Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lie_ke schreef:het valt mij op dat als ik bij een springwedstrijd kijk, echt (bijna) alle ruiters hun paard heel erg vaak en heel erg hard slaan als ze een keer weigeren, mij lijkt dat niet nodig, omdat een tik als waarschuwing een boze stem en extra aandrijven ook kan.
ook zag ik een meisje die bij iedere sprong, niet net voor de sprong maar tijdens de sprong, haar paard iedere keer een harde tik gaf, ik snap dit niet, het paard deed niks verkeerd, ik vind het ook raar dat ze eerst hun paard zo toetakelen en dan daarna zo doen van aaah 't is zon lief paardje echt een schatje enzo.
waarom doen al die ruiters dat, zo heeft het paard toch ook minder vertrouwen in je?
is er iemand die zijn paard ook zo toetakeld als hij weigerd op wedstrijd?, en wat vinden jullie hiervan?

als het MOET zeg ik hé
maar had hij jou wat gedaan, dan had jij een aanklacht bij de politie in kunnen dienen voor mishandeling. lie_ke schreef:Mag dat??? Hier mag je in de ring maximaal drie keer je zweep gebruiken, daarna word je uitgebeld voor overmatig zweep gebruik. Heel erg streng zijn ze niet, maar zoiets als hierboven zou nooit worden toegestaan.ook zag ik een meisje die bij iedere sprong, niet net voor de sprong maar tijdens de sprong, haar paard iedere keer een harde tik gaf,
rominy schreef:ook een keer dat een pony weigerde en het meisje op de hindernis viel die vader kwam naar binnengestormt en sloeg de pony met zijn vuist op zijn gezicht :S daar kan ik met me gezonde verstand niet bij:S:@!!