Proef op MP3 ipv voorlezer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WilmaW

Re: Proef op MP3 ipv voorlezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:03

Het zal voor enkele wel handig zijn en voor anderen weer niet.
Maar als je een fout maakt is het idd erg lastig.

Mijn moeder heeft mij ooit een keer voor gelezen en dat ging toen ook niet helemaal goed.
Ik reed toen M en kon geen voorlezer krijgen.
Ze was zo zenuwachtig dat ze begon te lezen en maar niet stopte.
Halverwegen de proef liep ze al 3 onderdelen voor, en ik maar onthouden Verward
Telkens als ik langs haar heen kwam riep ik "hoooo rustig aan" op een manier dat de jury het niet aan mijn mond kon zien.
En dan dacht mijn moeder dat mijn paard zo snel ging dat ze nog sneller voor moest lezen.....
uiteindelijk moest ik dus alles onthouden wat er ging komen en ben ik de onderdelen die ik deed hardop gaan roepen en toen ging het lichtje branden bij mn moeder en kreeg ze in de gaten dat ze erg voor liep ROFL
De proef overigens zonder fouten en later hebben we er erg om moeten lachen Haha!

Mijn moeder was dus als die mp3 speler... ging ook gewoon door.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 11:23

Velen hebben liever een voorlezer maar als ik altijd een voorlezer had had ik dat ding niet nodig Vork
Ik heb een keer een uur over een terrein lopen zoeken naar een voorlezer en 3 minuten voor ik de ring in ging had ik er een. Nou die stress wil ik niet meer. Als ik er makkelijk een vind prima maar anders zoek ik gewoon een stuk backup.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:10

Ik rijd de proeven gewoon uit mijn hoofd, nog veel makkelijker en geen stress of ik wel of geen voorlezer kan vinden Knipoog .

Ik vind het een beetje krom als de KNHS dit toe laat Bloos , ik mag geen headset gebruiken want ik ben niet doof genoeg Rolleyes (rechts volledig doof, links mis ik ca. 50% van mijn gehoor voor zover dat in % uit te drukken is), maar een MP3 waar ook makkelijk mee gefraudeerd kan worden mag wel Verward .

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:04

Echt super onhandig, straks valt die uit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:28

Ik geloof er ook niets van, Ziolette, dat dit toegestaan wordt.
Het is nl. veel te makkelijk om daarmee te frauderen en je instructie je aanwijzingen te laten geven, hulp van derden dus. En dat is niet toegestaan en levert uitsluiting op.
Het lijkt me wel een goed plan om thuis je proeven eens door te nemen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 12:33

AtSeven schreef:
Ik heb ook gelezen dat dit eraan komt, hij zou ook op verschillende snelheden te zetten zijn zodat die in principe past bij ieder paard. Ik hoop echt dat het er komt, moet altijd op de dag zelf een onbekende aan zijn jasje trekken wat ik best heel vervelend vindt.

Hey, je maakt me nieuwsgierig, waar hebben jullie dit gelezen dan?? Het lijkt me vooralsnog niet uitvoerbaar, bij een vergissing moet je zeker stil staan, je speler opnieuw op de juiste plek zetten en weer verder gaan??? Maar goed, je moet meegaan met je tijd, dus ben wel nieuwsgierig.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:21

Er stond idd een artikel in de p&s? Maar dat ging om Mp3. Dus niet via een oortje voorlezen. Dus dan speel je de proef af. Het tempo kan je aanpassen, dus je moet eerst wel thuis oefenen om het tempo op de Mp3 aan te passen

SneekyPiecie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:36

Het lijkt me opzich wel handig. Lachen

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 09:05

art.133 sub 11a is heel duidelijk. gebruik van (draadloze) communicatieapparatuur is verboden.

los vh feit of een mp3 speler de oplossing is, zal toch eerst het knhs reglement aangepast moeten worden.

ik lees overigens altijd voor als het maar even kan, maar maak het als amazone ook wel eens mee dat men niet voor mij wil lezen. lekker collegiaal.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:59

Gewoon thuis de proef een keer of 3 rijden, dan weet je het uit je hooft. Zo simpel is het. Je kunt desnoods nog een filmpje maken van de proef en dat heel vaak kijken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:03

ik heb geen mp3
kom ik daar aan met mijn megagrote walkman Clown

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:04

Mijn paard wil nog wel eens onverwacht stoppen, dan sta je daar en je proef gaat door terwijl jij daar stilstaat, op zo'n moment is het wel vervelend. Het lijkt me ook niet mooi. Maar toch lijkt het me ook wel fijn want dan hoef ik nooit meer een voorlezer te zoeken.

