Eerste worden maar geen prijs krijgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Eerste worden maar geen prijs krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:44

Als het goed is, dan heeft jouw eigen vereniging een vraagprogramma ontvangen. Je kan het ook opvragen bij de KNHS, daarvoor moet je bellen met wedstrijdzaken ( of mail naar wedstrijdzaken@knhs.nl ). Het is handig als je het wedstrijdnummer hebt, dit is wellicht op startlijsten wel te vinden. Overigens zou ik meteen aangeven dat de wedstrijd op het laatste moment gewijzigd is, als ze daarvoor toestemming hebben gekregen, klopt het eerder verstrekte vraagprogramma niet meer. Je zou wellicht even naar wedstrijdzaken kunnen bellen, en navragen voor welke wijzigingen ze toestemming hebben gevraagd/gekregen. Of bel naar je regiocoördinator, die zijn ook op de hoogte ( nummer te verkrijgen bij je eigen vereniging ).

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:50

Wees blij dat je nog kon starten! De organisatie heeft veel moeite gedaan om je nog op zondag te kunnen laten starten. Dit houdt ook indat ze extra jury's hebben laten komen etc. Waarschijnlijk hebben ze vantevoren prijzen ingekocht voor die ene dag en hadden ze ook geen extra prijzen. Wat die organisatie gedaan heeft is inderdaad niet helemaal volgens de reglementen en het was misschien verstandiger geweest om van te voren mede te delen wat ze van plan waren, maar voor hetzelfde geld was de wedstrijd helemaal niet doorgegaan!. Nu heeft iedereen iig nog kunnen starten.

Het omgekeerde kan trouwens ook. Wij konden deze zomer niet meer bijschrijven voor een springwedstrijd, omdat er dan een extra prijs zou moeten worden uitgereikt. Dàt vonden wij nou weer heel vervelend; dan maar geen prijs, maar wel starten.
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 01-10-07 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:52

Maar dan moet de vereniging dit van te voren melsen.
Van je mag wel starten maar door de verandering kunnen we geen prijzen uitdelen.
Dan kan de combinatie zelf beslissen wat deze wil Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:57

Als ze geld uitreiken, dan hebben ze bovendien geen prijzen ingekocht.
En dan nog, ik kan me niet voorstellen dat zo'n vereniging niet ergens een paar rozetten en bekers op reserve heeft?
Trouwens, wat zaterdag niet meereed, reed zondag. Dus dan hadden ze die prijzen zaterdag overgehad. Het kan natuurlijk net vervelend uitkomen, waardoor er één prijs meer vergeven moest worden. Zoals ik al zei: vraag na bij de KNHS of ze hiervoor toestemming hebben gekregen. Ik denk dat je overigens wel te laat bent met je klacht, om alsnog je beker te krijgen.
Overigens is het voor de reputatie van een vereniging echt vervelend dit soort dingen. Ik zou persoonlijk nog liever die 20 euro of die beker alsnog geven, dan dat dit soort verhalen de ronde zouden gaan. Maar ja, misschien hebben ze toch ruiters genoeg.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:58

runningkawa schreef:
Maar dan moet de vereniging dit van te voren melsen.
Van je mag wel starten maar door de verandering kunnen we geen prijzen uitdelen.
Dan kan de combinatie zelf beslissen wat deze wil Lachen

klopt; had ik er ook bij gezet dat dat misschien verstandiger was geweest.
Maar ik word soms een beetje moedeloos van al die kritiek. Het zijn toch allemaal vrijwiligers, die ook hun best doen om er nog iets van te maken? En als er dan een keer iets misgaat is er weinig begrip en wordt het liefst meteen dezelfde dag de KNHS al ingeschakeld.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:00

Ik houd ook niet van dat geklaag, organiseer zelf heel veel wedstrijden. MAar ik vind dat TS in dit geval toch echt wel ee punt heeft. Al is het maar de slechte communicatie, ik vind dit erg slordig van de organisatie, ook al zijn het vrijwilligers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:01

meestal houd de club wel wat over aan een wedstrijd organiseren..tenminste onze club wel Haha!
Als de andere rubrieken wel geldprijzen hadden snap ik niet dat deze rubriek dat niet heeft.
Die 20 euro moet de club echt wel kunnen missen.
Verder heeft TS ook niet om de verandering gevraagt. De club ook niet, maar ts ook niet.
Vind dit toch een beetje flauw.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:04

Wij leggen op onze indoorconcoursen alleen maar bij, dus ik verstrek ook altijd het liefst zo min mogelijk prijzen ( een ponyrubriek met 1 pony is dan ook echt drama, kost veel meer dan hij opbrengt, geef mij maar groepen van 4/8/12/16 ruiters ). Maar dat is geen reden om af te wijken van de reglementen, dat vind ik ook erg flauw inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:05

Rubrieken met zo weinig deelnemers komen hier in de regio niet voor Lachen
Hier zit alles gewoon vol Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:07

