waarmee rijden jullie los

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 00:01

[ik rij zelf als de bak echt modderig is zonder iets om zn benen, anders blijf ik alles wassen!
heb ik les dan doe ik vaak wel peesbeschermers om, maar hij krijgt er witte plekjes van!!

Dat slaat natuurlijk weer helemaal nergens op, je doet geen bescherming om als het modderig is, want dan moet je ze schoonmaken, als het modderig is glijd een paard juist eerder uit en heeft hij ze juist harder nodig.
Dat je witte vlekjes krijgt komt omdat je waarschijnlijk beschermers van een tientje per paar hebt.
Niet te bijdehand gaan doen he! blijkbaar weet je er niet zo veel van!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:35

Zowel thuis als met losrijden loopt Jake op blote voetjes Haha!
Het mag niet in de ring, hij tikt zichzelf niet aan, oftewel ik vind het nutteloos extra werk *LOL* .

Tip van mijn instructrice: rijdt altijd met de spullen die je ook in de ring gebruikt (behalve een wit schabrakje Haha! ).

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:35

Replay schreef:
[ik rij zelf als de bak echt modderig is zonder iets om zn benen, anders blijf ik alles wassen!
heb ik les dan doe ik vaak wel peesbeschermers om, maar hij krijgt er witte plekjes van!!

Dat slaat natuurlijk weer helemaal nergens op, je doet geen bescherming om als het modderig is, want dan moet je ze schoonmaken, als het modderig is glijd een paard juist eerder uit en heeft hij ze juist harder nodig.
Dat je witte vlekjes krijgt komt omdat je waarschijnlijk beschermers van een tientje per paar hebt.
[/quote]

ik heb eskadron en BR peesbeschermers dus daar lijkt me verder nix mis mee.
en in de modderige bak glijdt hij niet uit, hij is dan juist superbraaf en als de bodem van de bak helemaal goed is gaat hij juist gek lopen doen, dus dan is het veel belangrijker om bescherming om zn benen te hebben.

maar rij ik in een modderige bak met peesbeschermers da zit er tijdens het rijden allemaal zand&modder onder de peesbeschermers, wat nog eens extra schuurt!vandaar dat ik, als de bak echt modderig is en er plassen in staan, zonde bescherming om zn benen

verder heb ik Aktion pijpekousen om mee te rijden, die schuren niet en er komt geen zand enzo onder in de modderige bak, maar als ik die iedere keer na het rijden in de was gooi zijn ze de dag erna als ik rij niet droog

en mn paard loopt in zn proef toch ook zonder iets om zn benen heen, dus lijkt me dat hij dat thuis ook moet kunnen!

en jij moet niet bijdehand doen want je weet niet eens hoe je iemand moet quoten! (en dat is ook zoooo moeilijk.... )

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 13:50

Citaat:

Ik zou als ik joú was maar eens niet te bijdehand doen, want ik heb een tijdje bij renske op stal gereden (op haar pony) en zij weet dus heel goed waar ze mee bezig is !
Verder denk ik niet dat ze goedkope peesjes heeft, want als er iemand is die alleen het beste voor zijn paard wil is zij het wel Gaaaap
En mijn paardje heeft ook erg snel last van witte haren, daar hebben sommige paarden nou eenmaal eerder last van als andere he Lips are sealed

Even ontopic: ik rijd meestal zonder iets los, tenzij mijn moeder erbij is, die het er weer af kan halen, want ik vind het zo iritant als ik er vlak voor ik de ring in moet weer af moet om die dingen eraf te halen Scheve mond

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 14:42

Destinietje schreef:
Citaat:

Ik zou als ik joú was maar eens niet te bijdehand doen, want ik heb een tijdje bij renske op stal gereden (op haar pony) en zij weet dus heel goed waar ze mee bezig is !

Sjonge jonge zeg, lekker volwassen bezig jullie,...... Kunnen jullie niet wat aardiger blijven ipv elkaar te bestoken met "wijze" woorden?? Het geeft meteen zo'n negatieve toon aan het hele topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:06

nix

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 18:42

Anoukie"]
[quote="Destinietje schreef:
Citaat:

Sjonge jonge zeg, lekker volwassen bezig jullie,...... Kunnen jullie niet wat aardiger blijven ipv elkaar te bestoken met "wijze" woorden?? Het geeft meteen zo'n negatieve toon aan het hele topic!
[/quote]

ik ben juist blij dat iris(destinietje) ff duidelijk maakt dat ik juist wel weet wat ik doe!
Replay valt mij aan omdat ik zei dat ik niet met peesbeschermers in een modderige bak rij, en dan zal ik wel peesjes van een tientje hebben en niet weten waar ik meebezig ben....
slaat nergens op tch?

dus denk dat je je opmerking beter aan replay kan richten!

want ik was helemaal niet van plan om 'onaardig' te gaan doen, maar als iemand die mij geeneens kent zo'n onzin begint te vertellen, ja dan kan die een reactie verwachten!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 18:51

Jullie, ik beschuldig niet een individu, maar waar 2 vechten hebben 2 schuld (of in dit geval misschien zelfs 3!)!!!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 21:57

met dressuur doe ik peesjes om bij t losijden

Kirsti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 11:43

Dat losrijden bij dressuur met witte bandages, vind ik interessant doenerij. Lekker belangrijk (niet dus) of je paard er mooi uitziet in de losrij ring. De jury ziet je daar toch niet.

