Wie is er nu nog blij met een beker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zouden jullie als prijs willen ontvangen?

Gebruiksvoorwerp/voer
38 (12%)
Prijzengeld
200 (63%)
Beker
77 (24%)

Totaal aantal stemmen: 315

__Esther__

Re: Wie is er nu nog blij met een beker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:38

Prijzengeld zou ik wel leuker vinden maar bij ons op de vereniging is het een rozet en een beker.
Mijn beker terug geven doe ik niet, ik heb er toch voor gereden Knipoog

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:45

ik ga gewoon voor de linten....
ik hou wel tregelmatig opruiming en gooi af en toe de oude of "gewone" weg.
De kampioenslinten van de allround shows, de speciale bekers en linten zoals Jumping A'dam en de grotere westernshows hangenallemaal in mijn wc....

Een lint gespannen langs het plafond en daar alle linten/rozetten aangehangen. Mijn kamioenslint om de hals hangt om de stortbak....en de mooiste bekers staan in de kast.

Prijzengeld gaat gewoon altijd op en gebruisvoorwerpen zijn of nutteloos, of ik gebruik ze niet...

Daarbij vind ik lintjes en bekers gewoon leuk.....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:49

Ik ben gek op rozetten (ze hangen hier in lange rijen aan de muur) en bekers.
Ik heb liever een beker dan prijzengeld.
Gebruiksvoorwerpen zijn niet altijd handig omdat ik met mijn pony bij de paarden rij en meestal de kado's in paardenmaat is.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:04

Overduidelijk prijzengeld. Gebruiksvoorwerpen zijn ook wel leuk. De bekers bewaar ik niet.

Wat ik doe is de metalen plaatjes eraf halen ( de plaatjes die aan de voorkant, onderaan erop geplakt zijn ). Deze plak ik een een schrift. Toch wel een tip denk ik. Neemt niet zoveel ruimte in en je hebt toch nog je herinneringen.

Ik denk dat het ook heel veel uitmaakt wie de beker wint.
Iemand die zelden op concours gaat en dan een beker wint zal hier heel blij mee zijn en deze koesteren.
Een ander, die ieder weekend start en regelmatig wat prijzen mee naar huis neemt, weet op ten duur niet meer waar hij de bekers moet laten. Deze zal op ten duur misschien eerder kiezen voor het prijzengeld.

Wel leuk vind ik zo'n rozettenlint op stal. Een draadje waar alle rozetten aan hangen. Ze maken dit wel eens in de zadelkamer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:29

Sjaad schreef:
Overduidelijk prijzengeld. Gebruiksvoorwerpen zijn ook wel leuk. De bekers bewaar ik niet.

Wat ik doe is de metalen plaatjes eraf halen ( de plaatjes die aan de voorkant, onderaan erop geplakt zijn ). Deze plak ik een een schrift. Toch wel een tip denk ik. Neemt niet zoveel ruimte in en je hebt toch nog je herinneringen.

Dat doe ik ook Haha!
Bij mijn eigen vereniging gaf ik de bekers altijd direct weer terug. Bij andere vind ik dat een beetje raar, maar gingen ze eigenlijk dezelfde dag thuis nog de vuilnisbak in. Soms haalt m'n vriend ze eerst nog uitelkaar en bouwt hij er een ander koisch object van, hebben we er toch nog 5 minuten lol van Tong uitsteken . Ik ben niet zo'n ekster dat ik van die blingdingen leuk vind. Zijn alleen maar stofnesten. De plaatjes sloop ik er idd ook altijd af en die passen prima in een klein bakje. M'n lintjes heb ik eigenlijk ook heel lang bewaard, maar ook die zijn met de laatste verhuizing (muv een kampioenslint) enkeltje roteb gegaan.

Paarden kosten me al genoeg, dus een kleine geldprijs of bon (net voldoende om de inschrijfkosten te dekken) waardeer ik zeer. Dekjes vind ik vaak ook niets. Zijn altijd van die dunne witte dingen die ik teneerste niet gebruik omdat ik een wit paard heb en dat staat niet mooi, ten tweede hou ik er niet van om te pronken met een eerdere overwinning en ten derde blijven die dunne dingen niet liggen onder mijn zadel. Halsters en borstels heeft iedereen al en gaan nou niet bepaald snel stuk.

MaloLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:41

bekers hecht ik niet zo'n waarde aan.. goeie punten das veel belangrijker! ipv van prijzengeld kan je (in de lagere klasse) gewoon je inschrijfgeld terug krijgen ofzo! dat lijkt me goed idee!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:43

Ik vind het hartstikke leuk om bekers te krijgen Ja
Winstpunten zijn natuurlijk het leukst, maar bekers zijn ook erg leuk!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:49

Heb eigenlijk nooit stilgestaan bij een bon van een ruitershop, maar dat vind ik eigenlijk nog het leukste. Krijg je niet van die scheve gezichten denk ik als eerder werd genoemd en heb je toch een soort geldprijs. Maar dan wel van een vrij algemene winkel denk ik, Divoza ofzo. Waar de meeste mensen de kans hebben om heen te gaan of anders via internet ofzo, niet zo'n klein buurtwinkeltje waar nooit iemand komt Tong uitsteken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:50

Bij ons krijg je een gebruiksvoorwerp, de laatste keer een zweetdeken. Maar omdat de maat niet bekend is, wordt dat dan een waardebon, en dan mag je een deken in jouw maat uit gaan zoeken bij de zaak die sponsort. (meestal brabants ruiterhuis) en er was een wisselbeker.
Dat vind ik wel een mooie prijs eigenlijk. Daar heeft iedereen wel iets aan.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:53

Neonlight schreef:
Heb mijn laatste verhuizing heel wat dozen bekers weggegooid. Bloos En dan ook nog van die joekels van 30-40 cm hoog..

Wat zonde. Ik heb een hele doos bekers die nog mooi waren destijds aan de plaatselijke ponyclub gegeven. Konden ze weer in de hergebruik. Scheelde hen een flinke kostenpost op onderlinge wedstrijden.

Ik heb de laatste keer geitenkaas gewonnen. Haha! Lekker!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:54

nou ik zou heel blij zijn een beker hoor Vork . Helaas ben ik nog maar een keer eerste geworden en kom
ik verder niet verder dan 2de en 3de Clown

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:04

Ik vond ze vroeger prachtig.. maar hoe meer je er hebt, hoe minder je ze vind..
Geld/Waardebonnen of gebruiksvoorwerpen zijn dan veel leuker en daar heb je veel meer aan!
Als ik nu bekers win of lintejes geef ik ze altijd aan neefjes/nichtjes weg Knipoog.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:05

bekers hoeven voor mij niet zo. Lintjes vind ik nog wel leuk. Die kunnen in een kleine schoenendoos.

Doe mij maar prijzengeld.
Gebruiksvoorwerpen kunnen ook nog wel. Is alleen even nadenken waar mensen iets aan hebben. Geen roze halsters of glitterzweepjes aub. Halstertouw/longeerlijn/longeerzweep kan iedereen altijd wel reserve gebuiken. halster in gangbare kleuren ook. Zoutblok.

Laatst was ik op een wedstrijd waar je kon kiezen uit een tafel met gebruiksvoorwerpen. Er waren bijvoorbeeld kaarsjes bij en een koffiekopjes/kofffiepad pakket.
Daar moet altijd wel iets bij te vinden zijn wat je kunt gebruiken of wat je weer kunt weggeven.

Elisabeth007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:33

ik vind de bekers en lintjes nog wel speciaal hoor!
een deken vind ik ook super gaaf als je die wint Tong uitsteken

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:43

Gebruiksvoorwerpen is idd altijd een beetje moeilijk.

Ik heb een keer met Prakkie een dressuurzweep gewonnen. Heel leuk natuurlijk, alleen Prakkie is licht panisch voor zwepen en het was prijsuitreiking te paard. Ik ging gelijk als een kamikaze door de bak, omdat iemand heel leuk met een zweep naar mijn paard toe kwam...

