Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
asjemenou schreef:dan ben je al weer te laat.
Moet geloof ik tussen de 4 en 6 weken.
asjemenou schreef:Moet geloof ik tussen de 4 en 6 weken.
www.knhs.nl schreef:VaccinatiegegevensIn het paspoort moet een geldig overzicht zijn geregistreerd van de aan het paard of de pony toegediende vaccinaties, inclusief de verplicht gestelde vaccinaties tegen influen
De basisvaccinatie tegen influenza bestaat uit twee inentingen, die minimaal 21 en maximaal 92 dagen na elkaar moeten zijn toegediend. In de periode tussen deze twee entingen mag niet aan wedstrijden worden deelgenomen.
Vervolgens moet jaarlijks (niet later dan 12 maanden na de vorige enting) de vervolgenting zijn gegeven. Voorbeeld: geënt op 4 maart 2006. Dan dient de vervolgenting voor of uiterlijk op 4 maart 2007 te zijn gegeven. Dit is van toepassing op alle entingen in het paspoort.
Een vaccinatie dient minimaal zes dagen voor de (eerste) wedstrijd(dag) te zijn toegediend.
Vermeldingen van vaccinaties zijn pas geldig als deze zijn voorzien van de entingdatum met handtekening en (praktijk)stempel van de dierenarts.
Wanneer de basisenting en de vervolgentingen vroeger in een afzonderlijk vaccinatieboekje zijn vastgelegd, moet de dierenarts de volgende tekst in het Paardenpaspoort opnemen: "The vaccination history of this horse/pony is correct. Last vaccination on: DATUM". In het paspoort van paarden of pony’s die uitsluitend tijdens KNHS-wedstrijden worden uitgebracht volstaat de regel in het Nederlands ook. De Engelse of Nederlandse regel moet wel zijn afgetekend en afgestempeld door de dierenarts.
Per 1 april 2007 dient de sticker met het batchnummer van de entstof (van de vaccinatie) in het paspoort te zijn geplakt door de dierenarts. Vaccinaties die op of na 1 april 2007 zijn gegeven moeten dus zijn voorzien van deze sticker, voor vaccinaties die voor 1 april 2007 zijn gegeven geldt dit niet.
Karin schreef:asjemenou schreef:Moet geloof ik tussen de 4 en 6 weken.
Van de website van de KNHS:
http://www.knhs.nl//news.asp?pCatID=151 ... =11&men=07www.knhs.nl schreef:VaccinatiegegevensIn het paspoort moet een geldig overzicht zijn geregistreerd van de aan het paard of de pony toegediende vaccinaties, inclusief de verplicht gestelde vaccinaties tegen influen
De basisvaccinatie tegen influenza bestaat uit twee inentingen, die minimaal 21 en maximaal 92 dagen na elkaar moeten zijn toegediend. In de periode tussen deze twee entingen mag niet aan wedstrijden worden deelgenomen.
Vervolgens moet jaarlijks (niet later dan 12 maanden na de vorige enting) de vervolgenting zijn gegeven. Voorbeeld: geënt op 4 maart 2006. Dan dient de vervolgenting voor of uiterlijk op 4 maart 2007 te zijn gegeven. Dit is van toepassing op alle entingen in het paspoort.
Een vaccinatie dient minimaal zes dagen voor de (eerste) wedstrijd(dag) te zijn toegediend.
Vermeldingen van vaccinaties zijn pas geldig als deze zijn voorzien van de entingdatum met handtekening en (praktijk)stempel van de dierenarts.
Wanneer de basisenting en de vervolgentingen vroeger in een afzonderlijk vaccinatieboekje zijn vastgelegd, moet de dierenarts de volgende tekst in het Paardenpaspoort opnemen: "The vaccination history of this horse/pony is correct. Last vaccination on: DATUM". In het paspoort van paarden of pony’s die uitsluitend tijdens KNHS-wedstrijden worden uitgebracht volstaat de regel in het Nederlands ook. De Engelse of Nederlandse regel moet wel zijn afgetekend en afgestempeld door de dierenarts.
