Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:04

Ik heb zelf geen echte blunder gemaakt, maar ik heb wel eens tijdens het jureren wat leuks meegemaakt,
Het was een buitenwedstrijd ergens in een weiland en er lagen een stuk of 5 ringen naast elkaar, allemaal met een mooi wit hekje eromheen.
En terwijl de deelnemers nette proefjes neer proberen te zetten, crosst er een kleine pony dwars door alle (!) ringen heen, van links naar rechts! En het vrolijke diertje (die volop lol had leek het wel) sprong alle witte hekjes alsof het een springparcours aan het rijden was. Ruitertje erop had niks meer in te brengen...
Was echt een heel grappig gezicht, alleen de deelnemers in de ringen konden er minder om lachen...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:34

Hahaha, dan wilde dat meisje vast alleen maar starten om haar winstpunt in het B te halen om te mogen springen! Knipoog

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:35

Toen ik nog klein was, wou ik naar links, en mijn pony naar rechts, dus ik glij er zo aan de zeikant af.. Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:53

Ik moest regio rijden in het M1. Was dus al door de kring.
En mijn paard had zijn dag niet zo. Steigerde terwijl ik opstapte en met mij half op zijn nek bungelend kletterde hij naar het losrijterrein (wat best ver was Nagelbijten / Gniffelen ) Daar anderhalf uur gegaloppeerd. Ik wou een uur losrijden, ring liep uit en ik kreeg mijn paard maar niet terug. De proef grotendeels in galop afgelegd met de jury gierend van het lachen achter het tafeltje en daarna nog een half uur door moeten galopperen. Hij wilde maar niet stil staan Clown

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:57

ik ben met een springwedstrijd eens met mijn knie achter de paal van de sprong blijven haken met een weigering...
ik kan je vertellen dat deed behoorlijk zeer Clown

ook ben ik met een springwedstrijd tijdens de barage na de laatste sprong eraf gevallen omdat mijn beugelriem losschoot.. op filmpje een ontzettend idioot gezicht Lachen
ik mocht wel met de snelste tijd + een prijsje naar huis Tong uitsteken

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:01

Ojee
Ik start volgend voor het eerst met wedstrijd rijden, en bedacht me goh wat zou je nou ns kunnen gebeuren wat lachwekkend is en je voelt je zelf best bezeikt.
Dus er zullen vast wel een hoop bloopers van mij bijkomen komend jaar..

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:05

nou ik heb al wel 3 blunders gemaakt
waar onder in de volrge B proeven met groeten
dus mijn paard staat er heel mooi en ik rij weg zonder te groeten stom
2 blunder zonder hoofdstel op pad en dan toch nog ff deoprit van de snel weg weer achetuit er af hoodstel halen
3 hoofdstel vergeten en dan op de wedstrijd er achter komen dat je hem niet mee hebt een goede vrindin van mij was daar en haaft daar haar paarden staan dus ik zo mag ik wel ff een hoofdstel lenen hihihi zij koe dat je der bent ach ja al heel wat vol gelachen op naar de volgende blunder zeg ik maar

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:07

Net voordat ik de ring inging de rits van mijn rijbroek het begaf.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:09

Ik heb ook al meerdere blunders gemaakt:

- heel de zadelkamer volproppen met al mijn spullen waarvan ik de helft nooit nodig heb en dan de sleutel van de zadelkamer vergeten!( dan heb je dus echt een probleem)

-Ik heb vaak last van een bloedneus. Vorig jaar reed ik de ring in en tijdens de galop kreeg ik zo`n erge bloedneus dat alles rood was en ik had zelf niets in de gaten, tot dat de jury zei dat ik maar even een doekje moest gaan halen en later terug moest komen om het over te doen.

