Met "dé naam" komt alles goed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: Met "dé naam" komt alles goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:03

Billy schreef:
Dus we hebben hier een 15 jarig pennymeisje, die beschuldigt een topamazone van dingen die ze helemaal niet gedaan heeft, en als ze het fout blijkt te hebben verontschuldigt ze zich niet, maar richt haar gram gelijk op de volgende topamazone, die, of je het er mee eens bent of niet, vrijgesproken is van de beschuuldigingen die tegen haar geuit zijn.
Verder komt ze met wat algemene vaagheden....
Laat ik heel eerlijk zijn, met dit soort topics heb ik meer het idee dat TS aandacht wil dan een serieus onderwerp heeft, en ik ben altijd er benieuwd naar het niveau waarop zo iemand rijdt....

Ik vind het anders wel netjes dat een "15 jarig pennymeisje" (zielig ben jij hoor iemand zo te noemen) met zulke aandacht naar eens proef kijkt. Mij valt het ook al vaker op, de bovenlijn van Salinero is op menig foto alles behalve berispelijk en de takt is ver te zoeken, maar niet alleen bij Anky bij meerdere mensen, Gal bijvoorbeel ook.

Ik vind dit soort topics juist interessant, jij komt uit het niets om met vergif te spuwen in een topic wat je blijkbaar niets interesseert, heb je niks beter te doen?! Laat hier mensen rustig discussieren en filosoferen over dit onderwerp waarvan ik bijna zeker weet dat meerdere mensen hoopten dat het ooit aan bod zou komen.

Ik begin te denken dat jij een pennymeisje bent dat bij de woorden Anky als in trance meent dat alles wat zij doet in staat van perfectie verkeerd. *PATS* en toen knapte het droompje!!

Ook doe je het zo voorspelbare: wij mogen niks zeggen omdat wij niet op een hoog genoeg niveau rijden. Nou ik kan je vertellen, ik vermijd dressuur en toch kan ik zien of een paard juist nageeflijk met een ontspannen bovenlijn en kaak in takt door de baan loopt. Iets wat sommige van die topruiters nog maar eens moeten opzoeken.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 22-01-08 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:04

Billy schreef:
Billy rijdt gewoon op B niveau, maar schopt ook niet tegen alle grote namen uit de dressuursport aan.
Dat doet TS wel, en nog op een lage manier ook.
Dat de topruiters op dat niveau rijden hebben ze ook niet bij een pakje boter in de supermarkt gekregen lijkt me......
Oh ja, Daniella, geloof me, als ik uitval klinkt het heel anders, ik vind nl dat ik me nu enorm netjes uitgedrukt heb Haha!

Wat stoer beledigingen versturen via de pb
Laatst bijgewerkt door daniella74 op 22-01-08 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:05

daniella74 schreef:
Billy schreef:
Billy rijdt gewoon op B niveau, maar schopt ook niet tegen alle grote namen uit de dressuursport aan.
Dat de topruiters op dat niveau rijden hebben ze ook niet bij een pakje boter in de supermarkt gekregen lijkt me......
Oh ja, Daniella, geloof me, als ik uitval klinkt het heel anders, ik vind nl dat ik me nu enorm netjes uitgedrukt heb Haha!

Wat stoer belegingen versturen via de pb

Haha!
I rest my case, maar dit natuurlijk geheel off topic.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:08

daniella74 schreef:
Billy schreef:

Wat stoer beledigingen versturen via de pb

Precies een stoere penny is het! Slapen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:08

Ik ben blij dat ik je trieste ego wat heb kunnen oppoetsen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:09

Lara, heel simpel.
Ik zie nauwelijks paardensport op de televisie, daar heb ik stomweg geen tijd voor met een baan, paarden, honden en een priveleven.
Ik ga me dus geen oordeel aanmatigen over de rijstijl van de topamazones, want daar heb ik de laatste tijd helemaal niks van gezien.
Maar heel eerlijk gezegd vind ik het wel grappig gezien alle successen die bijv een Anky en een Isabell behaald hebben. Denk je nou echt dat in het hele traject de jury's met hun ogen dicht gezeten hebben?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:12

Billy schreef:
Lara, heel simpel.
Ik zie nauwelijks paardensport op de televisie, daar heb ik stomweg geen tijd voor met een baan, paarden, honden en een priveleven.
Ik ga me dus geen oordeel aanmatigen over de rijstijl van de topamazones, want daar heb ik de laatste tijd helemaal niks van gezien.
Maar heel eerlijk gezegd vind ik het wel grappig gezien alle successen die bijv een Anky en een Isabell behaald hebben. Denk je nou echt dat in het hele traject de jury's met hun ogen dicht gezeten hebben?

