Vonden/vinden jullie de L1 ook zo'n rotklasse??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Merel_90

Re: Vonden/vinden jullie de L1 ook zo'n rotklasse??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 21:39

nee tuurlijk niet, het hoeft ook nog niet helemaal perfect te gaan, het is tenslotte nog geen Z wat je loopt.. zoiets groeit vanzelf dmv hard trainen en bovendien heeft een paard, die van mij in ieder geval, die toen 4 was moeite nog met zijn balans zoals ik al eerder zei.
Laatst bijgewerkt door Merel_90 op 13-08-07 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:44

nou ik vind het echt wel een rotklasse de ene keer haal ik 200 punten en dan 176 met een proef die behoorlijk klote ging 177 met een super proef voor mijn gevoel maar mijn paard word ook wat gespannen van het doorzitten lichtrijden en ik vind het zelf ook moeilijker als ik steeds doorzit kan ik goed zitten maar met het afwissel heb ik er zelf ook meer moete mee

Merel_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 21:46

Ja ik ken dat dus ook!

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 08:58

Ik vond het wel een makkelijke proef, misschien komt dit omdat ik zelf al hoger heb gereden??

Wel is het soms lastig dat je de ene keer moet doorzitten en daar weer lichtrijden, zo breng je het paard af en toe wat uit balans.

Anne_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:06

Heey..

Nee, ik vond de klasse L1 eigenlijk wel leuk om te rijden, k kan me zo ook niet herinneren dat ik het vervelend vond om dan weer door te zitten en dan weer licht te rijden, volgens mij viel dat ook nog wel mee..

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:52

Dat doorzitten/lichtrijden vind ik wel vervelend maar verder vond ik de L1 niet een echte rotklasse

mennietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:55

Ik heb ook het probleem met doorzitten/lichtrijden mijn pony vind het dan moeilijk om in die wisseling hetzelfde tempo aan te houden , maar verder vind ik de L1 niet echt een rotklasse in het begin is het wel wennen , wat gaat alles dan snel achter elkaar vergleken met de B maar als het eenmaal gewend is ........

suc6 allemaal met de L1 ( die rotklasse of niet )

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:10

Ik vond het 'doorzitten-lichtrijden' ook uiterst irritant, als ik me goed kan herinneren waren proef 9&10 het ergst. Tong uitsteken
Vond het verder geen lastige klasse oid qua oefeningen, we zijn dan ook behoorlijk snel doorgestroomd.

Maar ik kan me voorstellen dat vooral met jonge paarden het doorzitten en lichtrijden problemen op kan leveren met de balans...

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:23

Ik vind het geen rotklasse. Heb ook geen problemen met doorzitten-lichtrijden, mijn paard word daar niet anders van.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:32

Ik vind het wel een leuke klasse Ja De B begon na 4 proeven met mijn toen nog 3jarige al te vervelen, we hadden elke keer rond de 200 punten dus ik mocht gelijk al L starten. Ze was alleen nog 3 dus kon het niet.
Toen ze 4 werd, eind mei, heb ik in juni de eerste L proef gereden en ik vond het veel beter dan de B. L2 lijkt me wel een fijnere klasse, omdat je daar gewoon kunt doorzitten.
Ik vind het in de L1 bijv. wel vervelend dat je met middendraf niet mag doorzitten, dan kan ik de middendraf er namelijk veel beter 'uitrijden'.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:35

Chupa schreef:
Ik vind het wel een leuke klasse Ja De B begon na 4 proeven met mijn toen nog 3jarige al te vervelen, we hadden elke keer rond de 200 punten dus ik mocht gelijk al L starten. Ze was alleen nog 3 dus kon het niet.
Toen ze 4 werd, eind mei, heb ik in juni de eerste L proef gereden en ik vond het veel beter dan de B. L2 lijkt me wel een fijnere klasse, omdat je daar gewoon kunt doorzitten.
Ik vind het in de L1 bijv. wel vervelend dat je met middendraf niet mag doorzitten, dan kan ik de middendraf er namelijk veel beter 'uitrijden'.

Dat mag helaas in de L2 ook niet!
Moet je ook nog lichtrijden in de middendraf.
Ik zit ok veel liever door, dan krijg ik ook een betere middendraf.

DoubleD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:54

ik vind het niet echt irrie dat doorzitten en lichtrijden!
zondag start ik voor het eerst L1 maar de proefjes heb ik wel al geoefent!
alleen het proefje vind ik wel moeilijker te onthouden maar dat kan ook wel komen doordat ik net ben begonnen met het proefje van de L1 en de B al een paar keer op wedstrijd moest doen enzo..

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:19

daantjuhhh schreef:
Chupa schreef:

Dat mag helaas in de L2 ook niet!
Moet je ook nog lichtrijden in de middendraf.
Ik zit ok veel liever door, dan krijg ik ook een betere middendraf.

