ik heb een hekel aan wedstrijdrijden, maar hou zo van mijn p

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re: ik heb een hekel aan wedstrijdrijden, maar hou zo van mijn p

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:08

Ik omdat ik het leuk vind. Verder leren jij en je pony er ook een hoop van. Je pony loopt op verschillende terreinen en jouw proef wordt steeds door een andere jury beoordeeld Knipoog

moow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:30

ik rij wedstrijden omdat ik dat super leuk vind!
maar waarom zoek je dan geen anderen club?
want wij hoeven niet verplicht op wedstrijd.
cusses ermee

lie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 15:55

een andere pony zoeken gaat niet zo makkelijk hier Bloos

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 18:45

lie_ke schreef:
een andere pony zoeken gaat niet zo makkelijk hier Bloos

Dan is het juist handig om met deze wedstrijdervaring op te doen.
Zoals ik al zei is bijv een L ruiter meer gevraagd dan een ruiter die van de manege komt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:46

maar dat WIL ze juist niet, dat is haar clou. ze moet concoursen starten maar wil veel liever er gewoon mee rijden en clublessen volgen dan vroeg opstaan, prestaties leveren etc.
Ik denk dat als de eigenaar dit echt perse wil en je ook echt op de pony wilt blijven rijden, je een compromis moet sluiten.
je blijft concoursen starten,maar een stuk minder dan nu.
heel af en toe eentje is te overzien voor jou, en de eigenaar ook weer blij want zo kun je toch hogerop komen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:29

Ik ben het met Lowara eens dat dat het mooiste zou zijn.
Ik heb zelf ook wedstrijden gereden. Vond het leuk en wilde mezelf bewijzen dat ik op een bepaald niveau reed. Door drukte en stress en veel andere dingen aan mijn hoofd kreeg ik steeds minder energie en zin in wedstrijden. Het ging me tegen staan om onder andere dezelfde dingen die jij (topicstarter) noemt. Ik reed ook paarden van anderen die wel fanatiek waren en voelde me er wat schuldig over dat ik er niet zoveel zin meer in had om allerlei redenen.
Nu heb ik weer een eigen paardje waarmee ik lekker kan trainen en rijden. Ik ga trouw elke week naar privéles, oefen als het weer meewerkt thuis nog een paar keer en rijdt lekker vaak ontspannen buitenritten. Ik mis de wedstrijden nog steeds niet...
Ga in mijn vrije weekend of op mijn vrije dag veel liever samen met iemand anders een lange buitenrit maken in een mooi gebied...

Probeer er met de eigenaar over te praten wat hij van je verwacht en hoe jij tegen wedstrijden aankijkt en kijk of jullie er samen uit kunnen komen. Het zou jammer zijn als je je verzorgpony kwijt raakt om deze reden, maar maak voor jezelf wel de afweging wat je het belangrijkst vind...
Succes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 07:41

Hier ook een pony-eigenaar. Heb er op dit moment eentje ter uitbesteding staan, en de bedoeling is dat die in de sport gereden gaat worden. Mijn andere heb ik geen geschikte ruiter voor, dus die wordt op dit moment voor de fokkerij gebruikt. Mocht zich een geschikte ruiter aandienen zijn bij mij toch ook echt de eisen dat ie de sport in gaat. Dat rondhobbelen kan ik zelf ook wel. Er hebben zich er al diverse gemeldt voor die pony, maar ze konden of wilden stuk voor stuk niet wedstrijden rijden, dan is het heel simpel, direct exit. En aan 1 wedstrijdje per 2 maanden, daar heb ik niets aan. Dan schiet het ook niet op. En het is heel simpel, ik stel een pony gratis ter beschikking voor een ruiter, een pony met potentie, waar iemand ver mee kan komen, dan moet er ook iets voor terugkomen. En het gaat er mij niet om dat de pony meer waard wordt, ik zie het ook gewoon graag dat de pony presteerd op wedstrijden. De pony gaat waarschijnlijk toch niet de verkoop in, dus voor de waarde hoef ik het niet te doen.
In het geval van de TS, je zult de eigenaar die jou een pony ter beschikking stelt dankbaar moeten zijn dat je die pony hebt en daarvoor iets terug moeten doen in de vorm van wedstrijden rijden. Wil je dit niet, moet je ermee stoppen en iets anders zoeken. Je zegt zelf al dat het niet makkelijk is om iets anders te vinden in jouw buurt, misschien moet je jezelf eens achter de oren gaan krabben en er eens diep over na gaan denken hoe dankbaar je de eigenaar eigenlijk niet moet zijn.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 08:34

