Stelling -> Bij 10 winstpunten over of klasse uitrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: Stelling -> Bij 10 winstpunten over of klasse uitrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:27

Als je constant bent in je scores en je paard is voor elkaar en loopt de oefeningen makkelijk door waarom zou je dan wachten?

ben sowieso niet iemand die op concours blijft gaan terwijl die de punten al heeft, zonde van de centen,

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:28

Ik ga straks voor het eerst b starten, met 2 pony's.
1 pony is nog erg jong, en de andere is al ouder. Ik kijk gewoon wat ze zelf aan kunnen, als ze met 10 wp'en overkunnen, ga ik over. Als ze er met 10wp'en nog niet klaar voor zijn blijf ik door rijden.

Zelf wil ik het liefst zo snel mogelijk, maar de pony's moeten het wél aankunnen! En plezier hebben is het belangrijkst Haha!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:29

Ik rij altijd net zo lang door tot ik zeker weet dat ik in de hogere klasse ook een winstpunt kan rijden. Anders heeft het volgens mij helemaal geen nut, dan pest je jezelf er maar mee (nooit een wp of prijs werkt voor mij in ieder geval niet motiverend). Als je elke week superscores rijdt is er niks op tegen als je snel overgaat, maar ik vind wel dat je echt klaar moet zijn voor de volgende klasse.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:00

Ach ja, moet iedereen voor zichzelf weten. Ik heb alle klasses helemaal uitgereden, ga niet eens zo heel vaak op wedstrijd. Mijn paard heeft geen moeite met de oefeningen, maar wel met een vreemde omgeving en andere paarden, die is heel erg druk en soms zelfs gewoon ronduit ongehoorzaam op wedstrijd. Dat ga ik er alleen uit krijgen als ze het vaak genoeg gedaan heeft en ook wedstrijden 'normaal' worden, dus ik heb geen zin om telkens snel over te gaan en dan nog extra spanning toe te voegen doordat ze dan in de proef moeilijkere dingen moet doen. Ik wil sowieso dat ze alle oefeningen thuis helemaal beheerst, zodat die geen spanning meer opleveren in de ring.
In sommige gevallen vind ik het zelf niet zo verstandig dat mensen heel snel overgaan, die gaan bijvoorbeeld ieder weekend op westrijd en telkens met 10 punten over, dan starten ze binnen een jaar in het M1 met een paard wat in de M wel aan zijn top zit, wat moet je dan nog?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:17

Ik heb ook een paard dat heel kijkerig is, en ik ga niet zo heel vaak op wedstrijd.
Zomers wel iets vaker omdat ze buiten heel braaf is.
Vind het niet zonde van mijn centen maar zie het als investering,
in de toekomst.
Als wat met paarden te maken heeft kost geld, dus dan maakt zo'n proefje ook niet uit.
Mijn boterhammetje en drinken neem ik zelf wel mee.

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:58

Naar mijn mening kun je uit deze stelling geen algemene conclusie trekken. Voor iedere combinatie zal iets anders beter passen. Zo is de motivatie van de ruiter heel bepalend. Raak je meer gemotiveerd om "hard" en met plezier door te trainen door dikke winstpunten en prijzen te rijden? Of juist door snel een klasse hoger te starten en daarin nog geen punten te rijden? En natuurlijk is het (trainings)niveau van je paard ook heel belangrijk. Zo verveelde mijn paard zich heel erg in het L1. Ze vond het allemaal maar makkelijk en ging haar eigen feestje vieren in de proeven. Ik ben dan ook meteen overgegaan naar het L2 toen ik genoeg punten had. Alleen om het geld zou je niet in een bepaalde klasse moeten blijven hangen. Je bent qua reiskosten en startgeld meestal al meer geld kwijt dan dat je met het prijzengeld terug verdienen kan.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 05:56

Achja sommige mensen geilen nu eenmaal op die blinkende bekers, hoe meer hoe beter.
Ik kijk zelf naar hoe mn paard door de voorgaande klasse is gekomen, ging dt redelijk makkelijk dan stap ik eerder over maar meestal rij ik wel door tot 15wp ofzo. Rij toch niet snel in de prijzen dus voor de bekers hoef ik het niet te doen Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 06:02

Ik heb zelf geen vervoer, en ben dus altijd afhankelijk van anderen. Dus ik ga niet heel veel op concours. Ga dus als ik de punten heb gewoon over. Thuis oefen ik, niet op wedstrijd.
Moet nog 1 punt in het L2. Dan kan ik thuis verder oefenen en als ik het aardig vind gaan ga ik starten.
Ik ben ook geen type die zich al in een hogere klasse inschrijft als ik nog maar de helft van de punten heb.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 07:42

ik denk niet dat het met geile mensen op blinkende bekers te maken heeft vippie, maar op het moment dat ik snel mn punten heb en constant boven aan meerij, dus in de punten is het tijd voor de volgende klasse.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 07:57

Ik heb nu 7 punten in de B, maar het gaat nog niet geweldig, dus denk ik niet dat ik meteen over ga naar de L1. Ik moet voor mezelf het gevoel dat het goed genoeg gaat in deze klasse voor dat ik een klasse hoger ga starten. Misschien gebeurd dat pas bij 20 punten of meer... Iedereen heeft een andere reden waarom ze wel of niet hoger gaan starten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:01

Vippie schreef:
Achja sommige mensen geilen nu eenmaal op die blinkende bekers, hoe meer hoe beter.