Dekens is ook niet altijd een succes. ik kreeg toen ik kringkampioen was geworden met Prakkie (1.60 hoog, dus 1.85/1.95 deken), een deken van jawel 2.15!! lang. Die heeft ze dus 1 keer opgehad, en dat was met de prijsuitreiking.

verder is prijzengeld in de vorm van bonnen altijd goed, maar dan wel bij voorkeur van een grote keten. Er zit dan altijd wel zo'n zaak bij je in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:50

prijzengeld

Maar gelukkig woon ik in een regio van oud NKB en daar was dat al heel gewoon. En dat is gelukkig op de meeste plaatsen zo ook wel door gezet Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:57

idd prijzengeld of waardebonnen Ja

gebruiksvoorwerpen zijn vervelend als je er al zoveel van heb. Koe

Bekers zijn leuk in de B, maar daarna vond ik er niet zoveel meer aan. Bloos

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:58

runningkawa schreef:
prijzengeld

Maar gelukkig woon ik in een regio van oud NKB en daar was dat al heel gewoon. En dat is gelukkig op de meeste plaatsen zo ook wel door gezet Lachen

Klopt ja, Runningkawa!

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:58

Prijzengeld, hoewel ik het wel leuk vind om zo nu en dan eens met een stukje blik thuis te komen Haha!

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:33

Prijzengeld, altijd leuk om wat winst te kunnen maken op wedstrijd en je startgeld er weer uit te rijden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:36

Ik vind bekers en rozetten prima Ja Vind het een leuk aandenken en vind het er gewoon bij horen, tja weet niet Lachen

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:38

Bij ons krijg je vaak een waardebon van een ruitersportzaak die sponsor is. Als je 1e bent 10 euro en 2e 7,50.
Dat vind ik altijd erg leuk om te krijgen. Helemaal als je beide proeven 1e bent, dan krijg je dus 20 euro. Ik heb al veel spullen gekocht met deze bonnen.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:17

Ik ga voor prijzen geld. Als je een gebruikers voorwerp krijgt dan heb je er niet altijd wat aan. Of je hebt het al. En over die beker, ligt eraan of het een wereld beker finale is wel natuurlijk:D haha maar ik ga toch voor het prijzen geld Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:51

ik ben wel altijd superblij met lintjes Ja toch een leuke kleine herinnering ervan.
helaas is de trend steeds meer om gebruiksvoorwerpen te geven en 9 van de 10 keer krijg je dingen waar je niets mee kan.
van de zomer een concours gereden waar ik zelfs twee keer 1e en een keer 2de was. dus ik dacht, leuk, nu krijg ik wat gaafs! zag om me heen de meest prachtige prijzen voorbij komen aan pads, likstenen, dekens etc. en wat kreeg ik? 3X een bon voor een zak voer.
nou fijn... mijn paarden staan op een zeer streng dieet wegens koliek problemen van 2 dieren, dus ik had niets aan mijn prijzen. kon hem niet inruilen voor wat anders bij de organisatie ( alle prijzen waren al vergeven en iets anders uit de hand van een andere winnaar rukken om te ruilen staat ook zo slordig Knipoog )
dus daar ga je als grote winnaar van de dag.. met niets naar huis....
hoewel ik weet dat het pure pech is geweest dat net ik die bonnen won en dat de organisatie dit natuurlijk van tevoren niet weet ( dus die geef ik echt geen schuld) was het toch een beetje een wrang einde omdat je geen enkele prijs mee naar huis kon nemen.
( later via de voer leverancier nog een dealtje gesloten waardoor ik 4 maanden later uiteindelijk een alternatieve prijs heb gekregen)

dus ik ga zeker voor geldprijzen en lintjes, altijd leuk en welkom Ja

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:19

Bekers en linten zijn leuk Lachen
je moet blij zijn dat je iets krijgt Tong uitsteken
Maar als je er al best veel hebt is iets anders ook wel leuk..
Maar als je gebruiksvoorwerpen doet dan heb je weer dat mensen spullen al hebben/of niet nodig hebben en dan heb je er ook niet zoveel aan