vergeet elke keer mijn parcour :?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Krijtje

Re: vergeet elke keer mijn parcour :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 01:02

Gooi je vriend langs de zijlijn Bloos
Die roept bij mij heel braaf "Alina, naar links!! Die groene!!!" Bloos

En idd lopen, vaak lopen en na het lopen even stilstaan en voor jezelf herhalen, wijs maar met je vinger naar alle hindernissen in de juiste volgorde Lachen
En kijk daarna een paar combinaties Lachen

Komt wel goed, ik had precies hetzelfde Knipoog

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 01:37

Zoek tijdens het lopen van het parcours alvast naar punten waar je later op kan letten. Dus

Na de eerste hindernis rechtuit totdat je voorbij de bloembakken bent, dan naar links richting het bankje.
Als je bij het bankje bent rechtstellen voor de 2e sprong, na de sprong direct naar links en met een ruime bocht om de groene hindernis heen. Etc.

Dan heb je dus als het ware een filmpje in het hoofd van hoe het er tijdens je parcours uit moet zien. En natuurlijk helpt het ook om andere mensen te zien.

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:30

Meestal staan er op de hindernissen namen van bedrijven/sponsors Je kunt het misschien zo beter onthouden of idd met de kleuren!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:52

wist je dat roepen aan de zijkant officieel niet mag?

moet zeggen dat ik dit zelf heel storend vind als dat gedaan wordt

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:49

He Nicci, ik volg ook je topic even, ik wil ook gaan springen, maar ben bang dat ik het parcours vergeet.....

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:19

Ik snap heel goed wat je bedoelt;)
Ik rijd geen wedstrijden en rijd ook niet in de springles maar ga dit misschien wel doen.
Was een keer kijken bij de springles-gewoon in het midden van de bak- en toen had ik ook door dat na elke die ging ik het parcours nog niet snapte...
Kan ook aan liggen dat het mijn eerste keer was,, maar ik d8 echt;; Hoe kunnen ze dat in hemelsnaam onthouden?!:P
Ik denk dat het handig is om stiften mee te nemen en duidelijk streepjes op je arm te zetten... Misschien dat je dan in de war raakt welke je al hebt gehad.. en tis natuurlijk niet zo handig om steeds op je arm te kijken.
Je kan het ook gewoon een paar keer bekijken en dan zelf tekenen of in je hoofd... en dan kijken of ut klopt.
Voor dat die springles begon zag ik een meisje het ook even doorlopen (letterlijk) ze sprong over elke hindernis:P
Die tip over bloembakken en bankjes vind ik ook een goed idee, alhoewel je je dan wel veel gaat focussen op die voorwerpen en misschien minder goed oplet HOE je de hindernis springt.
Groetjes...

pegasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:53

Niet enkel parcours afstappen, maar ook kijken naar andere ruiters, dan lijkt het veel logischer. En meestal staan ze ook in logische volgorde. En bij het kijken, meezeggen in je hoofd, nu naar rechts, nu naar links... en dit terwijl die over de sprong springt.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:20

Je kan alle cijfers op je hand schrijven en er een L bij zetten als je links moet en een R als je rechts moet. Maar dan moet je wel tijd hebben om te kijken.

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:03

haha das wel grappig zit dit nu te lezen en heb precies het zelfde probleem......

_XxJulxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 00:07

Cijfers op je hand.. goed idee, Knipoog
Ik onthou het meestal gewoon wel nadat ik even bij anderen heb gekeken.. Knipoog