Ik zie het toevallig bijna nooit en als ik het zie kijk ik gewoon, daarom vind ik het knap van de ts dat ze foutjes ziet.

Ik was in het begin nog erg onder de indruk van Anky en Isabell maar dat is al een lange tijd ferm achteruit gegaan.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:15

Weet je wat het grappigste is, de reden dat ik naar dressuur ga is Isabell.

Ik heb er totaal geen probleem mee of iemand een ruiter wel of niet goed vind, dat is persoonlijke mening en beleving. Ik vind het wel heel vervelend als er zo gehakt wordt op mede-bokkers die wellicht een minder handige actie hebben en er met persoonlijke beledigingen wordt gesmeten on topic en via de pb maar aan de andere kant zegt dat meer over degene die dat doet dan over mij dus wie heeft er nu een laag IQ?

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:16

Lara_Silver schreef:
Billy schreef:
Dus we hebben hier een 15 jarig pennymeisje, die beschuldigt een topamazone van dingen die ze helemaal niet gedaan heeft, en als ze het fout blijkt te hebben verontschuldigt ze zich niet, maar richt haar gram gelijk op de volgende topamazone, die, of je het er mee eens bent of niet, vrijgesproken is van de beschuuldigingen die tegen haar geuit zijn.
Laat ik heel eerlijk zijn, met dit soort topics heb ik meer het idee dat TS aandacht wil dan een serieus onderwerp heeft, en ik ben altijd er benieuwd naar het niveau waarop zo iemand rijdt....

Ik vind het anders wel netjes dat een "15 jarig pennymeisje" (zielig ben jij hoor iemand zo te noemen) met zulke aandacht naar eens proef kijk. Mij is het ook al vaker op, de bovenlijn van Salinero is op menig foto alles behalve berispelijk en de takt is ver te zoeken, maar niet alleen bij Anky bij meerdere mensen, Gal bijvoorbeel ook.

Ik vind dit soort topics juist interessant, jij komt uit het niets om met vergif te spuwen in een topic wat je blijkbaar niets interesseert, heb je niks beter te doen?! Laat hier mensen rustig discussieren en filosoferen over dit onderwerp waarvan ik bijna zeker weet dat meerdere mensen hoopten dat het ooit aan bod zou komen.

Ik begin te denken dat jij een pennymeisje bent dat bij de woorden Anky als in trance meent dat alles wat zij doet in staat van perfectie verkeerd. *PATS* en toen knapte het droompje!!

Ook doe het zo voorspelbare: wij mogen niks zeggen omdat wij niet op een hoog genoeg niveau rijden. Nou ik kan je vertellen ik vermijd dressuur en toch kan ik zien of een paard juist nageeflijk met een ontspannen bovenlijn en kaak in takt door de baan loopt. Iets wat sommige van die topruiters nog maar eens moeten opzoeken.

@ Lara_Silver
wouw! respect!! Bloos Afgod

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:17

Minder handige actie? Volgens mij zou je die ongegronde beschuldigingen als laster kunnen betitelen, en dat is strafbaar volgens de wet....

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:19

Billy schreef:
Minder handige actie? Volgens mij zou je die ongegronde beschuldigingen als laster kunnen betitelen, en dat is strafbaar volgens de wet....

Van een 15-jarige is het een minder handige actie, voor de wet is ze handelingsonbekwaam.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:25

Billy schreef:

Waaaaauw! Wow! Wat ben jij goed in overdrijven zeg! Kun je mij dat ook leren?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:32

Dus als je handelingsonbekwaam bent maakt het niet uit wat je zegt? Interessant........

