wat vinden jullie van de manen los op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Re: wat vinden jullie van de manen los op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:07

Mijn vorige instructrice reed met haar Fjord altijd dressuur (met boog) en later met een Tinker.
Die had ze nooit ingevlochten en kreeg dan ook vaak een 6 voor verzorging.

Maarja, Tinkers staan eigenlijk niet in het rijtje (al horen ze daar tegenwoordig wel bij) en zou je dus eigenlijk wel op die manier moeten voorbrengen.

Voor de Fjord zoals in jou geval is het wat anders, want je maakt geen gebruik van de mogelijkheid om hem voor te brengen op de manier zoals bij Fjorden standaard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:09

Persoonlijk zou ik bij een haflinger, fries of tinker ook een hengstenvlecht indoen Lachen
Dat is toch makkelijker te beoordelen voor de jury Lachen

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:10

Ik vind zelf een hengstenvlecht mooier, dat ga ik ook doen met mijn arabiertje me lange manen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:13

rianne6 schreef:
Zoals ik al gezegd had, is knippen of trekken van de manen geen enkele optie omdat het hier niet om mijn eigen paard gaat! Ik ben eigenlijk erg nieuwsgierig of er mensen zijn die met hun paard op dressuurwedstrijd met de manen los rijden en wat de reactie van de jury daarop is.

Maar jij hebt de keuze manen los niet Lachen
Dat hoort niet bij het ras, zoals het bijv wel bij een haflinger hoort Lachen
Je trekt zo ook niet op gelijke lengte vallend aan 1 kant, dus die optie van het reglement valt af.

Dan blijft de boog, zoals het ras voor schrijft over, maar dat mag je niet van de eigenaar, dus die optie valt af.

Dus dan blijft de optie vlechten over Lachen

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:48

Mijn man start van het weekend onverwachts (hij vervangt mij) en we laten voor het eerst de manen (KWPN) los. Ik ben benieuwd wat voor punten hij krijgt, we hebben het hier dan wel over netjes verzorgde naar 1 kant hangende manen (zoals bij punt B).

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:56

ik zou ze los laten hangen
ik heb bij mijn tinker 9 van de 10 keer de manen los heel soms een hengstenvlecht