- per ongeluk het verkeerde jasje meenemen van mijn vader zodat je (heb zelf maat 34) moet rijden in een herenjasje maat 44

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:14

Pff, ik heb al zo veel blunders gemaakt Bloos

Paard 1:
Paard compleet op hol door alle ringen heen op een buitenconcours ( en ik maar gillen erboven op ).
Paard sprong na een diagonaal in middendraf pardoes de bak uit ( omheining van ruim 1 meter, stomme beest weigerde voor de rest altijd met springen ).
Tijdens het opzadelen bij de trailer ontsnapt paard om vervolgens met hoofdstel om de nek het hele terrein af te struinen.

Paard 2:
Was het paard van mijn vader, dus die moest altijd voorlezen, anders luisterde beestje niet ( ik was 12, 1.65 en paard 1.72 en breed!!!! ). Een keer had hij galop geroepen, en daarna geen draf meer, dus de hele proef gegaloppeerd voor de rest.
In het springparcours nam het paard dan ook de hindernissen altijd in de door hemzelf bedachte volgorde, was voor mij niks aan te sturen. Springen deed hij als een tierelier, maar we zijn altijd uitgebeld Bloos

Ondertussen gaat het gelukkig een stuk beter, ben al wat ouder en wijzer geworden Knipoog

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:15

Euhm.... met nog een lange vlecht in de staart de bak in willen rijden...Net voor de ingang attendeerde de ringmeester me erop.

Of mijn hele reiningproef in spiegelbeeld gereden... wist zeker dat degene voor me het fout deed.... not...

Met een keuring je 3e witte pakje ( waar je er al 2 extra van bij je hebt voor het geval dat..) WEER zwart laten maken door de welsh-pony met zwart gemaakt en in de olie gezet hoofdje... net voordat je de baan in moet...
Of erger met zo'n keuring vol gas draven en kijken naar die mooie beweging van je pony en vervolgens languit op het gras knallen...en meters doorgesleurd worden...
Was erg genant...

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:21

Mijn eerste wedstrijdje onderling (was een proef voor mijn 5-jarige paardje welke amper op ander terrein is geweest..) en dan in volle galop de bak uit rennen Bloos en het paard bedenkt ineens dat het toch wel eng is buiten de bak en weer in galop terug rennen, daarna gewoon weer relax verder waar we gebleven waren... Knipoog

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:35

Ik lag me helemaal dood Huilen van het lachen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:39

Afgelopen zondag: starten in een grote binnenbaan waarvan de 20x40 baan was afgezet met hekjes. Maar mijn lezer had het hekje bij de A niet achter mij dicht gedaan en er was ook geen ringmeester.

Mijn paard kon zich vervolgens alleen nog maar concentreren op het zo hard mogelijk uit de baan rennen. Gelukkig ben ik niet gediskwalificeerd en heb het publiek kostelijk kunnen vermaken Knipoog

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:00

Cloverdale schreef:
ook ben ik met een springwedstrijd tijdens de barage na de laatste sprong eraf gevallen omdat mijn beugelriem losschoot..

Hmmm, in diezelfde categorie heb ik er ook een:
Bij de onderlinge wedstrijd van dit jaar deed ik mee aan het klassieke parcours van caprilli (C1). Mijn merrie was helemaal wauws van alle mooie bloemen en nieuw geschilderde hindernissen Hyper! Eerste hindernis ging nog wel, daarna zijn we de rest in kamikaze-tempo overgegaan. Ondertussen probeerde ik haar terug te krijgen in een iets normaler tempo, ik ben niet zo'n heel erge held met springen... Lukte niet . Zijn we net over de laatste hindernis gevlogen (als je deze over was, kwam je een beetje dicht bij de barriëre tussen B en M) en ik voelde mijn paard een beetje twijfelen: 'links, rechts, links of toch rechts???!!!' Nou, aangezien ik niet heel erg stevig zit, ging ik ook een beetje links, rechts. Nou en je raad het al: toen ik net een beetje naar links zat, ging mijn paard naar rechts... Whazza! Ik ben maar weer opgekrabbeld en heb een mooie buiging naar de jury gemaakt , die zag er de grap wel van in en zei: 'Ach, geeft niet hoor, je viel toch na de finish!' Nagelbijten / Gniffelen

