Acceptabele starttijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Acceptabele starttijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:22

Geen haar op mijn hoofd. Mijn paarden liggen dan normaal al lang op een oor.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:23

Tsja, als je je bewust voor een avondwedstrijd inschrijft zou ik niet miepen en gewoon gaan. Het heet dan niet voor niets avondwedstrijd, en de avond duurt theoretisch gezien tot 12 uur Vork

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:24

Bij ons op de manege gaan de meeste wedstrijden ook tot erg laat door. En dat zijn echt geen avondwedstrijden.
Die beginnen 's ochtends uur of 10 en gaan door tot 12. Knipoog
hoe dat komt?
tsjah, wij hebben zo'n geweldige accomodatie dat vrijwel iedereen hier wel een wedstrijd wil rijden.
De enige zo'n beetje in Friesland waar je en 2 proeven kunt rijden en binnen in kunt rijden.

Ik ben er zelf ook op tegen, aangezien ik niet mee doe aan wedstrijden maar mijn rij mogelijkheden die dag zeer beperkt zijn. Als het regent kan ik die dag dus niet rijden.
Nou zou het niet zo'n ramp zijn als het een keer in de zoveel tijd voorkomt. Maar het gebeurt echt steeds vaker.
Het ene weekend pony dressuur, volgende paarden dressuur, daarna pony springen, dan paarden springen. Tsjah zo kun je bezig blijven Tong uitsteken

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:28

M'n oma en vader zien me aan komen, zoiets hoef ik niet eens te gaan vragen Nagelbijten / Gniffelen
Rond die tijd willen hun, vooral m'n vader die z'n koeien de volgende dag weer vroeg gemolken willen worden wel is naar hun bed toe Nagelbijten / Gniffelen

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:21

Ik heb het de laatste tijd ook steeds vaker op de startlijsten gezien..
Ik hoorde laatst op een wedstrijd zelfs, dat op een zaterdagnacht de laatste combi om 1.30 de ring in was gegaan. Overigens was dit wel een fout in de planning geweest Clown

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:23

dat mag ik hopen idd eefke!
das wel heel laat!

dat ze een jury gevonden hebben die nog wou jureren!

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:24

ik heb zelf ook een x 's nachts gereden.. was in veeningen en die zetten iedereen op de startlijst die zich op hadden gegeven.. ma of ze dat nu doen week zo niet.. ma ik vond wel lekker relax.. was lekker rustig

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 07:55

xx_Irisje schreef:
dit zo de zogenaamde avond wedstridj effy.

Die wedstrijd waar ik zo laat moest rijden was geen avondwedstrijd. Die was gewoon heel erg uitgelopen Tong uitsteken

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:17

Das wel heel laat dan..

weet dat ze in de buut de wedstrijden namelijk zo aan kondigen e dan start de laatste meestal rond 00.10.

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:00

Bij mij zijn de wedstrijden ook zo laat afgelopen, maar gelukkig hoef ik niet zo laat. Ik zou wel gewoon gaan, waarom niet?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:31

Bij ons in de regio komt dat gelukkig niet vaak voor. Ik zou met die tijden wel problemen hebben, zowel om te starten als om te jureren. Helemaal op een zondag, mijn wekker gaat door de weeks om kwart voor 6.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:18

Het is dan misschien een avondwedstrijd. Het begint om 18.00 uur. Ik ben daar vaker gestart, maar nog nooit zo laat. En ik kan me ook niet herinneren dat er tot zo laat nog mensen hebben gereden (de keren dat ik daar meereed). Maar goed, het is niet anders. Morgen rij ik mee, en gelukkig kan ik mijn paard terugbrengen naar stal zonder dat er iemand heel veel last van heeft. Maar ik schrijf daar niet nog eens in....

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:28

Hier in de buurt kennen ze dat niet eens.
Het is al laat als je de laatste om 9 uur moet.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:20

Ik zou het ook niet kunnen waarderen dergelijke tijden

Voor de stalhouder maakt het niet uit, zijn motto is "als ik m'n bed er maar niet voor uit hoef"
Maar ik vind niet dat ik het kan maken om van iemand te verwachten nog zo laat met mij mee te gaan... Plus dat ik dat zelf ook geen tijden vind om nog op het paard te zitten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:06

Ik vind van smorgens acht uur tot savonds acht uur mooi zat eigenlijk! Maakt me niet uit op welke avond maar als je om kwart voor acht je laatste start hebt, ben je op zijn vroegst om half negen op pad, voordat je paard dan weer veilig op stal staat en jij thuis bent en kan gaan zitten is het tien uur. Mooie tijd om de dag een eind toe te wensen!

