Lezer begint met lezen : paard op de rem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas_dancer

Re: Lezer begint met lezen : paard op de rem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:30

rijd je vaak met zweep thuis dan ?

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 06:35

sas_dancer schreef:
rijd je vaak met zweep thuis dan ?

Zelden....

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:28

Gelukkig, ben niet echt de enige xD

Mijn paard loopt ook super, maar als mijn moeder roept; AFBMC binnenkomen (nu niet meer, rij L2) veranderd ze ineens! Loopt heel apart opeens. Jij mag natuurlijk niet mer zweep rijden, meer ik heb haar 1 x zo'n harde tik gegeven, toen liep ze ook echt súper. Misschien moet je, in de ring, nog even met zweep rijden. Flink voorwaarts, middendraf, laat hem maar werken. Misschien dat die daarna ook nog wil?

Moeminx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:42

Succes ermee! Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:03

Probeer het gewoon eens met uit je hoofd rijden.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 15:31

Scum schreef:
Probeer het gewoon eens met uit je hoofd rijden.

Dat ga ik al eerste proberen ja Lachen

westernChik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:33

nou als er bij mij wordt voorgelezen
gaat mijn paard vliegen
dan wordt ze super erg nerveus en maar blijven dribbelen

nou dat is ook niet leuk

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:40

ik denk dat je gewoon even een proef of twee moet verkloten Lachen

Hij weet dat je niet corrigeert in de proef, zou hij hetzelfde doen bij het losrijden of thuisrijden, dan kom je een keer goed in.....

moet je dus in je proef ook maar eens doen

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 16:35

KiWiKo schreef:
ik denk dat je gewoon even een proef of twee moet verkloten Lachen

Hij weet dat je niet corrigeert in de proef, zou hij hetzelfde doen bij het losrijden of thuisrijden, dan kom je een keer goed in.....

moet je dus in je proef ook maar eens doen

Heb ik één keer gedaan. Twee wedstrijden terug. Hij ging haast stilstaan in een hoek toen ik mijn been eraf hield, het was een doodstuk in de proef zeg maar, dus toen heb ik hem met beide benen een flinke trap gegeven : GEEN EFFECT !
Echt helemaal niks ! Hij verschoot nog niet eens !
Later stond op mijn protocol dat ik hem niet mocht schoppen Verward

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:38

Kusx_Lisa schreef:

Mijn paard loopt ook super, maar als mijn moeder roept; AFBMC binnenkomen (nu niet meer, rij L2) veranderd ze ineens! Loopt heel apart opeens. Jij mag natuurlijk niet mer zweep rijden, meer ik heb haar 1 x zo'n harde tik gegeven, toen liep ze ook echt súper. Misschien moet je, in de ring, nog even met zweep rijden. Flink voorwaarts, middendraf, laat hem maar werken. Misschien dat die daarna ook nog wil?

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 16:40

Kusx_Lisa schreef:
Kusx_Lisa schreef:

Dat heb ik voordat de proef begon ook gedaan, zonder zweep. Ik gaf been, en hij trad prachtig aan in de middendraf Lachen
En toen begon de lezer te lezen.... Toen was het weg. Dus ik kon hem niet op zijn donder geven voor de proef,, want hij deed echt keurig wat hij doen moest Lachen
Het viel me deze keer dus nogal rauw op mijn dak zegmaar..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:56

Simba_ schreef:
Kusx_Lisa schreef:

Dat heb ik voordat de proef begon ook gedaan, zonder zweep. Ik gaf been, en hij trad prachtig aan in de middendraf Lachen
En toen begon de lezer te lezen.... Toen was het weg. Dus ik kon hem niet op zijn donder geven voor de proef,, want hij deed echt keurig wat hij doen moest Lachen

Wat apart! Ik zou dan toch maar uit je hoofd gaan rijden!

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 16:57

Kusx_Lisa schreef:
Simba_ schreef:

Wat apart! Ik zou dan toch maar uit je hoofd gaan rijden!

Jaaa mijn schimmel is wel van de practical jokes Clown

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:06

Ik start momenteel 2 paarden in de B.

De ruin doet dit ook, niet zodra mijn voorlezer begint met lezen maar al zodra ie de ring in komt. Het is net alsof hij zich helemaal afsluit. Dit doet hij thuis niet, alleen op wedstrijd in de proef. Buiten valt het mee, en doet ie het nauwelijks maar binnen krijg ik hem soms niet eens meer vooruit??!

Het rare is, dat de merrie nergens last van schijnt te hebben. Dus als het echt helemaal door mij komt (onbewuste spanning) dan neem ik aan dat de merrie daar ook enigzins op had moeten reageren? Dit is niet het geval, dus ik denk dat het in mijn geval aan de combinatie (mij & ruin), onbewuste spanning bij mij, en onzekerheid van het paard ligt.

Een echte gouden tip heb ik nog niet gehad. Aanpakken in de proef heb ik al een paar keer geprobeerd, maar werkt niet tot zelfs averechts....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:30

heb je helemaal niks aan, maar ik ken ook de andere kant Lachen Lachen paarden die ineens helemaal wakker worden bij het "bij AAAA Binnenkomen" en er dan helemaal voor gaan Lachen

Blijft een raar dier Lachen

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:40

als je denkt dat het niet aan jouw ligt dan zou ik het paard eems flink vooruit schoppen of slaan met de zweep. het is misschien even zielig maar werkt vaak wel. ik ken iemand die het ook heeft gedaan. die heeft gewoon hc gestart en vervolgens het paard de hele bak rondgeschopt en geslagen in de proef. zij had al zoveel geprobeerd en niets hielp. nadat zij dit heeft gedaan deed het paard alles voor haar! misschien wel hard maar werkt wel...