krijgen dus ik gebruik het niet voor haar naar voren te rijden.. het is toch per paard/pony verschillend daar kan je niet vanuit een computer over oordelen
sjimmie06 schreef:Ik zelf twee kinderen die rijden. De a welsh laat zich soms moeilijk rijden, toen mijn zoontje kleiner was en zijn kuit nog op de zweet bladen zaten, had hij zeker weleens een klein knop spoortje om. Anders miste hij net de laatste kracht om de pony goed aan de hulpen te krijgen later toen hij langer werd reed hij zonder spoor. Dus je verpest een pony er niet mee. Mijn andere zoontje rijd nu de a welsh, als ze weer lastig is krijgt hij ook even het spoortje om. Je moet ze natuurlijk wel op de juiste manier en moment gebruiken.
dat is 1 en ja er zijn nog meer van die mensen. Ik zie trouwens wel ergeren dingen, maar daar lopen al andere topics over.Sjolvir schreef:@watch_me
@jibbel...
vanaf M verplicht om met sporen te rijden.. KNHS.. wedstrijden...