Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
asjemenou schreef:En nu maar hopen dat het nog heeeeeeel lang duurd voordat je de Z2 uit bent, want daarna zal er nog veel meer tijd tussen je proeven zitten.
Bij de subtop is 4 uur meer regel dan uitzondering.... 
benj schreef:Belachelijk vind ik het thuis doe je dat ook niet dus kunnen ze het op een wedstrijd ook niet verwachten vind ik. Bovendien wat is het nou voor moeite om het op te delen in kleinere groepjes?
.Miriam schreef:asjemenou schreef:En nu maar hopen dat het nog heeeeeeel lang duurd voordat je de Z2 uit bent, want daarna zal er nog veel meer tijd tussen je proeven zitten.
Bij de subtop is 4 uur meer regel dan uitzondering....
Maar volgens mij gaat het hier om een pony dus dan hoef je daar nog niet "bang" voor te zijn.
Het kan dus gewoon en zo lang is het nou ook weer niet..
Waarom "pikt" je pony het niet als je hem op de trailer zet? Hij zal toch wel vaker even op de trailer moeten wachten (bv als je op je punten wacht)? Hoort imo gewoon bij de opvoeding van je pony eigenlijk...

pharagirlke schreef:Annekeee schreef:Nou ik vind dat niet kunnen 72 min. Sorry! Toen ik laats wedstrijd had zat er maar 5 min tussen. en dat was best fijn... Nou succes met je proef.
dat vind ik nou net niet leuk. Vind het aangenaam als er een tijdje tussen twee proeven zit, kan zowel mijn paard als ik even bekomenen als het slecht ging kunnen we met goede (frisse) moed weer aan die tweede proef beginnen. Snap niet waar je moeilijk om doet eerlijk gezegd. Heb ooit 5 a 6 uur tussen mijn proeven gehad. (was wel een kampioenschap). Stalletje gehuurd op die manege en pony lekker op stal gezet!
vlecht uit en hup. rusten met wat hooi er bij.
knabbelgirl schreef:Mijn pony pikt dit niet om 2 redenen:
1. Klaar is klaar en dat vind ik ook. Trailer is klaar, dat is beloning, dat is afsluiting. Zo heeft zij dit geleerd
2. Zij is niet zo'n doetje op de trailer, wij houden haar het liefste zo lang mogelijk eruit en zij weet dat zodra ik afgestapt ben en er niet binnen 5 minuten opzit, ze gewoon klaar is. Buiten de trailer houden is dus ook geen optie. Dat vind ik niet eerlijk
En ja, 4 uur oke! Dan heb je tijd om je paard echt met rust te laten! Hem zichzelf te laten zijn
En zoals iemand al zei: Waarom geen groepjes van 3 of 4? Wat is het probleem?
Bacannie schreef:Bij ons word het ook opgedeeld in groepjes van 4/5. Je hebt dan wel dezelfde jury voor 2 proeven maar ja, dat lijkt mij niet zo erg. Ik zou zelf ook niet heel veel tijd tussen de proeven willen hebben. Bovendien is groepjes handiger met het parkeren van de trailers gezien niet alle combinaties tegelijkertijd hoeven te parkeren en er dus doorstroom is. Als je tussen de proeven 2 uur moet wachten word je partner/vader/vriendin etc. het ook weleens zat denk ik![]()
die vinden het fijn dat ze even kunnen opwarmen in de kantine tussendoor
pharagirlke schreef:Dat dat moeilijker is voor de organisatie en de jury. Jury's mogen volgens mij maar een aantal combinaties jureren en dan moeten ze pauze krijgen. Dus als jij 40 combinaties hebt, en je mag er maar 40 jureren (even voor het gemak.) en je doet groepjes van 4. dan kan hij dus maar 5 groepjes jureren van de 10! En die andere 5 dan? Andere jury? niet helemaal fair voor die andere 5 groepjes he
of wil je de proeven ook nog eens allemaal opdelen dat je maar met 4 in een proef zit?
Als de jury maar 1 proef doet kan hij er wel 40 doen maar wie doet dan de andere proef jureren... juist, een andere jury. En een pauze verplicht krijgen... nee hoor, het is maar net hoeveel pauzes een vereniging inlast. En als je eens plassen moet, dan moet je het soms toch echt even ophouden. 
maar gelukkig hoeft dat ook niet want hier in de buurt hoeft dat ook nagenoeg nooit.
Bacannie schreef:@ Nina88, het is overigens ook niet echt aardig om te zeggen dat mensen zich aanstellen en verwend zijn. Het is maar net hoe je het gewend bent. En blijkbaar is dat overal anders.
pharagirlke schreef:knabbelgirl schreef:Mijn pony pikt dit niet om 2 redenen:
1. Klaar is klaar en dat vind ik ook. Trailer is klaar, dat is beloning, dat is afsluiting. Zo heeft zij dit geleerd
2. Zij is niet zo'n doetje op de trailer, wij houden haar het liefste zo lang mogelijk eruit en zij weet dat zodra ik afgestapt ben en er niet binnen 5 minuten opzit, ze gewoon klaar is. Buiten de trailer houden is dus ook geen optie. Dat vind ik niet eerlijk
En ja, 4 uur oke! Dan heb je tijd om je paard echt met rust te laten! Hem zichzelf te laten zijn
En zoals iemand al zei: Waarom geen groepjes van 3 of 4? Wat is het probleem?
das dus je eigen schuld dan, verkeerd aangeleerd. Snap ook niet waarom je het dier dat zou aanleren maar goed.
Dat dat moeilijker is voor de organisatie en de jury. Jury's mogen volgens mij maar een aantal combinaties jureren en dan moeten ze pauze krijgen. Dus als jij 40 combinaties hebt, en je mag er maar 40 jureren (even voor het gemak.) en je doet groepjes van 4. dan kan hij dus maar 5 groepjes jureren van de 10! En die andere 5 dan? Andere jury? niet helemaal fair voor die andere 5 groepjes he
of wil je de proeven ook nog eens allemaal opdelen dat je maar met 4 in een proef zit?