lopend naar wedstijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ikima

Re: lopend naar wedstijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:08

Als je paard verkeersmak is en je hoeft niet langs erg drukke wegen, waarom niet? Ik heb het ook gedaan naar een wedstrijd in de buurt, deed er ongeveer 25 minuten over met af en toe een drafje. Het beviel mij beter dan met de trailer. Paard is meteen los en heeft onderweg al van alles gezien. Op het terrein zelf kun je nog eventjes wat oefeningen doen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:12

Ik wacht altijd buiten met pony in mn handen (als het regent onder een afdak) tot de prijsuitreiking komt, meestal loop ik even naar boven en houdt iemand mn paard vast maar meestal komen ze me zelf al halen Haha! erg handig!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:47

Ik doe dat regelmatig, omdat ik geen trailer heb. De verste weg is een uur stappen (of wat korter als ik tussendoor draaf, maar dat doe ik meestal niet)
Ik zorg dat er ongeveer een half uur van te voren ben. Vraag aan iemand daar of die zo vriendelijk wil zijn mijn pony vast te willen houden als ik naar het secreatriaat ben en er is van de vereniging daar ook altijd wel iemand die wil voorlezen.

Dan ben ik een paar minuten later weer terug ga de inrijd bak in, rijd daar nog even een drafje en een galop, beetje verder loswerken in die gangen. Attend maken op het been en hup de ring in...

Na de wedstrijd rijd terug naar stal en kom later terug naar de prijsuitreiking of anders is er een stalgenootje die mijn protocollen met eventueel een prijs mee terugneemt.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 16:03

Bedankt voor de reacties. Ik hoef alleen maar door een natuurgebied dus auto's kom ik niet tegen. Maar hij is eigenlijk altijd wel rustig buiten, ook bij auto's, trekkers enz.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:27

je zegt dat je paard rustig is; geen probleem,dus! Is je paard meteen los,en na de proef meteen uitgestapt. Probeer inderdaad wat te regelen met het secretariaat,zou vooral als t eerder donker wordt fijn zijn,als jij zsm je paard naar huis kan brengen. En denk aan je spullen,maar daarover zijn al een paar handige tips gegeven. Je hebt misschien iemand,die met je mee kan gaan (wel handig met bijvoorbeeld een deken)?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:29

CherylDaraxo schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik hoef alleen maar door een natuurgebied dus auto's kom ik niet tegen. Maar hij is eigenlijk altijd wel rustig buiten, ook bij auto's, trekkers enz.

Dan zal ik t zeker doen, heerlijk toch als je op die manier toch kan starten en verder niet afhankelijk bent Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:50

Ik ga vrijwel ook altijd onder de man naar de wedstrijden toe, dat varieert van 5 minuten stappen tot 25 minuten stappen.

Ik vind het prima kunnen, je kunt je paard al lekker warm en los stappen.
Eenmaal op het terein kan ik hem meteen oppakken, meestal rij ik dan wel wat korter los. Lachen

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:52

als je het een beetje handig uitkient is je paard lekker warm als je aankomt en kun je zo beginnen met je oefeningen, mooi kort inrijden ter plekke

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:11

Ik heb het ook wel gedaan, maar dan 5 kwartier heen, dan rijden, en weer die zelfde afstand naar huis. Paardje was wel super los toen we aankwamen! Haha! (mijn paard heeft wel een topconditie.., dat scheelt) Haha!
Ik ging met een stalgenoot, en daar op stal was een vriendin die de paarden even vasthield, zodat we konden betalen enzo. Er is ook altijd wel iemand die voor kan lezen.
Wij hadden zadeltassen mee, die je zo vastmaakt aan de ringetjes voor aan je zadel. Haha!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 00:00

Nou dan zou ik gewoon te paard naar die wedstrijd gaan. Wel plassen vermijden Haha! .
Zorg ook dat er iemand is die je paspoort kan meenemen en die je bij het secretariaat aanmeld.

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:29

Hoi als ik lopend ga dan train ik alwel vast hoef ik minder binnen te doen of buiten ikmoet dan ok wel 45 min stappen dus een drafje en galopje kunne bij mijn paarden wel
gageregelt op buiten rit van een uur of 2 van daar

je voelt wel of het te veel is of niet
suc6

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:06

Ik draaf ook altijd een heel stuk, dan word ie lekker los.. alleen mn rugtas klappert dan heel de tijd, dat is echt heel irritant Clown Iemand een oplossing? Ik doe hem ook al vast om mn middel maar dan klappert ie nog Scheve mond

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:11

heb ik regelmatig gedaan als ik niemand had om me te brengen.

ik had iig genoeg bekijks al ik in wedstrijdtenu over straat ging Lachen

de prijsuitreiking wacht ik dan nooit af. ik stap meteen na de proef weer na huis. en rij later met de auto terug om m'n coupons en eventuele prijs op te halen.

mijn paard is als ik lopend ga vaak rustiger dan wanneer ik met de trailer ga.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:12

marietje27 schreef:
Nou dan zou ik gewoon te paard naar die wedstrijd gaan. Wel plassen vermijden Haha! .
Zorg ook dat er iemand is die je paspoort kan meenemen en die je bij het secretariaat aanmeld.

Dat doe ik altijd voordat ik van stal vertrek. Rijd eerst even langs het terrein om me aan te melden en de papieren te laten zien en dan ga ik naar stal.

Als ik als een van de eerste moet starten meld ik altijd aan het secretariaat dat ik onder de man kom en meld me eerst per telefoon aan en zodra ik arriveer op het terrein (half uurtje van te voren meestal) betaal ik mijn inschrijfgeld etc. Nog nooit problemen mee gehad.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:15

SpikkelFire schreef:
Ik draaf ook altijd een heel stuk, dan word ie lekker los.. alleen mn rugtas klappert dan heel de tijd, dat is echt heel irritant Clown Iemand een oplossing? Ik doe hem ook al vast om mn middel maar dan klappert ie nog Scheve mond
Ik heb je een pm gestuurd! Haha!

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:37

Ik loop altijd naar de wedstrijd.
Dit omdat we geen trailer hebben. De manege is een half uurtje stappen dus dat doen we dan elke maand 1x.
Gisteren had ik 40 minuutjes gestapt naar een locatie een paar honderd meter verderop. Gaat prima! Maar moet
wel zeggen dat ik 3/4 van de tijd op een heel rustig fietspad met weiland en bomen omringd kan lopen. Goed
veilig dus. Als het regent is het wel minder Knipoog maar dan zetten we haar de dag van tevoren op de manege.

xxx

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:21

Ik heb het nu ook een aantal keer gedaan. Ik stap de hele weg, en hoef dan eigenlijk op het wedstrijd terrein nog maar heel weinig los te rijden.

Het handigs is als je iemand met een auto met spullen vooruit kan sturen, maar ik heb nu ook een keer met een rugzak op gereden, en dat ging eigenlijk ook prima. Ik heb wel altijd iemand die op het wedstrijd terrein op me staat te wachten, als voorlezer/paard vasthouder/enz. enz.

susan_1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:31

Idd het kan makkelijk! heb het ook wel eens gedaan