Hoe zijn jullie paarden op het inrijterrein?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_joellover_

Re: Hoe zijn jullie paarden op het inrijterrein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:07

ik heb het met gewoon rijden ook ik zeg altijd lief zijn en dan weet ze volgens mij wat ik er mee bedoel ze blijft nog wel pist maar houd zich wel bij der werk.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:26

Erg kijkerig en nieuwsgierig maar heel lief!

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:14

die van mij is altijd uiterst geconcentreert en vind elke paard/pony met een witte staart UITERST boeiend Clown ze staat samen met een hafje op de wei en ze zijn nogal onafscheidelijk... dus elke palomino/haflinger of een kruising van het een of ander krijgt een lieve hinnek en daar plakt ze ook gelijk aan vast Knipoog maar het is heel schattig hoor! beetje van dat (vriendschappelijke) grommen en zachtjes hinneken en oortjes naar voren etc. ik moet er altijd wel om lachen! ze gaat zich er juist enorm voor uitsloven! heel leuk om te zien altijd Clown
na de proef (bij het uitstappen, lange teugel) moeten alle mensen langs de rand eraan geloven! ze moet en zal een aai over haar neus krijgen! (lees: ze loopt gewoon zonder om zich heen te kijken door de bak en luistert niet meer naar mij Clown ) vooral als ik (alweer) stralend erop zit en haar al bijna doodgeknuffelt heb, wil ze extra veel aandacht! achja tis goed voor haar zelfvertrouwen! iedereen vind mijn paardje ook altijd zo schattig Tong uitsteken (nouja vast niet iedereen Vork )

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:16

hihi de mijne heel heet en fris Haha!

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:24

Mijn paarden zijn allemaal heel gevoelig met benen. Ze reagere op het kleinste beetje benen dat je ze geeft, wel leuk eigelijk.
Mijn tinker is normaal vrij sociaal met andere paarden maar tijdes het rijden kan ze het niet verdragen als er iemand te dicht achter haar loopt (dan bokt ze) of te dicht voor haar loopt (dan bijt ze) en tijdes galop probeert ze altijd degene voor haar in te halen Haha! echt een leuk beestje.
mijn pintomerrietje probeert bij andere altijd te profitere maar is wel super lief als je ze in de hand hebt.
en mijn Westfaler probeert altijd uit de piste te ontsnappen als er iemand ander op haar rug zit.
bij mij is ze wel lief en luistert ze heel goed Haha!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:05

Mijn jongste merrie is ontzettend bang van paarden met cornage, grote paarden, galopperende paarden en springende paarden Tong uitsteken wat het een hel maakt om haar in te rijden!!
Mijn hengst heeft een FOBIE met shetlanders en 'geplekte' pony's !!!
Dan begint hij al op 50m afstand te steigeren!! hij heeft ook een helse schrik met koeien, misschien daarvan de geplekte pony's ... Tong uitsteken
Mijn 5jarige merrie moet ik eigelijk een rode draad rond haar staart doen op wedstrijden (= betekent: ik stamp Tong uitsteken ) Alles wat nog maar in de buurt van haar achterhand komt, krijgt een trap mens, paard, hond ... Echt gevaarlijk eigenlijk dus ik moet ontzettend wakker zijn als ik haar inrij!

Ikdeliefsteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:43

dan is ie een beetje 'gek in zn kop!' hij bokt en doet Bloos

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:08

Mijn pony is heel rustig, schrikt bijna nooit, en kijkt alleen sjagerijnig en boos naar anderen aan de lange teugel.
Als ik op een open weiland moet losrijden moet ik wel opletten dat we niet als een gek over het weiland gaan crossen, ik kan dan ook beter alleen voltes galloperen, want anders wil ze alleen maar racen, en dat is niet de bedoeling voor de proef.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:57

Druk en is bang als ze de microfoon hoort of muziek dan gaat ze dribbelen, en vaak bokken in galop..
en in het parcour is ze dan heel braaf. met dressuur is ze gewoon altijd braaf daar zijn geen enge geluiden etc. Tong uitsteken

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 10:31

Bedoel je binnen of buiten?

Maakt bij ons namelijk een wereld van verschil Bloos

Buiten gaat het prima, niks aan de hand Lachen Binnen is één hysterie, alles is afschuwlijk eng en de proeven zijn amper te rijden..
Naar andere paarden doet hij overigens niks, heeft alleen wel angst voor zwaardere Friezen en Tinkers (die klossen met veel behang en stampen hard, da's eng..).

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:15

eigenlijk altijd wel braaf.
maar als er wat grotere bredere paarden stampend langs hem galloperen wil hij nog wel eens voor aan de kant schieten.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:50

De fries geeft nergens om en loopt wel door.
De kwpner vind het allemaal wel spannend, en als er een shet de bak binnenkomt staat hij op zijn achterbenen Vork

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:54

Alina schreef:
Bedoel je binnen of buiten?

Maakt bij ons namelijk een wereld van verschil Bloos

Buiten gaat het prima, niks aan de hand Lachen Binnen is één hysterie, alles is afschuwlijk eng en de proeven zijn amper te rijden..
Naar andere paarden doet hij overigens niks, heeft alleen wel angst voor zwaardere Friezen en Tinkers (die klossen met veel behang en stampen hard, da's eng..).