Per 1 april 2007 dient de sticker met het batchnummer van de entstof (van de vaccinatie) in het paspoort te zijn geplakt door de dierenarts. Vaccinaties die op of na 1 april 2007 zijn gegeven moeten dus zijn voorzien van deze sticker, voor vaccinaties die voor 1 april 2007 zijn gegeven geldt dit niet.
asjemenou schreef:Heb ik net op de verkeerde site gekeken
Karin schreef:xMariekee schreef:Ik had een aantal maanden ook een wedstrijd waarbij mijn pony een maand te laat was ingeent. Daarom moest ze 2 keer ingeent worden en dat kreeg ik een week voor die wedstrijd van de DA te horen. Dus ze was nog maar 1 van de 2 keer ingeent. Ik ben toch gestart en ik heb er gelukkig geen problemen mee gehad. Ik maakte me wel even zorgen toen ik van iemand op stal hoorde die daar die ochtend al wedstrijd had gehad dat bij haar het paspoort en alles werd gecontroleerd, maar bij mij was dat gelukkig niet gebeurd
Gewoon gestart tussen de twee entingen van de basisenting in en hopen dat je niet gecontroleerd wordt? Ik vind dat niet zo netjes, maar goed, wie ben ik.
Bij endurancewedstrijden zijn ze al jaren enorm streng. Bij de voorkeuring wordt als eerste het paspoort gecontroleerd en als de entingen niet in orde zijn, dan kun je linea recta naar huis.
femmefatale1 schreef:Dat klopt, ik had het al gevonden, maar dat zegt nog niets over wat voor entstof....
femmefatale1 schreef:Dat klopt, ik had het al gevonden, maar dat zegt nog niets over wat voor entstof....
asjemenou schreef:femmefatale1 schreef:Dat klopt, ik had het al gevonden, maar dat zegt nog niets over wat voor entstof....
Heb geen idee, volgens mij kijken ze daar bij de controle niet naar.
En als je naar dezelfde DA gaat zal hij wel gewoon standaard dezelfde krijgen.
Of wil je zelf liever een andere samenstelling?

www.knhs.nl schreef:De basisvaccinatie tegen influenza bestaat uit twee inentingen, die minimaal 21 en maximaal 92 dagen na elkaar moeten zijn toegediend.
Karin schreef:asjemenou schreef:Moet geloof ik tussen de 4 en 6 weken.
Van de website van de KNHS:
http://www.knhs.nl//news.asp?pCatID=151 ... =11&men=07www.knhs.nl schreef:VaccinatiegegevensIn het paspoort moet een geldig overzicht zijn geregistreerd van de aan het paard of de pony toegediende vaccinaties, inclusief de verplicht gestelde vaccinaties tegen influen
gevonden schreef:Snap alleen niet hoe het kan dat ze dit niet op het kringkampioenschap niet hebben gezegd want daar wordt ook altijd streng gecontroleerd.
gevonden schreef:wij hebben het meegemaakt op regiokampioenschappen. de ruiters die door mochten naar ermelo moeten hun paspoort laten zien. En van de 10 waren er twee die de pineut waren hoor!! Enting te laat of ook geen basisentingen gehad. Mochten mooi de prijs afgeven en naar huis, niet naar ermelo. Meisje was reserve kampioen en ze kon het gewoon shaken.
erg streng als je het mij vraagt.
Snap alleen niet hoe het kan dat ze dit niet op het kringkampioenschap niet hebben gezegd want daar wordt ook altijd streng gecontroleerd.
wolf359 schreef:Ja heb het meegemaakt, werd voor de wedstrijd gecontroleerd, en ja hoor de vorige eigenaar was een dag te laat geweest dat was ongeveer 4 jaar geleden, mocht dus niet starten, het gekke is dat het paard bij mij al 3 jaar in de wedstrijden liep en heel vaak gecontroleerd is geweest, dus die inspecteurs kijken dus ook niet erg goed, dit was een meisje van het secretariaat die het in opdracht van een jury deed, mag officieel dus niet heb het ook gemeldt bij het knhs en die jury is er op aan gesproken dat ze het de volgende keer wel zelf doet het het niet door een onbevoegd iemand laat controleren,