proefje uit je hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rindy

Re: proefje uit je hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:56

Is toegestaan ik zie het best wel vaak op wedstrijd. Alleen zou ik persoonlijk wel een voorlezer er bij nemen voor als je het tog even vergeet

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:05

ja het mag,

ik zou alleen toch wel iemand laten voorlezen voor het geval dat Lachen

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:22

Ik rijd ook uit me hoofd, ben ik veel meer aan het rijden dan aan het meeliften

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:56

Eigen keus , als je het doet of niet,
maar volgens mij mag het ook , zoals al gezegd is ,
x

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:42

Het mag gewoon hoor. Sinds de M2 rij ik mijn proeven ook uit mijn hoofd. Ik heb een paard wat voor de kar staat. In de vaadigheid en in de marathon word hij vaak toegeschreeuwd door de menner dat ze voorwaarts moeten dus zodra iemand begint met lezen flipt hij. Dan maar uit mijn hoofd en het bevalt me prima.

Ik weet precies wat er komen gaat en ben veel geconcentreerder. Ik kan alles goed voorbereiden en hoef niet te wachten op een voorlezer die iets te laat leest. Nee ik begin niet meer aan een voorlezer. Iig niet met Frank.

xLovesunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 11:29

Als ik jou was zou ik het alsnog niet doen, want als je dan 1x voor zo'n publiek moet gaan rijden kan je snel weer wat vergeten zijn. Ookal wist je hem helemaal uit je hoofd, je weet maar nooit Knipoog

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:31

Ik rijd in het M2 proef 22 ook uit me hoofd gewoonweg omdat mij paard alles al weet en je hoeft maar galop te zeggen of ze zit al in de galop en wcht niet op mijn hulpen. Dus vandaar uit het hoofd. ik moet zeggen dat is zo fijn als je dta kan:) Gewoon lekker op jou tempo de proef rijden enzo:)
En het mag gewoon

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:33

Het mag gewoon. Ik doe het ook sinds ik Z rij, op aanraden van mijn instructeur. Je zou je beter concenteren.. Eerst geloofde ik het niet helemaal, maar ik rijd nu altijd uit mijn hoofd. Ik vind het zoveel fijner! Jammer dat ik het niet eerder heb gedaan!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:40

ik ken de proeven ook uit mijn hoofd...dit na een blunder dat ik in een proef 2 x fout ging omdat ik mijn voorlezer niet kon horen door de enorme wind,....

heb alleen nog niet zonder voorlezer gestart omdat ik bang ben dat ik tijdens de spanning van de proef opeens alles vergeten ben.... thuis bij het trainen rij ik ze wel uit het hoofd...

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:42

ik rijd ze eigenlijk altijd uit het hoofd, eigenlijk eerst puur uit noodzaak omdat mijn vader niet meer mee wilde op concours, dus kon ik niet anders.
maar eigenlijk ben ik er achter gekomen dat ik het uit mijn hoofd eigenlijk veel fijner vind. ik rijd op die manier veel relaxer en kan veel beter op mijn paard letten. als er iemand voor leest ben ik altijd teveel geneigd om toch af te gaan zitten wachten wat het volgende is en of die gene het wel goed zegt.

ik oefenen de proeven eigenlijk altijd eerst door hem door te lezen en vervolgens te proberen hem uit mijn hoofd op te noemen en vervolgens op een A4 de lijnen te tekenen.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:33

Het mag, maar zou het zelf NOOIT doen.
Ik vergeet door de spanning altijd alles, maar sommige mensen die het wel kunnen, vind ik ontzettend knap!

Succes zondag.Lachen