Van de ene kant heb je gelijk als je als pony eigenaar graag wilt dat er actief iets met de pony gedaan wordt. Ik denk echter niet dat dankbaar moet zijn omdat je iets moet doen wat je niet wilt om de pony te kunnen blijven rijden. Ik zou er niet blij mee zijn als iemand mijn paarden deed , maar tegen haar zin in wedstrijden reed of andere zaken met tegenzin moest doen. Paardrijden is een hobby geen verplichting. Ik als niet wedstrijd ruiter snap ts heel goed, al die drukte en dat gedoe is ook niks voor mij. Met dat verschil ik had de luxe van een eigen paard en dus niet de verplichting om wedstrijd te rijden.

Als ik een verzorgster zoek wil ik iemand die regelmatig komt waar ik op kan vertrouwen en die lol met de pony´s heeft.Die kan ik helaas niet vinden omdat mijn ervaring is dat de meeste serieus willen rijden (en op mijne kan dat niet)dus nu doe ik ze helemaal zelf.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:07

Natuurlijk snap ik dat je als TS'er dankbaar moet zijn dat je voor niks een pony kan rijden en er ook nog lessen mee kan volgen bij de ponyclub.
Het niet willen starten van wedstrijden kan ik ook begrijpen en of je dat wel of niet zou moeten doen: dat ligt er aan welke afspraken er in het begin met de eigenaar zijn gemaakt.
Heb je in het begin met de eigenaar afgesproken dat je hem uit gaat brengen, dan zit er waarschijnlijk niks anders op dan te stoppen of met de pony wedstrijden te gaan starten.
Heb je in het begin niks met de eigenaar afgesproken over het rijden dan wedstrijden, dan vind ik dat de eigenaar je nou niet ineens kan verplichten wel wedstrijden te starten, ondanks dat hij/zij dat heel graag zou willen. Voorwaarden moet je van te voren stellen!

@TS: Misschien is dat makkelijk om alsnog in een reactie te melden: welke afspraken heb je aan het begin gemaakt met de eigenaar? En is het nou een verzorg- of een leasepony (betaal je ervoor of niet?)? Want dat maakt ook wel erg veel verschil!
En in je beginstukje staat ook dat de eigenaar van de ponyclub vindt dat je wedstrijden moet rijden? Of bedoel je daar wel de eigenaar van de pony mee?

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:18

Ik vind wedstrijden super leuk...
en ik dwing mijn pony niet ..hij vind het zelf ook leuk
en ik voel dat hij op wedstrijde echt zijn best doet
dus dat maakt het ook al leuker
ik ga nu M-2 starten met mijn renpaardje en ben er echt
super trots op ik hoop de Z te kunnen halen
dat was mijn doel..ik vind het vroege opstaan ook niet leuk
maar ik heb het er voor over om hoger te komen en lol te hebben
wat ook leuk is met vriendinnen op concour gaan
kan je na de proef over de manees waar je bent lopen en
winkels kijken enz altijd gezellig

Venijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:23

Ik ben nog niet eens begonnen met lessen op te pakken...
Ik heb 2 wedstrijden van iemand bekeken 1 L2 en een Z1 ik vond het heerlijk om te zien gewoon.
Meer om het paard te trainen en voor jezelf dat je toch iets berijkt hebt... of klinkt dit raar?
Ik wil er juist naartoe gaan Pling