Voor het eerst M2... Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: Voor het eerst M2... Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:17

Ik ben destijds gewoon over gegaan.
Dat was in juni. Inmiddels zijn wij al Z1 startgerechtigd Haha!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:04

Ik was ook superzenuwachtig. Heb nu 4 wedstrijden achter de rug. 2 weken geleden ben ik flink de grond in gestampt, dat ging echt ten koste van mijn zelfvertrouwen (waar ik al zo weinig van heb). Maar aankomende zondag ga ik er gewoon voor. Verstand op nul en gewoon rijden!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 21:42

Mosh schreef:
Ik was ook superzenuwachtig. Heb nu 4 wedstrijden achter de rug. 2 weken geleden ben ik flink de grond in gestampt, dat ging echt ten koste van mijn zelfvertrouwen (waar ik al zo weinig van heb). Maar aankomende zondag ga ik er gewoon voor. Verstand op nul en gewoon rijden!

Wat is er gebeurd dan als ik vragen mag?

Ik ben ook altijd zo snel me vertrouwen kwijt.. Zeg ook altijd tegen mensen op stal: ja ik ga zondag M2 starten, maar ik verwacht er niks van hoor..

Alleen maar zodat ik niet voor l*l sta of mensen straks gaan denken dat ik zo uit de hoogte doe of iets dergelijks...

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 07:49

Mijn proef ging niet supergoed, fouten in de keertwendingen, travers en hij sprong 2x over in de contragalop. Verder gewoon netjes gereden. Alleen kreeg ik bijna overal een onvoldoende voor waar hij wat optrok in tempo (paard wil nog wel eens een beetje stilvallen in de proef). Vervolgens gaat ze als comentaar erbij zetten dat het paard niet verzameld is. Terwijl er alleen maar bij 2 onderdelen verzamelde stap wordt gevraagd en hier stond niets bij. Naar mijn weten hoeft arbeidsdraf en arbeidsgalop niet zozeer vezameld te zijn omdat dit ook niet gevraagd wordt. Als dit wel zo is mag daar wel eens wat meer duidelijkheid in komen. Als klap op de vuurpijl kreeg ik ook nog een 4 voor houding en zit. Ik krijg altijd een 7 en naar mijn weten zit ik toch echt niet zo beroerd.

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 23:44

Ik vond de overstap van M1 naar M2 bijna niks. Als je pony er klaar voor is en jullie zitten lekker in je vel: Ga ervoor!
Ligt natuurlijk ook per jury maar sommige beginnen idd wel erg streng te kijken in de M2. Het is ook de laatste klasse voor het 'óh zo grote Z'... snapje? Clown

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 21:10

Haha, ik snap je helemaal! Het is bij mij echt òf het gaat goed in de oefeningen, of niet... En ik wil heel graag de M2 door, dus was mezelf lekker zenuwachtig aan het maken, terwijl ik daar normaal dus echt nooit last van heb.
Je hoort toch wel over de M2 dat het zo'n moeilijke klasse is en dat het een groot verschil is met de M1...

Maar ben vandaag dus voor het eerst M2 gestart, had 189 Haha!
Dus de zenuwen voor de volgende keer laat ik maar zitten Knipoog

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 04:44

Ik ga over een uurtje weg. Ben totaal niet zenuwachtig deze keer Ik moet me gewoon niet zo gek laten maken.. Gister lekker getraint en dat voelde allemaal best fijn aan..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 12:01

@ Iepke: wat goed zeg! gefeliciteerd Haha!

@ mosh: heel veel succes laat je het even weten hoe het is gegaan Tong uitsteken

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 14:28

Had graag leuk nieuws hier neergezet.. Maarja Bloos
Ik had best lekker gereden, wel weer een fout in de contragalop op de slangenvolte. ( meneer bedacht ineens dat hij ook wel de andere kant op kon gaan voor de verandering). 2x 169 punten en een berg commentaar. Ik weet ook wel dat er nog zoooveel beter moet, maar ik weet niet meer waar ik ergens moet beginnen. Het lijkt wel of ik verkeerd heb leren paardrijden ofzo.. Het voelt echt machteloos en weet ook niet zo goed meer wat ik nog moet doen. Voorlopig gelukkig even geen wedstrijden meer. Eerlijk gezegd zie ik het ook helemaal niet meer zitten en de lol is er ook van af.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 14:35

O dat klinkt niet fijn Mosh... Bespreek het anders met je instructeur/instructrice.. Of neem eens een lesje van een andere (betere) instructeur/instructrice.

En maak je training afwisselend, zodat je zelf ook weer de lol ervan in kan zien.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 18:48

Hoi allemaal,

had vandaag wedstrijd en het waren nette proeven. maar schijn bedriegt, heb 2 dikke verliespunten te pakken.. Terecht? Dat is een ander verhaal:

viewtopic.php?f=108&t=855015&hilit=

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:29

Balen Cardy... En al helemaal als je gevoel niet overeenkomt met de resultaten..

Even een update van mij:
Ik ga eerst lekker trainen tot alles goed bevestigd is en mijn gevoel goed is voor ik weer op wedstrijd ga. Dan is de druk er ook een beetje af.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:11

Hoi,

Ik ken het gevoel. Heb namelijk sinds kort ook mijn M2 debuut gemaakt.
Het is een hele overgang van de M1 naar de M2!!
Hoe is het gegaan? Bij mij wel goed, heb nu 4 winstpunten. Ik heb alleen het gevoel dat het niet bevestigd is, travers vind ik erg moeilijk en de keertwendingen ook, Maar ja, oefening baart kunst!!

Groetjes,
Gerriette

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:21

omg lijkt op mijn verhaal hahah
ik ga komende zaterdag m-2 met mijn renpaardje
wel bij de pony's ...en er is ook iemand die zegt dat ik niet ga halen
dat vond ik minder maar de meeste mensen staan achter me en ik zie het wel
als ik geen wp haal ook best maar ik ga door haha:P
sommige dingen blijven moeilijk met oefenen en ik ben ook zenuwachtig niet heel erg maar beetje
heb ik altijd als ik hoger ga haha:p
als alles wel redelijk goed gaat dan lukt de wp wel:P..
gewoon alle anders dingen goed doen:P
veel succ6 enne vertel ff de uitslag

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:23

Cardy schreef:
Hoi allemaal,

had vandaag wedstrijd en het waren nette proeven. maar schijn bedriegt, heb 2 dikke verliespunten te pakken.. Terecht? Dat is een ander verhaal:

viewtopic.php?f=108&t=855015&hilit=

echt?
ontzettend jammer:S
ik ga even kijken op dat topic..

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:33

Ik zag er ook super erg tegenop maar het viel nog wel mee.
Morgen weer wedstrijd en ik blijf nog steeds super zenuwachtig, terwijl ik dat in het M1 veel minder had.
Ik mag helaas in het Z geen stang en trens anders had ik het wel stoer gevonden om er mee te rijden (reed ook weleens op paard van me tante, die was prix st george, met stang en trens) Is wel veel lastiger.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:42

Oh jeetje wat ontzettend balen van je verliespunten!!