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:05

crossmonster schreef:
ik heb geen mp3
kom ik daar aan met mijn megagrote walkman Clown

Haha, ik zie het al helemaal voor me, met zo'n grote koptelefoon op Tong uitsteken..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:07

haha ja precies, en dan halverwege de proef gaan stilstaan om bandje om te draaien Huilen van het lachen

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:24

crossmonster schreef:
haha ja precies, en dan halverwege de proef gaan stilstaan om bandje om te draaien Huilen van het lachen

Hahaha, het lijkt mij trouwens nog gevaarlijk ook, die snoertjes zullen maar om je nek draaien terwijl je paard er vandoor schiet....

Suus_Blik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:05

ik hoop het eigenlijk niet..
ik vindt het gevaarlijk met zo'n ding om je nek en dan ook nog rijden.Lachen

Racheltjuh13Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 00:20

opzich wel handig om te oefenen!! ik zit soms met het probleem dat ik met het oefenen niemand me kan helep/voorlezen en op je mp3 is het wel handig!! hoef je niet steeds dat briefie dr bij te pakken Clown

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:54

Denk dat het voor een groep perfect is maar voor een andere groep weer niet, als je goed zeker bent van je paard en jezelf is het een uitkomst, heb je twijfel of je paard de hele proef door blijft lopen of dat je niet zeker weet dat je alles zonder fouten doet kan ik me voorstellen dat je een voorlezer fijner vindt.
Persoonlijk vind ik het wel wat hebben een voorlezer anders wordt het zo stil Clown

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:54

jaa, geen gillende moeders op het veld, die hun kind voorlezen ofzo Lachen

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:40

Lijkt me heel handig om te oefenen, maar ik zou het nooit gebruiken op een wedstrijd, stel dat je achterloopt...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:48

Het lijkt mij ook niks.. Als iemand iets tegen je zegt dan hoor je het niet, en je oortjes vallen nog een paar keer uit;heerlijk Clown

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:50

Het lijkt mij echt helemaal niks...
Daar kan zoveel mee fout gaan...
Je batterij leeg, oortjes kapot of uit je oren gevallen, mp3 zelf kapot (Gebeurt mij nog al eens dat ineens een kant het niet meer doet Tong uitsteken)
waar mnoet je dat ding laten? hebje weer zo'n snoer lopen wat heerlijk in de weg zit met je cap?
en inderdaad dan ga je weer te snel of te langzaam...
volgens mij heeft dit meer nadelen dan voordelen Tong uitsteken

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:56

Nee dat lijkt me helemaal niks, moet je zelf in de gaten houde wanneer de jury zegt je mag beginnen, en dan ff stoppen om je mp3 aan te zetten! En idd met die draadjes om je nek als je paard ervandoor schiet! Dat mogen ze dan wel heel goed controleren en onderzoeken voor ze aan zoiets gaan beginnen!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:13

Ik zat te denken....
Voor carouselgroepen enz. kan het wel een uitkomst zijn.
Ik bedoel, als je met bv. 16 bent kan er altijd iemand zijn die het vergeet. (Of je hebt geen tijd om te oefenen voor een optreden) Moet je wel voor iemand die mares roept zorgen. Ikzelf zag ooit een drietal, dat ook oortjes in had. Instructeur stond een eindje verderop voor te lezen. (En ik dacht aan het begin nog, hoe doen ze dat nou, alles presies tegelijk Clown)

EDIT: Eventjes aangepast/verbeterd.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:10

waar is dat te downloaden dan!!??? is wel handig om mee te oefenen!!
Ik rij zoiezo altijd met mp3 heerlijk