En als je met bandages moet losrijden omdat je je paard altijd met bandages rijdt, dan kan je toch ook zwarte bandages gebruiken? Waarom moet het zo opvallend wit? En dan heb ik medelijden met het paard als ie dan ineens het zwaarste gedeelte van de wedstrijd (de proef zelf) zonder de steun van de bandages moet lopen.

Al die uiterlijke vertoning vind ik onzin, zeker als je proef dan totaal de mist in gaat hahaha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 16:38

Ik rijd nooit met iets om de benen. Maar mijn paard heeft het ook totaal niet nodig. Hij heeft nog nooit tegen zn eigen benen aangetrapt. Mijn pony daarentegen wilde ooit nog wel eens achter strijken. Ow ja mijn paard heeft ook geen ijzers dus dat scheelt misschien ook wel. Maar als je ALTIJD met iets rijdt wordt je paard daarvan afhankelijk naar mijn idee. Ik bandangeer hem alleen ooit als ik ergens ga rijden omdat ik het netjes vind ogen. Maar ik heb het idee dat hij er niet beter van lopot dus doe ik dat ook niet meer.

Danijelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:28

Er was er een gisteren en die reed met witte bandages.

Danielle

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:18

Baduh strijkt, de strepen staan op zijn strijklappen. Ik rijd nog geen wedstrijden, maar ik denk dat ik zonder los zou rijden, misschien voelt ie dan al dat ie iets meer de moeite moet nemen om niet te strijken. Er zijn trouwens ook maneges waar peesbeschermers en strijklappen gebruikt worden. Hier in Nieuwegein op de manege heeft elk paardje zijn eigen beschermers, indien nodig natuurlijk.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:25

Ik rijd ook los met niets om. Mijn paarden tikken zichzelf niet aan en strijken ook niet, dus ik vind het niet nodig. Scheelt een hoop tijd en je kunt ze ook niet vergeten voor je de ring ingaat, want dat zie je ook nog wel eens gebeuren. Met springen hebbn ze wel beschermers om.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:53

Anoukie schreef:
Jullie, ik beschuldig niet een individu, maar waar 2 vechten hebben 2 schuld (of in dit geval misschien zelfs 3!)!!!

ik denk dat er zelfs wel 4 schuld hebben als je zo gaat beginnen...

maargoed dit is behoorlijk OFF-TOPIC!!!!!

maar nu weer even on-topic

ik snap sommige mensen op wedstrijd niet goed, die rijden los met 4 bandages, voor de steun, maar in de proef moeten ze zonder die steun, lijkt me niet helemaal gezond als je paard altijd, ook alle dagen thuis, met steun rijdt en dan in de proef zonder!

ga zelf maar eens altijd met een elastisch verband/zwachtel om je enkel lopen en dan 1x per week een stukje wandelen of joggen zonder dat verband, dan is je enkel superslap!

maar paarden die gek doen tijdens het rijden of zichzelf aantikken dan begrijp ik heel goed dat je altijd met bescherming wil rijden!

TinekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:56

Als ik thuis train rijd ik vaak zonder peesbeschermers. Op concours doe ik ze voor de zekreheid wel om, zowel voor als achter. Je weet maar nooit of er iets gebeurd (mijn paard is behoorlijk kijkerig en vaak in het begin een beetje zenuwzwachtig) Dus ik doe het uit voorzorg. Vlak voor ik de proef in ga laat ik ze afdoen door mijn groom. (alsof ik die een heb....HAHA)
Better safe then sorry.. (he, een echo??)

Caroline81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 13:51

Ik gebruik peesbeschermers, mijn vader heeft nu eindelijk door hoe ze af moeten en dat hij m'n zweep uit m'n handen moet trekken voor ik de ring in ga Haha!
Nadeel van bandages is inderdaad dat ze steun geven en als je ze dan afdoet zo vlak voor de proef je paard die steun mist.
Ik rij alleen met de les met bandages, vooral als het wat donker in de bak is, en dan zo'n lekkere opvallende kleur. Normaal heb ik peesbeschermers en strijklappen om omdat Joplin vrij ruim beslagen is achter.

Ik vind witte bandage altijd wel heel mooi maar ik vind het wel vrij suf als je dat alleen met losrijden doet. Geeft zo'n show element, en als je dat niet waar kan maken sta je toch aardig voor joker vind ik. Net als wanneer ze met hun rabobank dekje en deken komen(die ze ooit in de B gewonnen hebben)....

Verder over de manege paarden, ik geef les op een manege en wij hebben paarden die het nodig hebben met beschermers lopen. Als we gaan springen gaan ze voor en achter in de bandages, we willen ze graag heel houden....

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 17:00

Op outdoor wedstrijden heb ik af en toe met bandages gereden. Dat was ook voornamelijk voor de foto, want anders vind ik het toch wel een beetje te veel werk.
Nu rij ik met dressuur gewoon in met helemaal niks om de benen. Is het makkelijkst ookal is het om en afhalen van peesbeschermers niet veel werk.
Met springen heb ik peesbeschermers, strijklappen en binnenkort ook springschoenen.

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:04

peesbeschermers, vroeger met bandages maar beschermers zijn makkelijker.....Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:01

Wat voor mij nog een reden is, om op vreemd terrein wel met iets om de benen los te rijden, is dat Duvel op vreemd terrein nog al eens uit zijn dak kan gaan. En dan kijkt hij zelf nog minder waar hij zijn voeten neerzet. Meestal is het eenmaal in de proef wel over (behalve dan afeglopen zondag, zie: [WD] MIjn eerste 1! ) Toen had het dus wellicht ook beter geweest als ik ze in de ring ook om had mogen houden, maar was het zeker niet verkeerd datie ze tijdens het losrijden nog om had.