Hoe doe jij je haar bij een dressuurwedstrijd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe doe jij je haar bij een dressuurwedstrijd?

Ik heb kort haar dus dat is makkelijk
10 (5%)
Ik heb lang haar en laat het gewoon hangen
1 (0%)
Ik maak een staart/vlecht
20 (11%)
Ik maak een knotje/werk het omhoog
73 (42%)
Ik doe er een haarnet omheen
60 (35%)
Iets anders (toe te lichten in een bericht)
7 (4%)

Totaal aantal stemmen: 171

NANZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 14:51

ik doe mij haar altijd met een donut in een knotje en daarna doe ik er een netje van zwarte pareltjes omheen! wel heel erg mooi gezicht vind ikzelf!

NANZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 14:51

was een foutje van me comp sorry dat ie er nu twee keer staat!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 15:00

Zo'n donut, krijg je je haar daar nou makkelijk omheen? Want ik heb eigenlijk ook niet genoeg haar om daar zelf een knotje van te maken, maar met zo'n donut lijkt mijn zo ingewikkeld. Het lijkt me wel dat je daar een mooie knot mee kunt maken.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:09

Als het maar rond is met een gat erin. Je kunt het dus ook met een gewoon badstoffenstiek doen. Je haar in een staart, aan het eind van je staart de 'donut' doen en je haar er om heen verdelen en oprollen tot je vlakbij je hoofd bent aangekomen, netje er om heen, verder oprollen en als je bij je hoofd bent aangekomen vastzetten met schuifjes/ steekspelden (van die metalen dingen, soort schuifje maar dan met een ong. 5 mm ruimte tussen de "benen" en op beide benen zitten halverwege een aantal ribbels) of een stiek erin die overeenkomt c.q. lijkt op je eigen haar kleur.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 17:57

Hee, thanx Roos, dat ga ik straks even proberen. Want als ik een elastiek gebruik ipv een donut dan wordt de knot misschien niet belachelijk groot. Ik ga aan het prutsen...

NANZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 21:14

ikzelf heb ook maar heel weinig(dun) haar maar doe dat dan altijd als mijn haar nat zijn en daarna doe ik zo`n froezel met nep haar d`r nog eens omheen Knipoog lijkt je knotje ook weer wat voller en daarna me netje met pareltjes ( klip)

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 11:48

Sorry dat ik dit deze topic even weer ophaal
maar ik krijg het echt niet goed voor elkaar met de haardonut. Mijn haar wil er echt niet omheen gaan zitten. De enige oplossing was het een beetje er plat tegenaan te drukken, het haarnetje eroverdoen en dan het parelnetje...

Weet iemand misschien een goeie oplossing? Verward

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 15:31

Ellen: Ik vind het ook heel lastig. ik maak een staartje, ik trek dat door de donut heen, dat haar doe ik pluk voor pluk en met een aantal elastieken om de donut heen, dan pak ik een gewoon haarnetje, doe dat strak om de donut heen, maak het weer strak vast met een elastiek en dan een kralennetje eromheen. anders blijft het nij mij ook niet zitten! Ik heb het al een paar keer "droog" geoefend, zaterdag ga ik voor de 1e keer starten ermee! Eerst maakte ik altijd een gewoon knotje en deed daar een klein kralennetje omheen. maar met die donut ziet het er veel mooier uit!

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 17:49

haha ik start er vrijdag voor het eerst mee Haha!
Bedankt voor je tip!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 18:03

nou veel suc6 dan maar! Wat een prachtige tekeningen heb je trouwens gemaakt!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 21:32

Roos, nog bedankt voor je tip met een haarelastiek. Ik had nog geen haardonut kunnen kopen, dus heb ik mijn haar maar om een wokkel gedraaid en dan het netje met de kraaltjes er door heen en dan nog een zwarte wokkel om de hele knot. En mijn knot is de hele dag netjes blijven zitten.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:08

Ik maak een vlecht, vouw die vlecht naar beneden toe op, dtiekje eromheen en vervolgens een wit haarnetje met strik... maar goed, dat was met manegewedstrijden Haha!