Wij zitten ook altijd vol ( heb momenteel zelfs meer mensen op de wachtlijst dan op de startlijst ), maar dan nog heb je wel eens een klein rubriekje. Daar is gewoon niks aan te doen, of je hebt er net 5 ofzo. Vooral bij de pony's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:12

Dat is hier niet Lachen
Met vol bedoel ik de rubriek vol..niet de dag Lachen

Pony's weet ik niet....paarden is zelfs het Z gewoon vol

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 10:19

We hebben zelf ook altijd wedstrijden georganiseert en het geeft je een fijn gevoel als alles lekker loopt en iedereen tevreden naar huis gaat. Tuurlijk voegde we ook wel eens rubrieken samen maar dan keken we nog naar het aantal punten zodat iemand met goede resultaten er toch ook goed uitkwam.
Pas ook een wedstrijd gehad (zelfde locatie, andere vereniging) en toen zou ik ook prijs hebben maar hadden ze de L2 (6 deelnemers) samengevoegd met de L1 (7 deelnemers). Kon net want het waren bij beiden minder dan 8 deelnemers. Maar als je dan later de uitlslagen bekijkt sta je toch even raar te kijken totdat je opvalt dat alle prijzen in 1 rubriek zijn gevallen. Dat had ik nog nooit meegemaakt.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:28

Je moet toch op je startlijst al aangeven welke rubrieken je samenvoegt? Dat heb ik in ieder geval altijd begrepen ( en zo doe ik het ook ). Dan kan je er ook niks aan doen dat alle prijzen in éen rubriek vallen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 10:44

Dat stond niet op de startlijst.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:29

ze zetten dan altijd neer dat ze het recht hebben om bij een bepaald aantal deelnemers klasses samen te voegen.
staat bijna altijd op het vraagprogramma aangegeven Ja

en ik vind het heel vreemd dat je geen prijs hebt gekregen, je betaalt wel flink startgeld en word eerste.
heeft verder helemaal niemand iets gekregen die dag? of alleen jij niet?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:41

Misschien lees ik eroverheen, maar weet je zeker dat je recht had op een prijs? Je had hele hoge punten, maar waren er niet nog meer met nog hogere punten dan?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 12:42

Er is me lettelijk gezegt dat er geen prijsuitreiking is geweest. Ondertussen de KNHS gebeld om het vraagprogramma op te vragen en die stond ook verbaast te kijken. Ook al dat hij naar binnen is verplaats en op zaterdag.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:44

Oke, er was dus helemaal geen prijsuitreiking dus niemand had wat. Beetje raar inderdaad. Maar hoe weet je dan dat je eerste was? Wel mooie punten trouwens, gefeliciteerd Tong uitsteken

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 13:10

Dat weet ik dus ook niet. Maar dan is iemand anders het toch en die heeft dus ook geen prijs gehad.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:11

Nee, oke dan snap ik het Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:16

Ik vraag me af hoeveel ruiters er op zaterdag waren en hoeveel prijzen er toen waren. Als er toen wel 2 extra prijzen uitgereikt zijn (want 6 ruiters = 2 prijzen) dan heb je pech. Is dat niet het geval dan moet jij gewoon je prijs krijgen! Het is verplicht om per 4 ruiters een prijs te geven, hetzij een geldprijs (boven tien euro verplicht) of een gebruiksvoorwerp/rozet.

Dat zij een jurylid nog een dag moeten laten komen is niet jouw schuld natuurlijk, dan hadden ze dat zelf niet aan moeten bieden!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:08

Liek_ schreef:
Dat zij een jurylid nog een dag moeten laten komen is niet jouw schuld natuurlijk, dan hadden ze dat zelf niet aan moeten bieden!

nee tuurlijk, hadden ze het beter helemaal kunnen aflassen Tong uitsteken
Hadden ze al dat gezeur ook niet gehad
Pling

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:47

zeg, ze verzetten het toch zelf Verward Dan is de problematiek rond juryleden etc. toch ook gewoon hun eigen pakkie-an?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:44

bergkraai schreef:
idd zoals aerdenhout1 ook al zegt, die beker wil je over een jaar echt niet meer hebben.. Maar als het om een geldprijs gaat --> zeker achteraan gaan!!!

Mag iedereen dat misschien zelf bepalen?? Als zij graag d'r beker wilt dan is dat meer dan terecht. De een flikkert ze weg, de ander bewaart ze.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:59

Ik vind het een beetje raar dat iedereen zegt; een beker wil je over een jaar toch niet meer hebben. Waarom zouden ze dan überhaupt nog bekers en linten weggeven als prijs, als niemand het toch wilt? Ik vind als je hebt gewonnen, je ook wel een prijsje mag hebben en of dat nou een geldprijs is van 50 euro of een lintje, je hebt gewonnen en daar hoort in mijn ogen een prijsje aanvast.

Verder weet ik niet precies hoe het zit met de reglementen hierover. Knipoog