Blinkende bekers? Die krijg je hier gelukkig bijna nooit.
Maar met een envelop met inhoud ben ik wel blij. Lachen

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:29

KarinvdM schreef:
Vippie schreef:

Blinkende bekers? Die krijg je hier gelukkig bijna nooit.
Maar met een envelop met inhoud ben ik wel blij. Lachen

Inderdaad als je hier bekers hebt dan hoor je iedereen al mopperen over het oudijzer. Maar dat je voor bekers gaat rijden? Wat moet je ermee?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:43

Je moet wel een doel stellen tijdens het rijden. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen doel Lachen

Mijn doel is om verder te komen dan L niveau, en die van een ander is zoveel mogelijk bekers/enveloppen scoren Knipoog

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:46

Mijn pony verveelt zich in de B proef. Als we de L proef gaan oefenen is ze er opeens helemaal bij. Ik heb nu 4 wp's in de B en met 12 ga ik over naar de L, Dat word dus nog ff door rijden

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:51

Ik ga over als ik voel dat we er allebei klaar voor zijn. Of het bij 10 of bij 30 wp's is, of ik iedere keer laatste of eerste sta. Wij moeten er klaar voor zijn, en dat kan niemand anders beoordelen als wij (nou ja ikke dan)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:08

Pletje123 schreef:
Je moet wel een doel stellen tijdens het rijden. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen doel Lachen

Mijn doel is om verder te komen dan L niveau, en die van een ander is zoveel mogelijk bekers/enveloppen scoren Knipoog

Dus als iemand wat langer door wil rijden in een klasse heeft hij geen doel? Vreemde redenatie vind ik dat.
Mijn doel met m'n schimmel is subtop, maar dat hoeft niet in de kortst mogelijke tijd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:16

Ik denk dta het in de meeste gevallen helemaal niet erg is om door te rijden.
Bij mij speelt mee dat ik zelf geen vervoer heb. Dan vind ik t zonde om de keren dat ik iemand zo gek krijg om met me mee te gaan langer in een klasse te blijven rijden. Dan oefen ik gewoon toch thuis. Desnoods een jaar. Haha!
Als ik zelf vervoer had gehad had ik het ook anders gedaan.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:18

Ik denk dat het eraan ligt hoe het gaat. Ik ga niet gelijk met 10 over. De B heb ik tot 25 uitgereden, de L1 tot 24 en de L2 tot 16. Het hangt er gewoon van af hoe het gaat. Gaat het goed, kun je eerder over. Moet je nog goed oefenen, dan nog even doortrainen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:10

Ik start niet in een klasse verder als mijn paard er niet aan toe is,maar ik blijf ook geen wedstrijden rijden in een klasse als ik de benodigde winstpunten al heb.En dat is omdat ik het al duur genoeg vind,dat vind ik zonde van m'n geld.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:58

Ik ben elke keer redelijk vlot overgegaan, heb nu ook de punten op zak voor de M2 maar heb M2-angst Bloos
Hoor van iedereen dat het zo'n ontzettende rot-klasse is dat ik toch behoorlijk huiverig ben geworden (terwijl we in de M1 beter gaan dan in de eerder klasses, maar toch.. Bloos), kan dus best zijn dat we nu nog een hele tijd in de M1 blijven plakken Bloos
Laatst bijgewerkt door Krijtje op 19-10-07 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:00

Muts. Haha!
Zal ik je dan vertellen dat een kennisje van me met moeite door de M1 kwam, en binnen no-time was ze Z.... Dus hop! Lekker gaan.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:02

Toch durf ik nie Bloos

Heeft misschien ook wel met zijn binnenbakken-angst te maken Lachen

Misschien in januari of zo Clown

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:22

Ik ga wel direct over, ik zal alleen pas in een klasse hoger starten als wij daar klaar voor zijn, lang doorrijden vind ik gewoon zonde van de centen Bloos

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:57

ik vind als je goed hoge punten haalt, en vaak in de prijzen valt en je dan bij 10 winstpunten bent dat je wel over kan gaan mits je klaar bent voor de volgende klasse en je paard alles goed genoeg doet voor een 6/7. Ik heb het zelf meestal wel gedaan bij 10 winstpunten over of nog even iets door rijden maar ik hebe rnooit emer dan 15 gehad

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 11:21

Ik rij wedstrijden omdat het altijd mijn droom is geweest waarvan ik dacht dat die nooit uit zou komen. Gelukkig is dat wel het geval.
Mijn paard loopt braaf een B-proefje alleen ik sukkel er nog achteraan (paard is M geweest).
Ik heb nu 4 wedstrijden in het vooruitzicht gewoon om de ervaring, maakt niet uit als ik geen wp rij.

Mijn instructrice heeft gister mijn paard gereden en we moeten helemaal van voor af aan beginnen omdat hij het moeilijk vind om én buiging én doorlopen én actief blijven erg moeilijk vind en daardoor de rug wegdrukt. Dit doet hij omdat ik te voorzichtig ben en te weinig balans heb en hij daardoor voorzichtig gaat lopen zodat hij me niet in de weg zit (superpaard *LOL* Maar nu moet ik dus helemaal opnieuw leren paardrijden en we moeten veel buiten gaan rijden voor rechte lijnen. Wedstrijd is dus eigenlijk gewoon een uitje tussendoor. (wedstrijd stonden al geplant en ingeschreven dus ik ga gewoon). Ik denk dat ik pas uit de B zal gaan als ik zelf voel dat ik lekker met hem rond kan rijden. Ook al vind mijn omgeving dat ik gewoon naar de l1 moet gaan omdat de overstap niet zo groot is.