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:37

Billy schreef:
Dus als je handelingsonbekwaam bent maakt het niet uit wat je zegt? Interessant........

Dat is idd het principe van handelingsonbekwaam, de achterliggende gedachte is dat tot een bepaalde leeftijd een kind niet de gevolgen kan overzien van zijn/haar daden en woorden. Ik denk dat de nederlandse rechters weinig behoefte hebben om een Belgisch meisje te vervolgen omdat zij zich vergist in twee duitse ruiters in haar onschuld. Bovendien heb je het recht je te vergissen en ik denk dat Isabel wel voor ernstigere beschuldigingen heeft gestaan dan deze vergissing.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:44

Als ik me vergis en ik kom erachter zeg ik sorry Knipoog
Dat vind ik dan wel het minste Haha!

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:53

TornadoLover schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik ben heel benieuwd waar Isabelle op betrapt is?

ehm niets dus Haha!
maar ik denk dat er eigentlijk veel is in de topsport waar je van denkt DIT KAN TOCH NIET!
VB het longeren van Power&Paint etc..

eehm..
hier geeft ze toe dat ze fout bezig is...
is dat dan niet genoeg???

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:55

TornadoLover schreef:
Het valt me de laatste tijd echt wel op.
Mensen die een naam hebben worden altijd anders beoordeelt en vaak ook beter.
Een klein voorbeeld: Anky rijdt in Jumping Mechelen, valt regelmatig uit de piaffe en wordt tóch nog eerste.
Ook Bij Isabell Werth heb ik dit gezien(Voorpagina op bokt) haar paard gaat in de galop terwijl dit niet de bedoeling was MAAR ze wordt tóch nog eerste.
Dit snap ik toch niet, het wil toch niet zeggen dat je een bekende naam hebt dat je beter rijdt dan de rest!
dus barst maar los!
wat vinden jullie hiervan!?

als een onderdeel fout gaat; hoeft nog niet alles fout te gaan he, dan heeft ze andere dingen weer heel goed gedaan

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:18

TornadoLover schreef:
Vjestagirl schreef:

ehm niets dus Haha!
maar ik denk dat er eigentlijk veel is in de topsport waar je van denkt DIT KAN TOCH NIET!

Nou laten we dat vooral geen topsport noemen.. Hamer

Wat de TS betreft, die heeft zich gewoon even vergist.. Pijnlijke fout voor Isabel, maar ook voor de ts Ach gut

Ik denk wel..dat het voor juryleden ook erg moeilijk is..
Immers, isabel en anky rijden gewoon ook heel erg goed..
soms zo goed..dat 'grote' (groot als in, duidelijk zichtbaar voor het publiek) fouten weer opgehaald kunnen worden.
En de verschillen tussen de toppers (i/h alg.) worden nou eenmaal steeds kleiner..zo ook tussen imke en anky.. Maar wanneer 'durft' een jury anky niet 1e te laten worden..?

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:22

Maar misschien compenseren de rest van de punten, andere onderdelen maken de onderdelen die fout gaan goed. Maarja, met een naam kom je uiteraard hoger te staan. Dan gooien ze inderdaad de punten omhoog. Niks aan te doen, dat is jurysport Knipoog .

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:26

guppekop schreef:
Vjestagirl schreef:

TornadoLover schreef:
ehm niets dus Haha!

eehm..
hier geeft ze toe dat ze fout bezig is...
is dat dan niet genoeg???

op de blote knieen smeken om vergeving zou beter zijn Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:30

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om on-topic te blijven. Het onderwerp is hier niet hoe oud iemand is en of iemand een penny-meisje is. De vraag is of je met een bekende naam beter kunt scoren.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 14:30

