Voor het eerst op wedstrijd met een groen paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jonsy

Re: Voor het eerst op wedstrijd met een groen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 12:57

Bedankt voor al jullie tips. Ik snap best dat het niet leuk is om los te rijden bij een "ongeleid projectiel", maar zo'n type heb ik wel. Hij is 8 jaar oud en als hij de situatie niet vertrouwd, gaat hij graag zijn eigen weg. Zelfs de supergoede dressuurruiters kunnen hem dan enkele seconden niet onder controle houden Wow! . We zijn al aardig op de goede weg en het zal een gok blijven hoe hij het op vreemd terrein gaat doen. Mochten jullie op de Veluwe jullie wedstrijden hebben: als je ineens een roodvos over het terrein ziet denderen deze zomer, dan ben ik dat dus. Hyper!

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:12

hahahahaha geweldig! Xie het helemaal voor me! Wij doen over twee weken voor het eerst mee en gaan volgende week voor het eerst ergens anders rijden. die van mij is ook een heethoofd bij tijden! Ik wilde al veel eerder ergens anders rijden, maar door gebrek aan vervoer, of hij was weer eens ziek kon het telkens niet eerder, nu hebben we dus een week voor de wedstrijd eindelijk de eerste mogelijkheid om ergens anders te rijden! Nou ik ben benieuwd!
Is je paard al aan ijzers en kalkoenen enzo gewend?? Rijden jullie wel vaker op het gras?

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:04

Hmm, ik stoor me nu juist niet aan ruiters/amazones die met een groen paard op wedstrijd komen. Die moeten het ook leren, van mij mogen ze met zo'n "ongeleid projectiel" gerust op wedstrijd komen. Ik heb nog nooit iemand gezien die expres met zo'n jong paard op wedstrijd gaat om iedereen dwars te zitten?!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:06

ik heb mn paard voor het eerst gestart binnen dan wit ik zeker als hij ervandoor ging hij in de bak bleef.
hij was kijkerig maar had al geoefend op vreemd terrein te rijden. dat scheeld al een hele hoop

Jonsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 17:23

Mijn paard is acht jaar en nog zeer "jong" van geest. Mensen zullen misschien wel raar opkijken als ze zo'n volwassen dier zo gek zien doen. Ik heb hem gekocht toen hij zes jaar was en hij was nog nooit op een andere stal geweest. Hij staat bij ons ook bekend als "de clown". Zo loopt hij de sterren van de hemel en het volgende moment is het net een stuiterbal. Bovendien is hij een Gelders type, dus valt ook wel een beetje op met zijn imposante borst en hoofdhouding. Ook is hij beresterk en daar maakt hij soms misbruik van. Ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die begrip hebben voor een "groen" paard op een wedstrijd. Voor eenieder die eerdaags voor het eerst gaat starten: VEEL SUCCES OK dan! . Ik moet nog even op mijn startkaart wachten. Die heb ik eind januari aangevraagd.

dayenxbyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:29

voor het eerst, ging het best lekker.
alleen een beetje schrikkerig, maar dat was er al snel af !

SUCCES.
xx Pling