Ik start dus ook niet bij zulke tijden. Geef het niet aan bij de organisatie maar meld me dan gewoon af, ik betaal wel hoor, maar heb geen zin om middenin de nacht een keer terug te komen.

Overigens ben ik er met jureren ook niet van gediend dus ik heb aangegeven dat ik liever niet 's avonds jureer. Simpelweg om te voorkomen dat ik tot half elf ergens zit, dat trek ik niet!

lexsus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 07:49

Jammer en raar eigenlijk dat er in niks in de regelementen over tijden staat. Mooi aandachtspuntje voor het knsh, zou ik zo zeggen.

Zelf ben ik 1x 's avonds gestart (21.00 uur), voor mij wel de max qua tijdstip. Maar goed, dat is persoonlijk. Ik selecteer mijn wedstrijden daarom ook op tijdstip (voor met de winter op komst, rij ik liever overdag)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:50

Ik zou daar niet gauw aan meedoen, wat een rottijd zeg. En ook tegenover mijn paard vind ik het niet erg fijn, dat beest is toch gewend dan al lang te slapen en ga hem maar eens uitleggen dat-ie opeens nog moet werken Slapen .
Nee, later dan een uur of 8 's avonds vind ik geen prettige tijden en zou ik zelf niet doen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:02

Ik heb ook wel eens om een uur of 12 's nachts moeten starten, maar dat is ècht niet leuk meer hoor Scheve mond Het was ook geen avondwedstrijd, gewoon een wedstrijd over het hele weekend.
Zeker voor een ponywedstrijd vind ik 21.00 of 21.30 echt wel de grens. Ik start trouwens zelf wel, ook op achterlijke tijden...

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 23:39

Het laatste wat ik ooit heb moeten rijden is half 10 ofzo en zelfs dat vind ik al vervelend!
Je moet dan op de uitslag wachten en nog terug naar huis en je pony nog verzorgen,
onze paarden worden altijd rond 10 uur half 11 afgesloten en dat gaat dan niet lukken!
Erg vervelend omdat paarden gewend zijn aan ritme;s en zich daar van nature het liefst aan houden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 23:45

xx_Irisje schreef:
Als ik dit van te voren weet ou ik ook rustig starten, al geloof ik dat ik de enige ben..

Nee hoor, dan rijden we samen! Haha! Maakt mij niet zoveel uit. Ik stap normaal ook pas rond een uur of 10 op mijn paard dus maakt niet zo gek veel uit. Hangt overigens wel af van de reistijd, als ik daarna nog een uur met trailer moet rijden om thuis te komen zou ik minder blij zijn. Knipoog

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 00:41

Ir111 schreef:
xx_Irisje schreef:
Als ik dit van te voren weet ou ik ook rustig starten, al geloof ik dat ik de enige ben..

Nee hoor, dan rijden we samen! Haha! Maakt mij niet zoveel uit. Ik stap normaal ook pas rond een uur of 10 op mijn paard dus maakt niet zo gek veel uit. Hangt overigens wel af van de reistijd, als ik daarna nog een uur met trailer moet rijden om thuis te komen zou ik minder blij zijn. Knipoog

Ik dacht al Tong uitsteken
dat start ik gewoon in mn eentje benk altijd 1e Clown
maar alleen is maar saai..

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 06:48

Nikka schreef:
Geen haar op mijn hoofd. Mijn paarden liggen dan normaal al lang op een oor.

Idd, no way dat ik zou starten op zo'n wedstrijd, is voor mij, voor mijn voorlezer en mijn paard echt niks leuks aan..

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 09:44

Het liep iets in en ik heb om ongeveer 11 uur gereden. Om 12 uur stond mijn paardje weer op stal. Het viel gelukkig iets mee. Scheelt ook dat ik hoge punten had voor mijn bagger proef, 219 Z2 paarden Haha!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 10:05

Gefelicteerd met je punten!

elke_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 10:39

het is inderdaad wel heel erg laat,, maarjah ik zou dan misschien toch starten,,