op x doorzitten bij van hand veranderen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Re: op x doorzitten bij van hand veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:17

Uit welk jaar komt dat filmpje trouwens want deze regels zijn ingegaan vanaf 1 april 2007. Als het filmpje van daarvoor is gemaakt klopt het dus niet meer met het regelement van nu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:18

Volgensmij is dat nooit veranderd Lachen

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:22

Ik weet het niet maar zoals ik dus al op de vorige pagina heb geciteerd is het dus nu in iedergeval zo dat je op het eind van de diagonaal van been moet verwisselen. Dan maakt de ruiter op het filmpje dus een fout want die verwisseld op het midden van de diagonaal van been..

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:58

tisje schreef:
_10_ schreef:
Soms laat ik het zelfs op de coupon vermelden.

wat bedoel je daarmee?

floor_uutje schreef:
Misschien dat ze jurylid is.. Lachen

Ja
Idd, ik ben dus zelf jurylid en laat het weleens vermelden als iemand het op X doet Clown
Alleen zal ik er geen punten aftrek voor geven, zo belangrijk vind ik het dan ook weer niet.
Tenzij te zien is dat ze hiermee het paard duidelijk storen, bijvoorbeeld in een middendraf, maar als dat zo is dan krijgen ze dus eigenlijk het lagere cijfer omdat er een storing zit in het onderdeel Vork

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 21:27

okeej, nou thanx iedereen! dan zijn we eruit Haha!
de dvd is trouwens van april 2007, na ingang van de nieuwe proeven...

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:35

Ik heb nu 2 wedstrijden gereden (voor t eerst in mijn leven ha ha) en ben altijd gewend geweest om op x van been te wisselen, dus dat zal voor mij erg wennen zijn, maar op mijn lijst had ik voor hand veranderen juist een 8 en op mijn vorige lijst ook en er stond nix bij vermeld, maar een andere ruiter attendeerde mij erop dus ben ik hier ff gaan checken........het schijnt ook aan de jury te liggen hoorden ik Verward

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:32

tisje schreef:
Bij proef 5 (B) op de dvd wordt er niet op x van been gewisseld bij mxk/kxm van hand veranderen.
maar bij e-m van hand veranderen wordt er wel van been gewisseld op x.
hoe zit dit nou?
ik dacht dat het vroeger inderdaan zo was, dat je op x wisselde van been.
maar nu niet meer, omdat, zeker als je in de middendraf zit, je je paard stoort.

wat moet ik nu bij e-m van handeranderen doen?
- op x van been wisselen
- bij m van been wisselen

Voor alle duidelijkheid nog maar een keer: lees artikel 133 punt 8 eens goed door(dressuurreglement 2007)blz 34.
Wisselen van been aan het einde van de diagonaal, tenzij...... anders gevraagd wordt.
Simpele conclusie: ALTIJD EINDE DIAGONAAL van been wisselen! alleen als er iets anderes nadrukkelijk in de proef staat is het dus niet einde diagonaal.
Dus probeer als je het anders geleerd dat snel te vergeten.