Wat doe jij voor een wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: Wat doe jij voor een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:49

Roxxiejj schreef:
Ik was mijn paard eigenlijk iedere ochtend voor de wedstrijd (M1 is vaak later op de dag en anders vraag ik daar om), aangezien ik een bonte heb, moet het bijna wel, vooral omdat ze, hoe schoon haar stal ook is, zichzelf altijd weer vreselijk smerig maakt.
Knotten dus ook diezelfde dag. Ik ben die dag zelf eigenlijk best wel gestresst, hou ik altijd Knipoog
Met wassen en knotten ben ik zeker wel 2 uur mee bezig, ik ben echt een Pietje Precies, ieder nog vies vlekje wordt nog eens extra onder handen genomen met talkpoeder.

Wat ik meeneem, is eerlijk gezegd best veel, het is ook altijd weer een erge zooi in onze auto. Zadel, dekje, hoofdstel, peesbeschermers en springschoenen, 3 zweetdekens en een gewone dikke deken, bak met allerlei troepjes (extra talkpoeder, elastiekjes, kalkoenen, borstels, babyolie, babydoekjes etc), jasje en zo en me cap en zweep. Losrijden doe ik nooit zo lang en opzadelen ben ik (samen met mijn geweldige groom) met 10 minuutjes klaar.

Ik kom net terug van wedstrijd (finale!) en ik kijk nu alweer uit naar de volgende wedstrijd! Haha!

ik vraag me dan toch af waarom je er 3 meeneemt? Vork

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:52

pff verschilt wel een beetje eigenlijk!
Ik zorg er zowiezo voor dat ze de week voor de wedstrijd elke dag gereden wordt of beweging krijgt. ik rijdt haar de hele week lekker los, verder geen moeilijke dingen,.. ik train nog een beetje op mijn zwakkere onderdelen.
Het vlechten ligt er een beetje aan. als ik heel vroeg weg moet dan vlecht ik de dag van tevoren,.. zo niet, dan vlecht ik haar voor ik erop stap (hihi even snel een hengstenvlecht erin Clown )
de dag voor mijn wedstrijd stap ik alleen maar los, niet draven ed. want ik ben van mening dat energie moet sparen..
Verder pak ik de trailer in, beetje hooi (niet teveel, ze maakt er toch een puinhoop van)
Ik leg al mijn spullen klaar. (terwijl ik wacht tot mijn paardje onder de zweetdekens weer een beetje droog ik poets ik alle spullen).
Bakje biks mee, als beloning (en lokmiddel... voor op de trailer) en uiteraard een wortel, daar rent ze de wereld voor rond Tong uitsteken
nouja dat is ongeveer mijn planning.
en uiteraard zijn er de zenuwen,... maar ik lees altijd nog een keer mijn proef en zeg dan tegen mezelf: "komt wel goed! je weet dat ze het kan! boeie als het een keer niet goed gaat! Clown "
helaas zitten de wedstrijden er nu even niet in, ik ben maandag met paard en al op buitenrit in galop uitgegleden, ik lag met mijn been onder het paard... dus zit nu met een gekneusde enkel en gekneusde en geschaafde knie omhoog.... Bloos
alles goed met het paardje (voor onze bezorgde kijkertjes! Clown ze is alleen wat stijf,... ze heeft geprobeert de 10 km naar huis te rennen door het bos...)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:50

Zowieso 2 x per week les, meestal de dag van tevoren. In die priveles let mijn instructrice erop dat Saar lekker voorwaarts is, en ik moet haar ook streng aanpakken als ze afzakt in tempo/impuls.
Daarna ga ik haar wassen, ik heb het mooi makkelijk want ik hoef geen knotjes te maken, hoogstens een staartvlecht maar dat doe ik toch op de dag zelf.
Soms maak ik mijn spullen ook nog schoon als ze erg vies zijn maar dat ben ik nu vergeten bedenk ik me nu Clown

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:23

oefenen in de les, en als ik er ben de dag van tevoren knotten(ze doen het ook wel van de manege),
en ook alvast goed poetsen zodat ik niet zoheel veel moet poetsen op de dag zelf.
En op de dag zelf, poetsen, opzadelen, en dan als het kan een uur inrijden.

Ikdeliefsteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:51

ik train iedere dag , en ik sta de wedstrijddag om 5 uur op en ben om half 6 in de stallen, 's zomers was ik hem helemaal maar 's winters alleen zn manen en staart, dan laat ik hem opdrogen en als ie droog is begin ik met knoeten. als dat klaar is moet ie op stal ( wel vast ) en dan het tuig enz poetsen en dan komen mn ouders eraan om me op te halen Duivel Duivel

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:53

Op wat voor uur hoor jij dan te starten?! Tuig poetsen doe ik de dag van te voren net als de staart wassen. En als ik de week ervoor op wedstrijd ben geweest doe ik het zelfs niet. Als ik weet dat het een blubberbak wordt was ik de benen ook niet. Hij heeft twee korte witte sokjes en een wit kroonrandje. 1 stap en alles is vuil.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:13

Ik lees de proef 1 keer door (niet altijd, soms niet, soms 1x eventjes snel).
Ik oefen de proeven nooit, en rijd ook niet anders de dag voor de wedstrijd, soms ga ik zelfs buitenrijden of springen de dag voor de wedstrijd.
Maar meestal doe ik gewoon een normale dressuurtraining.

De staart was ik, en de manen ook, soms maak ik er een hengstenvlecht in, of ik houd ze los.
Mijn moeder poetst mijn spullen.

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:15

benen wassen en heel veel bananen eten tegen de stres Tong uitsteken

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:58

Ligt er net aan. Soms helemaal geen les als ze niet kan. en soms dan 1x in de week. meestal de dag ervoor benen wassen en de dag zelf vlechten Lachen

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:50

Ik rijd de week ervoor elke dag goed en oefen een paar x mn proefje. Ik krijg dan elke dag les van mn moeder en we trainen dan flink door. De dag voor de wedstrijd poets ik mijn spullen 2x en poets ik haar overdreven goed ( gaat ze heel mooi van glanzen ), haar staart spuit ik vol met antiklit en kam ik helemaal mooi uit. Benen, staart en manen wassen is niet nodig, ze is zwart Haha! en dr manen + voorpluk vlecht ik in (gewoon met elastiekjes, naald&draad vind ik te lastig en te grof)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:55

Zwarte staart was ik ook hoor, soms is hij zo stoffig dat hij grijs aandoet Clown

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:57

Ik oefen mijn proefje ongeveer 2x, voor de wedstrijd (die week). Ik was de 4 beentjes, de dag zelf, dan knot ik en poets uitgebreid. Staart uitkammen, en klaar! (soms was ik de staart ook)

tjerkepaed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:30

inrijden, kijken of ik alles bij me heb, paard netjes maken, dat soort dingen. Clown

nilan8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:03

ik train mijn paard altijd 4 keer per week. de dag voor de wedstrijd longeer ik hem soms , maar meestal krijgt die een dag vrij, omdat ik het dan toch te druk heb met wassen en vlechten (heb een haflinger).

ik neem altijd een zweetdeken mee en zij zadel en hoofdstel natuurlijk, poetskist, zweepje, wit dekje en mijn eigen spullen.

horseeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:10

Ik heb geen eigen paard daarom rij ik op een lief shetje van iemand anders een wedstrijd. Ik maak eerst altijd in de huiskamer een bak en oefen mijn proefje heel vaak. Voor de wedstrijd begint ga ik altijd poetsen en invlechten ( meestal is dat al gedaan)en dan natuurlijk opzadelen. Daarna ga ik warmrijden en als de wedstrijd dan begint ben ik er klaar voor