Hmm, daar zie ik het nut niet helemaal van in, haha Haha!
Ik denk dat er wel meerdere zijn die liever doorzitten dan lichtrijden, maar misschien is het ook wel zo omdat er ook jongere paarden in de L zijn die nog weinig balans kunnen houden met de middendraf, waardoor het doorzitten denk ik wel moeilijker wordt.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:28

Ik vond het niet echt bepaald een lekkere klasse, maarja, wat doe je eraan he? Knipoog Clown

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:12

Ik vind L1 wel een leuke klasse,
meer te doen dan in de B.
En ik heb niet zo heel veel problemen met doorzitten/lichtrijden, het is wel ietwat vervelend voor balans en aanleuning idd. ( dat gaat bij mij nog niet zo lekker Tong uitsteken )
Ik vind wel dat het niet heel veel verschil is met de B.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:20

Als ik dan een klasse moet noemen die ik rot vind is het de M2. Bloos

Ik ben blij dat ik mijn paarden direct L1 moet starten, de B vind ik er slaapwekkend uitzien en de L2 moeten die jonge dieren ook direct achterwaarts.

Ben eigenlijk heel tevreden Pling Clown

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:23

Vind het doorzitten en lichtrijden idd hee verwarrend. m merrie gaat er ook niet beter van lopen. maar ach het zit nu eenmaal in die proef.

voor de rest zijn de rpoeven vrij makkelijk.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:21

Inderdaad, waardeloos da geheenenweer gewissel van het lichtrijden doorzitten.
En als ik heel eerlijk moet zijn vind ik wijken ook een waardeloze oefening. Doe mij maar schouderbinnenwaarts of travers!

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:53

Ik vond het ook niet fijn ,, ik had een pony die wel schouwde van achter maar in de aanleuning niet stabiel,, ik reed dus wel winstpunten maar geen 2 ofzo,,
Toen ging ik over naar de L2 en ik kreeg veel hogere punten Tong uitsteken
Gewoon omdat het schouwende achterbeen veel meer gewaardeert word Tong uitsteken

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 15:33

Scum schreef:
Het L1 vind ik juist helemaal niet snel achter mekaar. Er zit weinig verschil met het B. Er komt alleen 5 meter wijken bij. En de manier van lopen (oprichting, nageeflijkheid e.d.) is ook niet veel anders.

Ik vind het écht exact hetzelfde als het B, behalve je middengalopje en het wijken!
Ik vind er niets makkelijker of moeilijker aan..
Ik moet zeggen dat ik alle klasses wel leuk vind... behalve het M2! Clown

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 07:29

Mexxuna schreef:
Scum schreef:

Ik vind het écht exact hetzelfde als het B, behalve je middengalopje en het wijken!
Ik vind er niets makkelijker of moeilijker aan..
Ik moet zeggen dat ik alle klasses wel leuk vind... behalve het M2! Clown

Ik vind de M2 juist leuk Tong uitsteken Nu begint pas het echte werk Tong uitsteken

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 07:59

Voorlopig rijd ik er makkelijk mn punten in het L1 dus echt rotklasse ist niet voor ons Tong uitsteken

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:16

daantjuhhh schreef:
L1 vond ik te simpel.
Alleen op het lichtrijden/doorzitten na..
Beetje irritant.

De L2 daarintegen vind ik toch iets moeilijker!
Dat gaat wel redelijk snel.
Ik vind het wel super dat ik nou bijna de hele tijd mag doorzitten.

juist ik weet nog met mijn vorige dat ik het echt heel fijn vond dat ik de hele tijd door kon zitten in de L2.
Met deze zit in nu in de L1 en daar wordt ik er idd wel een beetje tureluurs van.
Zo vind ik proef 8 wel een fijne om te rijden (veel dingen na elkaar en veel wendingen en overgangen), maar proef 9 vind ik dan weer minder fijn. Ach... je houdt altijd wel wat denk ik Haha!
Maar dat er wat variatie in zit (zoals wijken) ben ik juist blij om!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:08

Ik ben wel zo mega hard door de L1 gegaan, die vond ik wel zó makkelijk. Heb nergens moeilijkheden mee gehad!
L2 ook helemaal niet, ben benieuwd wat de M1 ons brengt Knipoog

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:12

Vond de L1 helemaal niet moeilijk!! Als ik het me goed herinner heb ik er 4 wedstrijdjes over gedaan met belachelijk hoge punten en altijd prijs.

Moet zeggen dat ik (tot nu toe) de L2 de moeilijkste klasse vond, omdat mijn paard nogal heet werd. Over de L2 heb ik ook 4 wedstrijden gedaan, maar wel met veel commentaar erbij.