uitspraak:een vos(met aftek.)komt niet in de Z?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vos met witte aftekeningen komt niet zo makkelijk ver in de (hogere) dressuur

mee eens, vos is niet mooi/toont niet mooi dus komt niet ver
Geen stemmen
beetje mee eens, vos is minder mooi dus moet extra kunnen bewegen om veel te bereiken
6 (5%)
niet mee eens, gaat om uitstraling&beweging, niet om kleur
110 (94%)

Totaal aantal stemmen: 116

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 20:33

Het gaat inderdaad niet om de kleur zwart, bruin of vos, het kan zijn dat doordat het paard bijvoorbeeld 1 witte sok, 2 wit benen, en 1 witvoet heeft, dat dat niet goed de beweging kan laten zien, maar inderdaad zoals al gezegt moet een jury daar zeker doorheen kunnen kijken! Wat betreft die witte bandages; die zijn daar juist voor!! Door de benen te bandageren met witte bandages vallen de onregelmatige aftekeningen niet meer op en komt het wit op de benen overal even hoog. (behalve als je hoge witbenen hebt) Zo kun je tijdens de training zelf beter kijken of het paard goed loopt of niet. En zien mensen die minder verstand van paarden hebben tijdens evt shows die je rijd ook alleen maar mooie gelijke bewegingen.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 21:06

gijsenkim schreef:
Klopt maar toch zijn er juryleden die bepaalde type paarden meer waarderen dan anderen. Ben 5 jaar lang elk weekend met 4 paarden op concour geweest enuh helaas het is gewoon zo, Nu nemen we alle Z proeven op met de camera en leggen het commentaar ernaast zit regelmatig verschil in. Voor mij is een goed paard een paard dat regelmatig en ontspannen zijn/haar oefeningen doet, laat zien dat hij/zij er plezier in heeft en kleur, afstamming of ras heeft er niets mee te maken.

ja dat is afentoe het stomme aan dressuur,maar ja dat is met alle jury sporten wel

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 21:21

De wereldkampioen is een vos met veel wit!!!!!!!!!!!!!
FArbenfroh van Nadine Capellman!!!!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:30

gomir schreef:
Antoinette, dat vind ik nou zo'n gaaf paard *LOL* Heb hem weleens zien lopen op een wedstrijd en blijf dan vaak even staan(heb ook wat met vlekken onder buiken trouwens *LOL* Had mijn pony ook)! Nooit geweten dat die van een bokker was Haha! Wat leuk! Volgende keer zal ik wel even roepen Party!!

Hartstikke leuk als je me een keer roept. Het kan trouwens dan ook mijn zus er dan opzit. Zij is ook degene die rijdt op de foto. Maar de foto liet zo mooi al dr wit zien Tong uitsteken

Alleen zal het vast nog een tijd duren voordat je ons op wedstrijden ziet. Ze is nog steeds geblesseerd. Dinsdag komen er artsen uit Belgie en dan zien we wel verder.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:31

Vandaag een quadrille gezien in Zuid-Laren van alleen maar vossen .
Allemaal afstammelingen van Cabochon!!
Christa Laarakkers met man en twee gelegenheidsamazones.
Luzelma had net daarvoor haar kur gereden die ze won!
Nu weer mee in de quadrille.Echt klasse!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 10:37

Kendra schreef:
Een goed paard heeft geen kleur.

HELEMAAL MEE EENS! het gaat om de kwaliteit van bewegen

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:00

Er wordt ook altijd gezegd dat je een paard niet op kleur moet kopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:04

kim6815 schreef:
Er wordt ook altijd gezegd dat je een paard niet op kleur moet kopen...

idd, want dan koop je een donkere en een paar jaar later heb je een bijna witte *LOL* Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:09

rhijnauwen"]
[quote="Kendra schreef:
Een goed paard heeft geen kleur.

HELEMAAL MEE EENS! het gaat om de kwaliteit van bewegen
[/quote]

Ik ben het hier ook helemaal mee eens. Ik vind dat het om de kwaliteit van het paard gaat en niet om de kleur. Het is geen schoonheidswedstrijd

Ik ben trouwens gek op vosjes en heb zelf een goudvos arabier met blonde manen en staart (zonder aftekeningen, alleen kolletje).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:51

Mijn instructrice rijd oz op een vos(je) van 1.57 m. Ze heeft drie witte benen en een grote witte bles. En het is een hittepetitje, dat niet altijd even zoet meewerkt. Maar verleden week zondag heeft ze haar 1e Z2 wedstrijd gereden en had daar in beide proeven een winstpunt. Dus ik ben het echt niet met deze stelling eens!
Heb wel eens eerder iemand horen beweren dat je beter met een bruine of zwarte op wedstrijd zou kunnen gaan dan met een vos, maar de eerst volgende wedstrijd heb ik eens goed naar de parade gekeken en er waren echt enorm veel vossen die zich in de prijzen gereden hadden, terwijl er echt ook een hoop zwarten en bruinen meededen. Gel*l dus.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 16:04

ook in een woord belachelijk
(hihi en ook ik heb een vos, check profiel)

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:51

Haha grappige stelling, slaat werkelijk nergens op... Frusty
Ga es bij Christa Laarakkers op stal kijken, die heeft bijna alleen maar vossen (veel Cabochons) en die zit echt niet meer in de B hoor!
Btw ik rij nu ook een vos met 4 witte benen en een brede bles.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:19

Haha, wat moet dat dan worden met mijn paardje????
Hij is, wit, zwart, lichtbruin, donkerbruin. Echt hij heeft heel veel kleuren. En 1 wit halfbeen, en 1 giga onregelmatige bles (wel recht). Hij is pas 2, maar hij kan toch mooi draven. Keurig optillen, en uitgestrekte draf!

EN INDERDAAD!!!! mijn paard heeft niet een kleur. Volgens zn papier donkerbruin, maar zn hals is zwart, zn benen zwart enz. enz.
IS HIJ NU OOK FOUT???
ps ik vind een vos wel mooi!

MirandaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:24

Ik vind deze hele uitspraak ongelooflijk stom. Ok, het ene paard is mooier dan het ander, en sommige mensen die vinden een vos met witte aftekeningen, vier witte voetjes of weet ik wat niet mooi. Maar in de dressuur gaat het niet om uiterlijk of kleur, maar gewoon om hoe ie beweegt enz. Dus ik vind deze uitspraak echt belachelijk.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:27

Mijn eigen paard is bont en die liep ook al op z'n 6e in het Z. Ik heb ook nooit het gevoel gehad dat ik benadeeld ben ondanks z'n vlekken.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 14:32

mmmmmm, misschien moet ik dan maar geen Z gaan starten!

ik vind het grote onzin. mijn paard heeft absoluut geen goede bewegingen (ook niet slecht hoor) om eerlijk te zijn! door netjes oefeningen te rijden en mooie figuren, kom je toch al een heel eind. mijne heeft een half wit been, een wit voetje en een aftekening op het hoofd. toch in 1 jaar van de B tot Z1 startgerechtig gereden. ik ben het absoluut niet met de stelling eens!