Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
randie schreef:Maar maakt hij er misbruik van? HEEEL zeker weten van wel...
randie schreef:En hem inderdaad waarschijnlijk gewoon aanpakken zoals ik normaal doe..
, ben er nu wel achter dat je overtuigend moet rijden, en een paard goed achter zijn vodden aan te zitten, en ik geef in de proef gerust een flinke tik, kan me niets schelen! als hij zich normaal weet te gedragen, nu dan maar ook! Vonnie84 schreef:Sorry hoor, maar waarom zou je je paard op z'n sodemieter geven als je zelf de fout bent? Hier valt m'n mond van open.
Jij geeft hem niet genoeg begeleiding in de proef, jij laat hem stikken in de proef, jij gaat opeens anders rijden in de proef. Kortom: rij je paard gewoon zoals thuis. En als je je met die rijstijl niet in de wedstrijdring durft te vertonen dan ben je of nog niet klaar voor de wedstrijden of je moet eens na gaan denken over je trainingsmethode.
Citaat:Hier ben ik het volledig mee eens. Vind dit weer een gevalletje schuld op het paard schuiven.
Een paard kan je simpelweg niet in de steek laten, jij bent degene die steken laat vallen.
RicardoOpa schreef:maybritt schreef:Zelf anders rijden.
Je paard weet niet dat hij een wedstrijd loopt, en ook niet dat je er punten voor krijgt.
Hij werkt echt niet meer of minder mee!
Hij merkt alleen dat jij met andere dingen bezig bent, niet reageer als anderes en gaat steeds verder.
In het vervolg gewoon rijden zoals thuis en direct reageren als hij niet oplet of luisterd!!
Als hij bv in de hoek naar binnen gaat vallen direct reageren en corrigeren.
Paard gaat anders steed verder met niet luisteren
Succes
Nee, maar een paard heeft wel door dat hij ergens anders rijdt. En waarschijnlijk heeft dit paard meegekregen dat als hij ergens anders rijdt, hij kan uithalen wat hij wil. Dus hij weet dat als hij ergens anders rijdt, dat hij het dan kan maken om 'niks' te doen
cadootje schreef:sorry hoor maar als ik dat allemaal lees dan denk ik maar weer : de manier waarop je paard reageert ligt voor 99% toch bij de ruiter. wij hebben op stal iemand die mij wil wijs maken dat als ze op wedstrijd is en ze moet de ring in dat haar paard dan zenuwachtig wordt .... kom op zeg je paard wordt niet zenuwachtig maar jijzelf en dat breng je over naar je paard, dat wil niet zeggen dat je paard niet een keer vervelend kan zijn maar sommigen zeggen hier wel wat domme dingen (MISSCHIEN NOG NIET ZOVEEL ERVARING? )
randie schreef:Citaat:Hier ben ik het volledig mee eens. Vind dit weer een gevalletje schuld op het paard schuiven.
Een paard kan je simpelweg niet in de steek laten, jij bent degene die steken laat vallen.
Dit is ook wel lekker zwart wit meteen. Ik WEET dat het grotendeels bij mij ligt, maar hij maakt daar mooi gebruik van. Ik ben thuis nu meer proefjes aan het rijden en zo gauw mn moeder begint te lezen, kakt hij meteen in..Dus dit is toch wel opvallend aangezien ik hem daar nog gewoon rijd zoals ik normaal dus doe. Ik ben echt van mening dat sommige paarden gewoon intelligenter zijn dan andere en er echt wel op inspelen.

lekker motiverend!
. Op naar de volgende stap.