Wedstrijdnaam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chupa

Re: Wedstrijdnaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:48

A_N_O_U_K schreef:
Mijnpaard heeft niet eens een naam in zn paspoort staan.. komt uit DL en daar hebben de meeste geen naam.. dus dan mag je het helemaal zelf weten Lachen

Ja klopt, ik heb eens een pony uit Duitsland gehad en daar stond ook niks in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 00:48

Irma_Maandag schreef:
Wedstrijdnaam mag inderdaad afwijken van de stamboeknaam. Handig om te weten is dat (mocht je niet de enige zijn die je paard uitbrengt op wedstrijden) de wedstrijdnaam wel op alle in gebruik zijnde startkaarten exact hetzelfde moet zijn.

En dat had de rijvereniging bij mij nu net verkeerd gedaan Lachen

Thuis heet het paard Dept, op concour heet ie Dept, maar op papier.... Dustin van het Kaleyhof. Dat hebben we dus veranderd met de sportnaam Tong uitsteken

nu is een jongen Dept aan het springen voor mij en toen dacht meisje van het secretariaat dat het leuk was om er Dept H van te maken (eerste letter mijn achternaam)

De KNHS vond dat minder, alle startbescheiden moesten terug en we mochten er niet meer mee starten. Rijverening kon dus alles vergoeden.
De springruiter heeft de coupons toch gebruikt, nooit geen commentaar op gehad.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 08:28

Mijn paard heet Melle fan Makkum en op wedstrijd ook, niet echt een 'sportnaam' maar dat zegt niks *LOL*

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 08:52

Sophiee schreef:
Zo jammer dat ik dat nu pas weet Tong uitsteken Ik had anders m'n paard echt een belachelijke naam gegeven, iets van Olympic Bert ofzo. Al die ingewikkelde namen terwijl die paarden thuis waarschijnlijk gewoon Harry heten.

En dat mag dan weer niet, je mag niet de titel olympic of olympische toevoegen aan de wedstrijdnaam van je paard mits dit door de KNHS is toegekend, dit staat in de regelementen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 08:53

die van mij heet in het paspoort anoniem en wedstrijdnaam staat ook nu in zijn paspoort en dat is Armani mella dell' occhio

Theresa_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:17

Volgens mij is dat mogelijk, maar dat weet ik niet zeker

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:51

oh dit wist ik nog niet Clown ga ik even een spannend naampje bedenken ...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 01:29

Oh wel handig om te weten, mocht ik hopelijk met mijn nieuwe paard zover zijn dat we gaan starten weet ik al een naam voor hem Haha!

Hij heet Macho, en dan word het Mister Macho Vork haha

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 04:27

Armani88 schreef:
die van mij heet in het paspoort anoniem en wedstrijdnaam staat ook nu in zijn paspoort en dat is Armani mella dell' occhio

Niets verkeerd over je paard hoor. Maar is dat niet een beetje een overdreven naam voor een paard..... Hoe noem je hem op stal??? Dan is dat in mijn ogen zijn naam. (Zei de mevrouw die zelf ook altijd maar de helft van de naam van haar paard gebruikt) Bloos

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 08:24

Ik vind het wel leuk om een chique wedstrijdnaam te bedenken, klinkt toch wat leuker dan gewoon, piet of klaasje.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:57

vind dat je een naam moet pakken die er bij past niet om dat het chique staat ! mijn paard heet Dyaco en op wedstrijd gewoon de naam die hij bij de fokker gekregen heeft Natroliet van Cordula's hoeve.
Maar vind niet dat je je paard huppelepup moet noemen om meer aanzien te krijgen of omdat het zo leuk staat (vaak zijn de namen ook niet meer uittespreken en verdraaien zet toch gewoon )....daar word de kwaliteit van het paard toch niet beter van ! Vork

Bovendien vind ik de simpele namen als bv. Okidoki, enz ook erg geweldig

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:03

Ik vond Sodera altijd een beetje een slome naam, op concours heette ze Solero Shot Tong uitsteken
Mijn ouders konden, toen ik haar net had, de naam niet onthouden dus zeiden ze vaak Solero en vond het eigenlijk voor op concours wel leuk.
Op haar paspoort en thuis was het Sodera(vaak thuis Soddie ofzo) maar op concours dus Solero Shot..

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:06

Die van mij heet op concours RoCoCo's Unicum. Zijn ''echte'' naam: Uron, vond ik echt niks Clown

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:07

Mijn pony heet officieel Max. Maar zijn sportnaam is altijd al MyWish geweest, dus ook bij ons.

Ons nieuwe paard heet Zilverado en op wedstrijden Nuovo Case's Zilverado

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:06

die van mij heeft op haar papieren en als wedstrijd naam gewoon Vera staan..
kan inderdaad best wel leuk zijn om een soort van bijnaam te verzinnen, maar heb je niet veel aan lijkt mij dan. Rolleyes

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:22

Mijn Haflinger heet Ilona van de Vloeiweide, maar in het dagelijkse leven en op wedstrijd heet zij Luna.
Eigenlijk wil ik haar op wedstrijden Luna VDV laten heten, maar ik heb geen zin om dit te laten veranderen! Lachen
Mijn andere paard heet Mi Caro Mexx in haar paspoort, maar Mexx in het dagelijkse leven.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:38

Mijn eigen merrie heette Nikita, op wedstrijd is het altijd Kit geweest. De jonge Gribaldi die ik nu ga starten heet Zebdeus, maar gaat op wedstrijd Zeb heten.

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:57

jammer dat mijn paardje al een wedstrijdnaam had maar ja

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:20

Bij het aanvragen van een startkaart wordt er voor zowel een wedstrijd naam als het stamboeknaam gevraagt.
De stamboeknaam is de naam welke geregistreerd staat op de papieren of in het paspoort.
Wedstrijdnaam mag door de aanvrager zelf worden verzonnen.

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:24

thuis: sissy
cocnour: sisi

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:11

mrie schreef:
Armani88 schreef:

Niets verkeerd over je paard hoor. Maar is dat niet een beetje een overdreven naam voor een paard..... Hoe noem je hem op stal??? Dan is dat in mijn ogen zijn naam. (Zei de mevrouw die zelf ook altijd maar de helft van de naam van haar paard gebruikt) Bloos

waar slaat dit op, dit is zijn wedstrijd naam.
het betekend armani mijn oogappel. ik noem hem verder armani, maar wat is jou probleem ?

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:21

Armani, ik vind het een prachtige naam. Echt waar. Daarom mag je nou zelf een wedstrijdnaam kiezen.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:39

Mijn paard heet eigenlijk Silvester, maar de vorige eigenaar heeft hem de naam Sörli gegeven (thuis en op wedstrijd).
Deze naam heb ik dus ook overgenomen.

LoveMooniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:41

bij ons komt de naam van de stal er voor te staan dus dan heet bijv. SunShine XL ''Kristalline's SunShine XL''

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:49

Mijn paard heet officieel Japke Tong uitsteken
Heb haar La Luna genoemd vond ik persoonlijk veel mooier , noem haar daarom ook gewoon La Luna en heb het als wedstrijdnaam natuurlijk Lachen