Pony wedstrijden voor 18+

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:29

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

claud1

Re: Pony wedstrijden voor 18+

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:30

helemaal met neinie eens ben 1.62 en heb altijd grote paarden gereden met bol buikje (was eig geen gezicht) en laatst op een paardje(bijna pony) van ong 1.60 1.59 en smaller. Dat ging veel beter. Had tenminste grip tussen mijn benen ha ha maar ja om als 37 jarige bij de pony te rijden ...... ben al blij dat ik mee kan komen tussen de 25 jarigen ha ha ha

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 20:25

Ik denk ook dat als je een E pony hebt die wel kwpn gefokt is maar gewoon te klein is gebleven dat je best mee kunt komen in de dressuur. D pony's en soms zelfs C ponys kom je nog wel regelmatig tegen bij de B en de L. Maar hoeveel zie je er nog in het M en hoger? naar mijn mening een stuk minder dan in de B en L.
Ik denk dat als er een klasse voor pony's apart is dat er mensen die wel een pony en nu niet starten wel zouden starten. Zo ken ik een aantal 40+ (van 1.60m) die niet starten met hun D pony's omdat ze denken dat ze niet mee kunnen komen. zij zouden makkelijker over die drempel heen komen als er een apparte klasse was

Ik zelf ga hopelijk tegen januari ook weer starten met mijn volbloed. Dat is ook een E pony, en dan zullen we wel weer zien toch Knipoog

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:45

ik vind het opzich een leuk idee maar ik denk dat het organisatorisch niet haalbaar is.
ik ben ook 18 geworden (16 januari '07) dus ik heb erge mazzel. ik rij nu nog bij de pony's maar ik stroom gelijk door in de M1.
Citaat:
Zelf pas ik met mijn 1.80 meter niet meer op de meeste pony's, maar toch lijkt het me een goed idee!

vind ik een beetje een aparte opmerking Tong uitsteken ik ben 183 en rijd op een haflinger van 145. ik bedoel, alles is mogelijk! maar het is waar dat als ik op een arabiertje zou zitten het niet zo mooi zou ogen. maar een breed gebouwde pony is toch geen probleem?
waar een wil is is een weg! Clown

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:39

Voor de dressuur zou het in principe niets uit moeten maken maar stel je hebt een hele leuke spring d-pony die je in de B rijdt en dan wordt je 18 en dan moet je dus verplicht met je super leuke pony stoppen!! Ik bedoel het scheelt nogal of je 80 of 1 meter moet springen!
Ik vind eigenlijk dat bij het springen ook nog een categorie moet zitten die op 80 of 90 staat.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:36

zo'n wedstrijd lijkt mij ook wel wat! Haha!

Ik hoop volgend jaar met mijn forester van 1.46 te gaan starten. Tenminste, als hij er klaar voor is, want dat is hij nu nog niet.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:04

Toen ik 18 ben geworden heb ik ook mijn pony verkocht...
Ik vond het echt heel moeilijk, omdat ik hem al 6 jaar in mijn bezit had en Z mocht starten!
Ik heb nog een jaar op hem doorgereden, maar uiteindelijk er toch voor gekozen om verder te gaan met een nieuw paard.
Ik ben zelf 1.83 en heb super lange benen, dus leek het niet meer zo geweldig!
Mijn mening is dat zolang jij een nette proef laat zien, de jury moeilijk om je heen kan.
Ik denk niet dat wedstrijden voor 18+ haalbaar zou zijn, omdat er simpel weg denk ik niet genoeg mensen starten!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 00:24

misschien zouden er wel meer mensen starten als de drempel niet zo hoog was...

Gabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 01:10

Ik ben dit jaar pas gestart met mijn pony.
Net nu het goed begint te gaan moet ik alweer stoppen.
Ben in november 18 geworden, en pas nog makkelijk op een pony
Dus dit lijkt me wel wat, vooral omdat ik meer voor het springen ben!

Alleen lijkt het mij dat er maar weinig 18 plussers op een pony rijden
vooral omdat de meeste ervanaf groeien.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:25

Gabs schreef:
Ik ben dit jaar pas gestart met mijn pony.
Net nu het goed begint te gaan moet ik alweer stoppen.
Ben in november 18 geworden, en pas nog makkelijk op een pony
Dus dit lijkt me wel wat, vooral omdat ik meer voor het springen ben!

Alleen lijkt het mij dat er maar weinig 18 plussers op een pony rijden
vooral omdat de meeste ervanaf groeien.

denk dat dat eruit groeien wel mee valt. Denk dat mensen eerder de pony weg doen omdat je verder kunt komen met een paard. In zin van, dat je met een pony tussen de paarden het gewoon moeilijker hebt.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 11:24

dat denk ik dus ook, en dat vind ik zonde

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:28

ja precies. Pony's zijn gewoon leuk en kunnen ook mooi lopen. Alleen die hele ruime passen als paarden redden ze vaak niet en worden daar genadeloos op afgerekent wat eigenlijk nergens op slaat..

Gelukkig zijn er ook takken van sport waar de pony gewoon voor vol telt! (endurance) Haha!

Gabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:10

Jammer is het dus alleen bij de endurance.

Want mijn D-pony red het echt nog niet tussen de paarden.
Dan zal ik toch eerst heel hard moeten oefenen wil dat lukken.
Vind het ook echt zonde dat ze hun pony wegdoen omdat ze met een paard meer zouden kunnen halen.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:47

opzich heeft dat wel iest.. Als je het met je pony dus Toch redt heb je een stuk meer berijkt als dat je het zelfde met een paard klaar speelt. Noem het een uitdaging! Haha!

Gabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:51

Ja dat is het dan zeker!
Alleen het springen Vork dat zal dan niet gaan

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:54

nee idd, die afstanden.. Dat vind ik wel heel erg jammer. Tenminste, zelf spring ik niet, maar is wel zuur voor de genen die het wel zouden willen. Eigenlijk zou er als zijnde van proef een keer zo'n wedstrijd georganiseerd moeten worden, kijken of er animo voor is. En dan bijv. vanaf 16+ dan rek je volgensmij nog genoeg mensen!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:52

heb mijn haf ook tussen de paarden uitgebracht en was in 16 wedstrijden ( dus zo'n 32 proefjes) m1 met 7 winstpunten! heb nooit t gevoel gehad onterecht gejureerd te zijn en zat regelmatig bij de eerste 3.
met een haf is het nog lastiger want die mist toch wel een stukje soeplese wat een gewoon paard of pony wel heeft maar je moet gewoon hard werken en je best doen.
ben er nu 4 jaar uit geweest door de geboorte van een dochter maar ga januari weer starten! Tong uitsteken
das best wel zwaar na 4 jaar hobbelen weer in het m1 maar we gaan ons best doen! Haha!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 09:17

Ik heb er geen moeite mee om tussen de paarden te starten met mijn pony. En ik vind het ook leuk om tegen goede paarden te rijden. Hier in de regio zijn zelfs de meeste mensen waar ik tegen rij, mensen die paardrijden als beroep. Is toch super als je daar tussen kan rijden met je pony?

En bij een 18+ rubriek zal een zelfde juri zitten als bij de 'niet 18+ rubriek' en dus zal het in punten niks uitmaken...

darlingboy85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 09:31

Ik heb jaren lang met mijn d pony tussen de paarden gestart en ik voelde me niet echt benadeeld door de jury, hoewel ze soms wel kwamen vragen waarom ik bij de paarden aan het losrijden was. maar een aparte rubriek zou wel leuk zijn maar in de prakrijk heb je denk ik toch te weinig deelnemers