xlottez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:45

Wat ik altijd deed is eerst een lage strakke staart maken en daarna de donut eromheen en dan alles vastzetten met schuispeltjes en dan nog mijn haarnetje eromheen
Maar als ik dan mijn cap opdeed deed dat heel veel pijn dan stond mijn cap ook heel vervelend dus zaterdag als ik weer wedstrijd heb maak ik gewoon een losse lage vlecht en die rol ik in een knotje en zet ik vast dan mijn haarnetje eromheen en dan heb ik geen pijn

Misschien een goede tip ook voor jullie *\o/* *\o/* *\o/*

Jullie nog leukere ideeën?

Groetjes

xlottez

Re: Hoe doe jij je haar bij een dressuurwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:46

Een goede leuke DIY

Pak een sok knip de top eraf blijf rollen naar buiten en je hebt je eigen donut !!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:48

Wat ik nog het meest erge vindt zijn die strikken met dat netje eronder. Wal-ge-lijk! Dat ze die dingen uberhaupt nog verkopen. Een donut met een strak netje eromheen met een dik elastiek is toch wel meest nette en strakke geheel.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:52

Iemand goeie idee op dit met kort dik haar te doen?
Zie fotos in mijn profiel voor lengte.

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:59

Ik maak altijd onderin een strakke staart, doe dan me donut al tegen me hoofd aan, verdeel me haar over de donut en doe er dan weer een elastiek omheen en trek m'n haar nog even strak aan. Daarna wikkel ik het overgebleven haar eromheen, of vlecht ik het en wikkel het alsnog om mijn donut heen. Dan zet ik het vast met schuifspeldjes en wat haarlak erin. Daarna netje erover heen en klaar is kees :) :))

123diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:53

Ik doe mijn haar eerst in een staart met een dikke elastiek, dan draai ik de staart om het elastiek heen en doe daar ook weer een elastiek omheen, daarover doe ik zo'n klein panty sokje (ik weet niet hoe het anders heet), en daar gaat dan weer een elastiek omheen, dan doe ik er een soort netje met glitters omheen, als laatste gaat er nog een bandje met frutsels omheen om alle elastieken te verbergen. Tja.. Ik weet het, het is nogal raar maar anders blijft mijn vervelende zware haar echt niet zitten.

x_amazone_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:57

Ik doe het eerst in een staart dan door het donut erover heen slaan dan (afgeknipte rand) sok over het eind stuk heen ( lang haar dus alle eind plukjes steken omhoog) dan nog een zwarte of witte grote suede elastiek met diamantjes er over heen en om mijn knot eerst een zwart haarnetje en dan een parelhaarnetje er nog overheen en een halve bus haarlak haha

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:03

Ik heb zo'n cap van harry horse met zo'n schoef die je vaster en losser kan draaien.
Ik maak een staart en steek mijn staart door dat gat (tussen cap en schroef zeg mar)
Dan draai ik mijn staart op tot een knotje en doe hem vast met een dun elastiekje. De punten van mijn staart laat ik er los over zodat er zowat plukjes uitsteken. De dot zelf haak ik nog vast met 2 haarklemmetjes.
Donut gaat helaas niet bij deze cap :(

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:07

Bij ons op de manege is het verplicht om een haarnetje in te doen met een wedstrijd. Maar omdat mijn haar heel dik is en redelijk lang, moet ik mijn haar afknippen omdat het anders niet in het netje past. Maar ik ga niet speciaal meer voor wedstrijden mijn haar afknippen. Ik zal dus zien of mijn haar bij de aankomende wedstrijd in het netje past, en anders doe ik het in een knot.

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:39

Ik heb altijd mijn haar in een knot met daarover heen een zwart haarnetje met een zwarte strik.

Soofje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:27

Sorry dat ik dit topic weer omhoog haal, maar is een knotje verplicht op wedstrijd?
Ik heb morgen namelijk een wedstrijd (clubkampioenschappen) en ik dacht meer een een lage vlecht.
Omdat ik hier lees dat iedereen een knotje doet, dacht ik dat het misschien verplicht is.