Paard mag niet B starten.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard mag niet B starten.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:15

Als alles echt kwijt is bij de KNHS, moet ze zelfs B, mag ze geen L Lachen
(of je moet dat aanvragen)
Maar 10 jaar terug vind ik vreemd dat ze dat al kwijt zijn Lachen

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:18

je kan ook meestarten in de B, maar niet meedoen voor de punten....dat kan je aangeven.... Krijgen jij en je paardje wel de ervaring mee, maar krijg je geen scheve gezichten van ruiters/combinaties die echt helemaal B zijn.... Haha!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 13:46

Ineke2 schreef:
Waarom start je niet een keertje HC in de B? Dat mag namelijk ten alle tijden...
Als dan blijkt dat de B wel erg makkelijk is en je wedstrijd goed is gegaan kun je gelijk in de L starten.

Kijk dat bedoel ik nou, er is zoveel veranderd. Wat is HC starten in de B of klink ik nu dom??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:47

Hors concours, bestond toen ook al Tong uitsteken
zonder mededinging, dus niet voor punten of prijzen Lachen

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 13:48

o oke nu snap ik het dus haha

Melis20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:52

Als jij met het KNHS gesproken hebt en die zijn de gegevens kwijt van jouw pony dan mag je vast gewoon weer B starten.
Lijkt mij niet meer dan logisch.
Je moet gewoon B starten als je dat zelf onspannender vind en rustiger.
Als het toch goed gaat ben je er zo weer uit en kun je naar de L1.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 13:54

ja zo denk ik dus ook. KNHS heeft me net weer gebeld en ik mag wel gewoon in de B starten. Wat dat dan voor gezeur op de stal is weet ik ookniet hoor.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:33

Zou zowiezo niet bellen maar mailen. Als je belt krijg je steeds een ander antwoord als je mailt heb je het antwoord zwart op wit.
Als je Z1 startgerechtijd ben dan ben je dus M2. Paard gekocht is Z1 dan mag je L2 of M1 starten

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:25

10 jaar terug is niet bekend omdat het KNHS geworden is, niet actieve ruiters e.d. werden toen niet in het nieuwe systeem opgenomen.

@TS, ik zou gewoon B rijden, je moet het zelfs, want de KNHS heeft geen bekende stand van je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:32

Dus als ik vroegah eens Z ben geweest en een paar jaar terug ook en ik ga nu versneld promoveren naar bijvoorbeeld het M, krijg ik een boete omdat hun het niet bij gehouden hebben? Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:47

Nee hoor, zelfs mijn sgw resultaten uit 1991 hadden ze nog gewoon in het systeem zitten.

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:51

Ik heb ongeveer hetzelfde verhaal. Ben ongeveer 7 jaar terug Z2 geweest bij de pony's, daarna jong paard gereden b t/m L2, nu nieuw paard dat Z heeft gelopen. Ik moet M2 of Z1 starten volgens de KNHS en heb dispensatie aangevraagd voor een klasse lager. Dat zou dus M1 betekenen. Maar ik wacht nog op officieel antwoord.

Tja of het eerlijk is of niet.... daar heeft iedereen een mening over.
Ik was liever in de L2 begonnen.... Maar deze regel is er om te voorkomen dat je in een te lage klasse uitkomt en daar alle prijzen wegsleept. Dus daarom heb ik maar wat langer thuis geoefend tot ik vind dat we er klaar voor zijn.

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:55

even opgezocht in het reglement van de KNHS:

Artikel 42 - Dispensatie met betrekking tot klasse-indeling
1. Indien een ruiter, een paard of een combinatie meer dan 3 jaar (36 maanden) niet
meer is uitgekomen in de hoogste klasse waarin een winstpunt behaald is, bestaat
de mogelijkheid om schriftelijk dispensatie aan te vragen om in een lagere klasse
ingeschaald te worden dan in de startgerechtigdheidstabel (in de verschillende
disciplinereglementen) is vermeld.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:07

als jij je beter voelt in de B zou ik gewoon lekker B starten, vooral omdat het een lastig paard is en voor jou het lang geleden is.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:14

