Als eerste starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astridhorse

Re: Als eerste starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:42

Ach ik moest laatst ook als eerste, de proef ging zo slecht, had nog nooit zo slecht gereden, en toch nog het hoogst van mn groepje Dromen
Ben ook wel eens als laatste geweest, toen vielen mij de punten weer wat tegen.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt, de jury kan toch moeilijk steeds " naar voren gaan zitten denken" ?
Gewoon goed rijden dan komt alles goed Clown

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:09

Ik start liever wat later, maar soms kan dat gewoon niet, Laatst moest ik als 1ste starte in de M1. En had sochtends met de andere afgegroet want dat was niks, dus had slecht gevoel.
Had 187 en 1ste, was overigens de enigste met winst.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 10:59

Het maakt mij niet uit.
Als ik zelf zit te jureren heeft het ook geen invloed.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:17

opzich maakt het me weinig uit
heb 2 keer gehad dat ik als 1ste moest starten en dat ik ook een 1ste prijs had en dan deden er wel min. 20 mee. dus het zegt niet alles

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:25

Ik vind het niet erg en heb nog niet het gevoel gehad dat ik onterecht ben weggezet qua punten. Het liefst start ik juist als allereerste van de dag. Lekker alleen losrijden en de baan nog helemaal strak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:50

Ik start alleen onderling, maar ik vind als eerste starten echt heerlijk.. Is het nog lekker rustig in 'het losrijbebied', en je hoeft nooit eerder of later dan gepland.. En qua punten maakt het volgens mij ook niet echt uit.

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:30

ik had er eerder ook een ontzettende hekel aan om als eerste te moeten starten.
heb een keer op de regio-kampioenschappen als 1e gemoeten...later is de schrijfster
naar mij toegekomen en zei ze: als jij later gestart was, had je veel hogere punten gekregen...
jury's waren nog afgeleid en moesten er nog inkomen vertelde ze me.

nu, een paar jaar later kan het me niet veel meer schelen.
de laatste paar wedstrijden heb ik telkens als 1e,2e of 3e ruiter moeten starten
en zat er elke keer bovenaan bij. degene die 1e waren geworden, waren ook als 1 vd 1e gestart.

ik ben er nu dus van overtuigd dat het helemaal niks uit maakt. toen die ene keer was dikke
pech Clown Knipoog

een jury moet punten voor wat hij ziet...
helemaal als laaste in een ring van ik weet niet hoeveel ruiters zou dan ook niet fijn moeten zijn. dan heeft
de jury al zoveel combinaties gehad, dat hij gaar in zn hokje zit Knipoog

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:32

Ludora schreef:
Ik vindt het niet vervelend hoor. Als jij een onderdeel voor een 7 rijdt behoor je ook een 7 te krijgen. Heel simpel.

Nou inderdaad!

Dat moet niet afhangen van de overige deelnemers. Als een jurylid dat wel doet, dan is het mijns inziens niet zo'n beste

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:37

Toch vreemd dat uit onderzoek blijkt dat dat wel zo gaat. Zelfs op topniveau.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:37

Ik rij het fijnst als ik als eerste moet. Dan weet ik precies hoe laat ik moet en hoef ik niet steeds op te letten hoeveel er nog voor me zijn.
Of het wat uitmaakt in de punten? Geen idee, voor mijn gevoel niet echt.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:54

Het is ook niet zo, dat je meteen wint als je als laatste start, of dat je onderaan eindigd als je als eerste de ring in komt. Maar een aantal plaatsen kan het schelen:
Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:00

Ik heb de punten van de wedstrijd waar ik vrijdag gejureerd heb nog:
Eerst 5 B combinaties, op startvolgorde:
183, 182, 177, 174, 169

Toen 12 L1 combinaties:
193, 163, 182, 184, 187, 174, 173, 181, 186, 177, 191, 182

En nog 9 L2:
184, 174, 187, 189, 176, 176, 170, 186, 168

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:03

Ik vind als eerste starten een groot voordeel, omdat je altijd op tijd start, en je hebt nooit last van uitvallers, en wat punten betreft: als je een goede proef neer zet, krijg je echt die punten wel! Lachen

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:27

Bekijk het eens anders.
Stel, je rijdt normaal wel een winstpunt maar er zijn ook hele goede combinaties in de wedstrijd. Dan is het een voordeel om als eerste te starten en niet gelijk achter zo'n topcombinatie. Zo heb je meer kans om toch je punt mee te pakken.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:38

Ik moest tijdens mijn wedstrijddebuut als eerste starten.
En had meteen de eerste plaats te pakken. Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:36

Chaddie93 schreef:
Het is wel waar.. meestal begint de jury niet gelijk met hoge punten omdat je op een gegeven moment geen hogere punten meer kan geven voor iemand die echt beter is.. Stel je geeft nummer 1 hoge punten.. Daarna komt iemand die nog beter is, daarna nog een die iets beter is.. Straks gaat iedereen met 210 of meer punten naar huis!!!:O dus ja.. is idd waar.

Maar als je het omdraait..
Jij rijdt heel slecht en start als eerste. De jury geeft niet gelijk in de 150 punten omdat er misschien wel nóg slechtere zijn.. Koe

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:54

Ik start graag als 1e zelfs.
Om de redenen die hier al genoemt zijn. Lekker rustig met Losrijden en met een beetje mazzel is de baan nog net gesleept Schijnheilig
Ik weet zeker dat ik op tijd kan starten en kan daar dan ook naar losrijden.

En alsk goed genoeg gereden heb komen die punten en prijzen toch wel.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 07:46

OemmiejO schreef:
Jij rijdt heel slecht en start als eerste. De jury geeft niet gelijk in de 150 punten omdat er misschien wel nóg slechtere zijn.. Koe

Jury's zitten echt niet na te denken oh jee wat komt er nog, straks zit ik te hoog of te laag. Tenminste niet de jury's die ik ken (en ben). Ik punt wat ik zie of dat nou om negen uur smorgens is of om negen uur 's avonds. En als het aan het eind opgeteld wordt zal duidelijk zijn wie in mijn ogen het beste gereden heeft. Heeft echt niets te maken met het idee dat er misschien nog wel slechtere of betere komen. Lekker belangrijk....

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:12

Heb er een hekel aan, dit heeft mij m´n plek voor de NK gekost.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:44

daffodil schreef:
OemmiejO schreef:

Jury's zitten echt niet na te denken oh jee wat komt er nog, straks zit ik te hoog of te laag. Tenminste niet de jury's die ik ken (en ben). Ik punt wat ik zie of dat nou om negen uur smorgens is of om negen uur 's avonds. En als het aan het eind opgeteld wordt zal duidelijk zijn wie in mijn ogen het beste gereden heeft. Heeft echt niets te maken met het idee dat er misschien nog wel slechtere of betere komen. Lekker belangrijk....

Dat bedoelde ik er ook mee te zeggen. Knipoog Lekker makkelijk om te zeggen van; ik moest als eerste dús heb ik lagere punten. Ik zei dit om te laten zien dat het niks uitmaakt, want de jury kan natuurlijk ook andersom denken. Knipoog (beetje vage uitleg,maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel Tong uitsteken).

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:47

Ja nu snap ik m, ik zat al echt te denken zou er nou werkelijk iemand er van uit gaan dat een jury bij voorbaat denkt jaaaa maar wat komt er straks nog.....

Ik word altijd alleen maar vrolijk van een steengoeie eerste start!!! Dat is juist leuk en heeft geen enkele invloed op de andere starts.