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:01

een vriendin van mij deed een x mee aan een equipe wedstrijd
bij het spr. kon je kiezen uit de laatste hindernis of een joker hindernis dan kreeg je meer punten. Nou zij wou de joker doen
dit was een steil met 1hoge balk voor de rest geen grond balk of schuine balk niks. Zij sprong dus in het M met een kleine Dpony. En die pony dacht ja daaaaaaag dara kan ik ok wel onder door en toen had zij dus de balk voor haar op het zadel ligge.. Dat zag er echt zoo komisch uit

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:00

Ik heb vorig jaar tijdens het jureren iemand in de ring gehad waar ik hartelijk om heb moeten lachen. Ze moest bij B afwenden en bij X halthouden. Vervolgens ging ze groeten. Bij E stonden de mensen die met haar meewaren en die kregen compleet de slappe lach.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:32

Dat heeft mijn schoonmoeder ook eens gedaan, Anoeska.
Alleen zij miste de jury tegenover zich, draaide zich half om in het zadel richting C en groette toen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:10

Afgroeten met m'n verkeerde hand Clown

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:20

Mn eerste wedstrijd na jaren vergeet ik mn singel (k heb ook zo'n onafhanelijke zit Rolleyes ) gelukkig kon ik deze lenen

Mn eerste buitenwedstrijd zonder hekjes dus alleen bordjes met letters, Ik galoppeer aan, paard met der buitenbeen door de opening van het bordje, galoppeerd rustig door en bordje belandt netjes onder de X, waar ze dus met afgroeten nog van schrok Vork

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:48

HAHA Haha! wat een leuke verhalen allemaal...

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:53

Ik heb er ook genoeg gehad hoor! toen ik nog op de pony's reed moest ik bij a in contra verder gaan en sprong die het hekje over Clown het waaide een keer hard en toen waaide mn hoedje af..
laatst nog met mn paard de ring helemaal uitgevlogen omdat er een kur op de muziek naast was, toen voelde ik me ook goed voor schut! en toen ze nog jonger was deed ze dit ook, maar reed ik bijna degene aan in de ring naast me.. dus genoeg blunders Bloos

D_dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:55

Mijn eerste wedstrijd Haha! Haha! !!!

Ik wist niet meer met welke hand ik moest afgroeten.... ik denken.... totdat ik mij een kürfragment herrinnerde op filmloop, hihihi, het afgroeten duurde wel erg lang! Bloos! Bloos! Bloos! !

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:58

ElCamino schreef:
Of erger met zo'n keuring vol gas draven en kijken naar die mooie beweging van je pony en vervolgens languit op het gras knallen...en meters doorgesleurd worden...
Was erg genant...

ROFL
Dat is echt erg, ik zou me dik doodschamen Knipoog

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:02

ik heb nooit officieel gestart alleen maar onderling

2 jaar geleden ik een haflinger gereden en daar mee gestart. Aan de man van mijn instructriese gevraagd of hij mij wilde lezen, hij zei op 1 voorwaarde, en dat is dat je goed rijdt (verschil tussen links en recht is nogal moeilijk bij mij) ik zeg is goed!! DOE IK

Afuhm.. ik de proef in en alles ging goed,, totdat.. ik bij B moest afwenden, X hathouden en bij E LINKERHAND (hij zei nog LINKS he) ik denk jaaa hoor je wel en weet het. Dus ik rijdt keurig netjes naar E en ga RECHTSAF Haha!

Of met mijn eigen pony. Hengst, buitenwedstrijd, in een weiland met alleen bordjes zonder hekjes.
Pony was nog nooit op ander terrein geweest.
Ik kon de jury en op mijn protocol stond:
'hik, feestje gehad gisteravond? hik'
Met andere woorden, pony liep slingerend en slalommend langs de bordjes..