Dan bedoel ik idd vooral binnen buiten is geen probleem Knipoog

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:44

Hallo

Ik ben nieuw op bokt en ik was een beetje aan het rondzoeken naar een topic waar ik wel iets kon posten, en ik kwam hier terecht.
Ik heb geen idee of jullie op mijn reactie zitten te wachten, maar toch reageer ik op de vraag '' hoe zijn jullie paarden op het inrijterrein?''

Mijn pony is altijd heel erg rustig en lief tegenover andere paarden, wel als ik echt flink aan het oefenen ben, en ze is helemaal geconcentreert en er komt dan een andere pony dicht langs galopperen raakt ze haar concentratie kwijt en doet ze dr oren in haar nek. Zelfs op mn eerste wedstrijd met haar ( was haar allereerste wedstrijd ) was ze heel rustig tijdens het losrijden.

tjerkepaed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:35

Eerst wat kijkerig, daarna wel ontspannen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:40

Meestal wel braaf, maar doet graag mee met andere stoute paarden Haha!
Hij is meestal wel wat frisser en scherper aan m'n been. Maar hij kan zich onwijs opblazen en dat werkt dan niet altijd in m'n voordeel Knipoog Het ziet er wel heel stoer uit, maar kan het dan nog niet goed verdelen en het ziet er loperig uit. Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:37

Die van mij loopt er alsof hij er geboren is. Die blikt of bloost nergens van. Andere paard zijn alleen maar erg gezellig ( en lastig voor mij) Andere mensen zijn ook gezellig ( ook vervelend voor mij )

Erg gezellig zo'n theeleut als paard Haha!

fareedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 10:54

heeel erg braaf maar heb nog maar 2 weddstrijden gereden

Liesje1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:10

Nou altijd wel spannend hoor, dat inrijden!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:34

Binnen dood kalm, maar snapt de galophulp dan plots wel érg goed. Verder showt hij nogal graag. Maar klikgeluidjes van andere ruiters storen mij mateloos, mijn paard reageert er op door nog wat actiever te doen. In de ring zelf heeft hij de neiging om te gaan profiteren, omdat hij weet dat hij dan toch geen tik krijgt ofzo. Verder is hij superbraaf, gaat netjes de trailer op, laat zich zadelen alsof hij thuis is en kijkt gewoon geinteresseerd om zich heen. Stappen is wel moeilijk, dat is meer gedribbel. Zonde in de proef maar ach, als hij zijn best doet ben ik al lang tevreden.

idijkzeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:12

Hi allemaal

Mijn paard kan met het inrijden heel rustig zijn, maar tijdens een proef is ze altijd heel loperig. Het lijkt alsof ze denkt dat een proefje op tijd gaat ofzo, net als bij het springen... Lachen Helaas mis ik hierdoor vaak veel punten. Ze springt dan aan in de galop terwijl ik alleen been geef voor een middendraf enz enz.

Wat doen jullie zoal om het gedrag te veranderen. Ik heb al geprobeerd om heel lang in te rijden (en ook een keer korter omdat ze langzaam op gang komt). Maar tot op heden nog geen succes. Nog tips iemand?

Groet, Isolde

lauwlawous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 06:28

Mijn paard is meestal wel gewoon braaf met inrijden. Aan het begin toen ik op wedstrijd ging wou ze nog wel ooit schoppen naar andere paarden maar dat is ze gelukkig helemaal afgeleerd.
Wel is de mijne vlug over de zeik van zweepjes. Ik kan mijn eigen hier ook aan ergeren. Oke als mensen met zweep rijden maar dat ze hem dan horizontaal moeten houden en elke keer jouw paard ook een tikje mee geven..nee daar kan ik niet tegen.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:37

Ik heb geen idee Haha! . Ben met allebei nog nooit op concours geweest. Maar Lexie (nog niet zo lang onder het zadel) heb ik vandaag voor het eerst op een open grasland gelongeerd en terwijl mijn andere paard zijn longen uit zijn lijf liep te gillen en het paard en de pony van mijn vriendin als gekken liepen te bokken in de wei ernaast, bleef zij doodkalm en liep heel braaf haar rondjes. Tong uitsteken . Ik denk dat het met haar dus wel mee gaat vallen. Ze is ook niet echt bang uitgevallen, en vind andere paarden zowieso allemaal lief Clown . Ze is wel heet, maar goed te controleren. Wat dat betreft ben ik voor Tigo veel banger. Die is buiten nogal bang uitgevallen (goh, dat zie je nou nooit bij een Jazz Bloos ). Binnen gaat het wel veel beter dus ik denk dat ik die maar eerst binnen ga starten.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:41

Als ik net het inrijterrein op kom, is Ridge wel wat onrustig, maar dat gaat vanzelf over. Toen ik nog met Sanshi op concours ging (is met pensioen nu), moest ik toch wel uit kijken met de andere paarden. Hij had de gewoonte om bij elk paard te gaan 'buurten' uit nieuwsgierigheid. Geen rare situaties gehad, dus ze zijn toch redelijk rustig en normaal Ja

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:55

die van mij is altijd wel fris, maar op het inrijterrein is ze altijd vrij rustig en luistert ze goed naar wat ik zeg, thuis met rijden is ze wat brutaler tijdens het rijden Tong uitsteken
maar ze wil wel graag naar andere paarden kijken, maar stiekem tussendoor haha Knipoog
en ze haat schimmels.. waarom weet ik niet maar telkens als er een schimmel voorbij komt gaan de oren in de nek en wil ze bijten, heel raar maar goed, ben er zelf snel bij als ze zoiets wil uithalen Knipoog