Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Heb wel het idee dat er tegenwoordig toch niet meer zo heel veel naar afstamming wordt gekeken, als het maar kan lopen en een goed karakter heeft lijkt mij dat dat nu de dag belangrijker is. Niet dan?
bromfiets schreef:Je kan die hengst bij ons zo komen rijden hoor. Gratis... Alleen de wedstrijdkosten, smid en entingen zijn dan voor jou.
En toch wil niemand dat paard doen. De "betere" ruiters willen per sé dat het paard bij hun komt te staan en alle kosten voor ons zijn. Dat vind ik persoonlijk echt de omgekeerde wereld.
Als je de kans krijgt om zo goed als gratis een paard naar de top te rijden, dan grijp je die toch aan?
bromfiets schreef:Je kan die hengst bij ons zo komen rijden hoor. Gratis... Alleen de wedstrijdkosten, smid en entingen zijn dan voor jou.
En toch wil niemand dat paard doen. De "betere" ruiters willen per sé dat het paard bij hun komt te staan en alle kosten voor ons zijn. Dat vind ik persoonlijk echt de omgekeerde wereld.
Als je de kans krijgt om zo goed als gratis een paard naar de top te rijden, dan grijp je die toch aan?
). Ik heb wel een contract voor haar dat mocht mijn paard om wat voor reden toch verkocht worden, dan krijgt ze 20 % van de opbrengst en daarnaast heeft ze eerste recht van koop als ik zelf besluit haar weg te doen. Maar het is idd bijna onmogelijk om iemand te vinden die talent heeft en waar je een getalenteerd paard aan ter beschikking kan stellen kosteloos.... 
Izzy19 schreef:bromfiets schreef:Je kan die hengst bij ons zo komen rijden hoor. Gratis... Alleen de wedstrijdkosten, smid en entingen zijn dan voor jou.
Zet jij dan iets op papier dat je het paard niet gaat verkopen? Of hoe regel jij dat dan, want ik zou er persoonlijk ook niet scheutig naar zijn om mijn tijd en geld in een paard te stoppen dat ik dan moet opleiden tot een hoog niveau maar waar ik enkel de belofte heb dat hij niet verkocht zal worden? Wie zegt dat jij je niet bedenkt als er ineens iemand naar je toekomt en je veel geld biedt voor dat paard?
Mustang2006 schreef:vaak denken die ruiters dat ze alles kunnen en dat de eigenaar van het paard geen benul heeft wat hij op stal heeft staan. Ik ben het wel met [***] eens. De HELE goede ruiters (en niet wanneer iemand 1 of 2 paardjes naar de Z2 of lichte tour heeft gereden) rijden niet voor niets en vragen veel geld.
bromfiets schreef:Citaat:Heb wel het idee dat er tegenwoordig toch niet meer zo heel veel naar afstamming wordt gekeken, als het maar kan lopen en een goed karakter heeft lijkt mij dat dat nu de dag belangrijker is. Niet dan?
Ik heb er meerdere via msn ed gesproken en afstamming telt wel degelijk.
We hebben 3 hengsten staan. Een Franco Z, een Don Ruto en een Negro. Iedereen gaat éérst over de Negro zeuren, terwijl dat uiteindelijk een pony wordt met niet al te spectaculaire gangen. De Don Ruto daarentegen heeft alles wat je je wil wensen, maar dan is de afstamming niet goed genoeg en haken ze af.
Al een keer of vier gehad....
bromfiets schreef:Citaat:Heb wel het idee dat er tegenwoordig toch niet meer zo heel veel naar afstamming wordt gekeken, als het maar kan lopen en een goed karakter heeft lijkt mij dat dat nu de dag belangrijker is. Niet dan?
Ik heb er meerdere via msn ed gesproken en afstamming telt wel degelijk.
We hebben 3 hengsten staan. Een Franco Z, een Don Ruto en een Negro. Iedereen gaat éérst over de Negro zeuren, terwijl dat uiteindelijk een pony wordt met niet al te spectaculaire gangen. De Don Ruto daarentegen heeft alles wat je je wil wensen, maar dan is de afstamming niet goed genoeg en haken ze af.
Al een keer of vier gehad....
bromfiets schreef:Deze paarden zijn van een hobbyfokker en gaan dus niet weg voor het geld. Als iemand een paard rijdt en er echt wat goeds mee doet, gaat hij niet weg totdat de ruiter toestemming geeft. Alles gaat dus in overleg.

Cassidy schreef:Ieder paard is een gok, maar een paard met onbekende bloedlijnen is nog net even een iets grotere gok.
Een hengst naar de top toe rijden, voor wie doe je dat? Om de hengst als toekomstig vaderdier te promoten? Wie gaat er een hengst als vaderdier kiezen die geen bewezen achtergrond heeft?
Verder moet je ook niet vergeten dat er legio fokkers zijn met jonge dieren op stal of in het weiland, die van mening zijn dat ze de toekomstige kampioen hebben staan. Ik vind het niet meer dan normaal dat een ruiter met naam voor al die paarden gewoon het gewone trainingsgeld laat betalen. Voor niets gaat de zon op...
runningkawa schreef:Dat ben ik dus helemaal met Izzy eens
Je rijd het paard naar een beter nivo en moet ook nog betalen....mmm daar denk ik niet lang over na...die mag een ander doen
X % bij verkoop maakt het anders, dan heb je je tijd en energie er niet voor niets in gestoken en gaat de eigenaar niet aan de haal met de centen die jij aan het paard hebt gereden
joyce B schreef:Er moeten ook maar goede ruiters te vinden zijn in de omgeving. Of ze moeten bereidt zijn hun paarden te verhuizen naar de stal van de ruiter.

bromfiets schreef:Als je iemand zoekt om je paard beter te maken, vind ik idd dat je er voor moet betalen. Als iemand zelf op zoek is naar een goed paard vind ik dat onzin. Ik bewijs hem/haar dan tenslotte een dienst.