startgeld ieder jaar duurder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: startgeld ieder jaar duurder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:47

Jeetje 50 euro is ook een klap geld, en het prijzengeld is dat dan nog behoorlijk te noemen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:52

wisselt enorm, van een paar tientjes tot toch wel 100 euro in het Z.

LadyNath

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:10

Gister heb ik wedstrijd gehad, je betaalt 9 euro voor één Z-proef, ben 2de geworden en kreeg als prijzengeld wel 6 euro ! Clown

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 18:38

LadyNath schreef:
Gister heb ik wedstrijd gehad, je betaalt 9 euro voor één Z-proef, ben 2de geworden en kreeg als prijzengeld wel 6 euro ! Clown

Jeetje 6 euro als je tweede wordt. Dat is dan echt belachelijk

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:16

Talonius schreef:
De jury krijgt maar iets van 25,- betaalt, dus daar geven ze het iig niet aan uit! Van mij hoeven die bekers ook al helemaal niet, liever een zak paardesnoep of mix of iets dergelijks en de grotere concoursen prijzengeld.

Ik heb wel liever bekers en rozetten!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:21

Shull schreef:
Voor sommige is 50 euro een leuk bedrag maarer zijn ook mensen die die 50 euro bijna niet kunnen missen.

Als je 1x per maand geen €50 kan missen kun je net zo goed helemaal niet op wedstrijd gaan. Steek je naast die €50, ook nog minstens €120 in je zak.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:26

Ik zoek de wedstrijden uit op prijzengeld en afstand.
Als er geen prijzengeld is dan ga ik niet. (uitzonderingen daargelaten)
En aangezien mijn auto niet erg zuinig is, ga ik ook niet super ver weg. Heb geen zin om alleen al 30 euro aan benzinegeld kwijt te zijn.
Het is idd wel duurder geworden allemaal, maar een hobby mag geld kosten!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:28

LadyNath schreef:

Hmm, was dat in Warffum? Daar is het prijzengeld echt enorm laag.. Maar daarentegen is het inschrijfgeld ook "laag" , 7 euro voor een L1 proef, volgens mij blijven ze onder een bepaalde waarde van het inschrijfgeld, zodat ze het prijzengeld laag kunnen houden. Vanaf 7,50 zijn ze toch verplicht om het prijzengeld naar bepaalde regels aan te passen?.

Maar idd, de kosten zijn echt hoog.. Als daarentegen de prijzen ook wat hoger zijn, heb ik er minder problemen mee

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:34

Die regel van 7,5 euro is al weer oud. Nu is het vanaf 10 euro geloof ik.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:23

Nou wij betalen voor een 2daagse wedstrijd(altijd 3 onderdelen) 30 euro inschrijfgeld.
1 daagse 20 euro
Daarnaast nog stalling aan de wagen vaak 15 euo per paard..

Reken daar eten diesel enz bij..
Maar een plezier dat we hebben dat is niet in geld uit te drukken...
En daarbij voor organisaties wordt het ook steeds duurder.
Huur weilanden/binnenbak enz enz..

Je hoeft niet dat patatje te nuttigen hoor, vanaf oudsher nemen wij al drinken en eten mee, 20 jaar geleden was het in verhouding
net zo duur.
Je hebt nou eenmaal een hobby die geld kost, als je dat niet wil moet je gaan dammen of schaken.

En prijzengeld kennen ze bij ons helemaal niet, je bent al blij als je een keer iets anders dan de beker wint
alhoewel we daar nog steeds heel blij mee zijn..

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:30

Idd. Je moet niet op wedstrijd. En als je wel gaat dan kun je als je wilt wel behoorlijk bezuinigen. Dat patatje kan ook gewoon een boterham van thuis zijn. Net als de cola. Scheelt een boel euries, hoor. Dat patatje en de diesel e.d. is nog een koopje vergeleken met je wedstrijdtenue, kosten vereniging, startcoupons en -kaart, etc. Als je er over nadenkt wat het allemaal kost....... Niet doen dus. Een dagje uit kost ook geld en op concours gaan is nog leuker ook. Idd niet alles is in geld uit te drukken.
Als je geen € 50,00 per maand kunt missen, moet je niet aan een paard beginnen. Wat doe je als de DA een keer met spoed bij hem zou moeten komen?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 14:08

Het gaat er niet speciaal om of je het wel of neiet kunt missen.
het gaat erom dat het zo duur wordt. Ik kan het echt wel missen maar heb het er niet ieder weekend voor over. Maar er zijn ook mensen die het onmogelijk gemaakt gaat worden om op die manier te starten. Kijk maar eens nuchter vereniging verplicht, KNHS, startkaart, startcoupons, dan startgeld. Een tenue ach daar hoef je echt neit in A1 design kleding te lopen een jasje van een paar tientjes kan ook en tweedehands is och geen probleem. Maar het idee achter mijn vraag is eigenlijk waarom het feitelijk steeds duurder wordt en wie dat ook vind.

Ik zal altijd blijven gaan, maar goed wij starten ook niet extreem veel. Sommige starten vrijdag zaterdag en zondag dan tikt het wel aan lijkt me. Wordt het toch weer een elite sport

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:12

Tuurlijk wordt het duurder, net als de rest van ons leven. Kijk 'ns naar kleding, de brandstof, gas/elektra, de groente, weet ik veel wat allemaal. Koop 'ns een pilsje in de kroeg.
Ik zeg niet dat het niet zo is. Je hebt helemaal gelijk, maar de invloed van startgeld is bijna fractioneel voor je portemonnee in vergelijking met de andere kosten. Tel 'ns op wat alles kost voordat je op concours kan; aanschaf paard, onderhoud (pension/eigen), hoefsmid, da, harnachement, tenue, en niet te vergeten lesgeld. Voor veel mensen is dat echt niet te betalen hoor. Is paardensport dan toch niet stiekem al elite? In elk geval is het al lang niet meer voor de gemiddelde Jan-met-de-pet te betalen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:14

Minder dan 8 euro per proef heb ik nog niet uitgegeven de laatste tijd. Ik vind het ook duur worden. 10 euro begint ook steeds normaler te worden. Helaas.