En na de reactie van Scum was het erg stil Lachen
Ja ik heb mij vergist, dat geef ik toch toe? maar daarom moet daar toch niet zo'n gedoe rond gemaakt worden?
alsof jij alles perfect doet Billy!
Ik wil serieus met de dressuur sport bezig zijn, ik kijk naar wedstrijden, ik kijk naar ontspanning, taktfouten, het achter de loodlijn lopen... en ik wil daarover discussiëren maar dat mag niet want ik ben volgens jou penny omdat ik nadenk.
ik zeg toch niet dat alles sielug is en dat ze met roze dekjes moeten rijden?
ik probeer op een volwassen manier te praten en uit te zoeken of je met een hoge naam makkelijker wint en je dus ook meer fouten mag maken dan je tegenstanders.
Nogmaals, daar wil ik het over hebben, willen de kindertjes die anderen beschuldigen van penny-zijn weg gaan of dit op een fatsoenlijke manier zeggen?
dank je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:02

Billy schreef:

Waarom meteen een penny, Billy? Daar word ik een beetje gek van om eerlijk te zijn. De mensen die een ander 'Penny' noemen voelen zich meestal erg aangesproken door bepaalde beschuldigingen, lijkt het wel. Ik zeg niet dat het zo is, alleen dat het zo lijkt en dat het me steeds vaker opvalt.

Ik denk dat het punt dat de TS in haar topic maakt het zeker waard is om over te discussieren, al helemaal omdat ik weet dat er meer mensen zijn die soms denken 'goh, ik vond Anky's kur niet echt soepeltjes, die van #, * en % gingen veel beter', en vervolgens toch aanzien hoe Anky eerste wordt.

Zit niet zo te zieken op wat er gezegd is waar jij het niet mee eens bent maar ga in op het ONDERWERP van het topic: Heeft een bekende naam invloed op de uitslag van een wedstrijd / op je score?

Als ik soms bepaalde proeven zie, ongeacht de amazone, verwacht ik echt niet dat die veel hoger uitkomen dan anderen. Soms gebeurt dat toch, o.a. omdat een proef natuurlijk meerdere onderdelen heeft. Met het ene onderdeel, waar je goed in bent, kan je het andere onderdeel, dat je minder goed afging, weer ophalen.
Al kan Anky haar paarden haast nooit mooi laten stilstaan bij het stilstaan + afgroeten, met uitmuntende wissels en een prachtige piaffe (bij wijs van spreke allemaal!) is het wel weer even gemaakt. Wat dat betreft is het dus begrijpelijk (hoewel ik vind dat ze de basisonderdelen strenger zouden mogen rekenen dan de moeilijkere onderdelen... want als bijvoorbeeld de basis zoals stilstaan er al niet inzit, hoeveel zijn de moeilijkere onderdelen dan eigenlijk waard?).
Aan de andere kant heb ik ook wel eens gedacht dat Anky echt geen eerste zou worden met een bepaalde proef omdat ze gewoon op veel onderdelen wat steekjes liet liggen, en vond ik bijv. Isabelle werth beter en nog een ander (ben niet goed met namen). Toch won Anky. Kwam dat door haar naam? Wellicht... het is en blijft een jurysport tenslotte, met mensen (met gedachtes, emoties en wellicht vooroordelen) die beoordelen Knipoog

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:07

Sorry hoor, maar dat meisje is toch geen penny, waarom zou ze dat wel zijn? Er valt haar alleen iets op en gelijk, (typisch bokt) vallen mensen haar aan, en zij volgens mij ook andere mensen over van alles en nog wat. Laat de wereld gewoon een beetje met rust, kan toch best Tong uitsteken

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:40

Als je een dikke fout maakt kun je deze met de rest van je proef nog makkelijk compenseren, het wil niet gelijk zeggen dat de naam "Anky" er voor zorgt dat ze 1e werd. Met de rest van haar proef heeft ze dus kennelijk zoveel indruk gemaakt dat ze toch nog 1e kon worden. Maar ik moet toegeven dat ik het ook wel eens op de reguliere concoursen tegenkom, dat de subtoppers een belachelijke proef rijden en toch nog eerste werden.... Ik heb zelfs eens na de wedstrijd in de kantine opgevangen van de jury dat de winnaar van het Z1 die dag (een subtopper die tijdelijk gestopt was met rijden) eigenlijk niet terecht was maar dat ze het zo leuk vond dat diegene weer was gestart en om haar te stimuleren had ze haar als 1e geplaatst????