Noppert schreef:
Ik heb ook een Z2 paard, maar begin in januari a.s. gewoon in de B. Paard kan het allemaal wel, maar ik dus niet Haha!
En ja, alle knoppen zitten er op, dat heb ik bij de vorige eigenaresse wel gezien, maar die is helaas vergeten een gebruiksaanwijzing mee te geven Knipoog

Ha ha ha, ja dat probleem heb ik dus ook. Paard heeft wel alle knoppen, maar ik weet ze niet te vinden en de gebruiksaanwijzing ontbreekt hier ook Haha!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 14:21

Hihi, ik heb er ff een nachtje over geslapen en ik weet het nu gewoon zeker dat ik in de B ga starten.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:33

piewie schreef:
Hihi, ik heb er ff een nachtje over geslapen en ik weet het nu gewoon zeker dat ik in de B ga starten.

Ik denk niet dat je iets anders mag!
Als je KNHS geen standen meer van je heeft, dan heb je ook helemaal geen keus.
Veel succes in de B!
En als het goed gaat ben je zo weer een paar klasses hoger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:40

Lielle schreef:
Nee hoor, zelfs mijn sgw resultaten uit 1991 hadden ze nog gewoon in het systeem zitten.

Dat bedoel ik
Hoe kan het dan bij andere allemaal kwijt zijn?

Denk dat ik daar maar eens misbruik van ga maken Tong uitsteken
Lijkt me wel handig Lachen

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 14:40

asjemenou schreef:
piewie schreef:

Ik denk niet dat je iets anders mag!
Als je KNHS geen standen meer van je heeft, dan heb je ook helemaal geen keus.
Veel succes in de B!
En als het goed gaat ben je zo weer een paar klasses hoger!

Zo denk ik ook, vind het wel jammer, maar zo kan ik wel zien, dat we vooruitgang krijgen. Hij is best moeilijk om compact te rijden, vanwege zijn groote. Hierdoor vind ik ook dat ik beter in de B kan starten, want ik doe nu alleen het grondwerk voorlopig met hem. De rest heeft eerst toch even geen zin, omdat hij denkt dat ie opnieuw hengst geworden is en zoals ik al eerders zei heb ik een goed gevecht van 3 weken al achter de rug en gaat het nu steeds beter gelukkig.
Denk voor ons beiden dat het ook een goed vertrouwensrelatie geeft om van onderaf aan te beginnen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:42

en als je het beheersd ben je zo door de B heen Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:45

Waarom maken sommigen er een probleem van dat zij met een Z paard in de B zou gaan starten? Hoezo oneerlijk? ZIJ is geen Z geweest met dat paard. Iemand anders.
En als ze te goed is, is ze ook zo de B uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:46

Zij is wel een Z amazone.
Dus anders dan een beginner die zelf nog moet leren rijden en de knopjes nog nooit gevoeld heeft Lachen

Ik vind dat echt wel een verschil hoor Ja

En idd ze is dan zo de B uit, met de prijzen er van door die voor iemand was die echt in die klasse hoorde Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:47

Ik maak er helemaal geen probleem van, maar normaal gesproken (als de info niet weg was geweest) had het helemaal niet gemogen omdat TS bij pony's al Z is geweest. Ik mag met dat paard ook geen B starten, dan moet ik ook meteen Z.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:49

Ach RK, komop. Als die ruiters in de B gewoon naar behoren zouden rijden zouden zij ook zo de B uit zijn en alle prijzen wegkapen. Clown
Ik lig er niet wakker van als iemand anders van me wint. Of ze nou een L2 paard rijdt, of een ex-GP paard. Ik kijk naar mezelf. Ik rij voor mezelf. En als ik goed rij verdien ik ook gewoon m'n punten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:51

Lielle schreef:
Ik maak er helemaal geen probleem van, maar normaal gesproken (als de info niet weg was geweest) had het helemaal niet gemogen omdat TS bij pony's al Z is geweest. Ik mag met dat paard ook geen B starten, dan moet ik ook meteen Z.

Maar dat is de schuls van de KNHS. Niet van de TS. Maar er wordt gelijk geroepen dat t oneerlijk is.
Maar diegene die dat t hardst roepen zijn vaak diegene die zonder die "verkeerde" ruiters in de ring nog steeds niet in de prijzen vallen. Maar je moet toch wat de schuld geven?! Haha!