Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mireille0 schreef:Ik denk dat het echt een smaak is van de jury, je kan op 1 wedstrijd een 8 hebben voor het totaalplaatje en bij een andere wedstrijd een 6 terwijl hij/zij er misschien nog beter uit zag. Daar kun je niets aan doen, maar het is wel zo.
Born2BCrazy schreef:PattyOosten schreef:Tuurlijk speelt het uiterlijk wel mee, maar van die jury is het wel erg lomp. Ik kijk persoonlijk ook liever naar een warmbloed sportpaard, dan naar een koudbloed, maar dat wil niet zeggen dat zo'n paard niet een hele nette proef neer kan zetten. En die nette proef moet dan gewoon beloond worden.
Dat snap ik ook wel..en vind ook zeker dat dat ook beloond moet worden..
Maar ik denk dat een jury nooit 100% objectief kan zijn..hoe graag ie het ook wil..
Het zal niet om heeeel veel punten gaan, maar denk dat een 6 bv eerder een 7 wordt

misschien omdat het warm was met vliegen.. maar goed.. boeiend.. zoiets laat ik achter en heb zoiets das maar 1 jury.. volgende keer halen we wel een punt, of tenminste een bijna punt 
alles was wit, gewassen gepoetst en gevlochten(hij heb wel fjordenkapsel maar was kaarsrecht geknipt) geen idee wat de rest daarbij had
_Bonte_ schreef:een boerepaard zal veel minder punten halen dan Salinero
dat is zeker ,
daarom geen dressuurwedstrijd voor mij
_Bonte_ schreef:een paard is een paard , er word een vergelijking gesteld tussen mooie sportpaarden en lelijke paarden ,,, dit is mijn reactie ,daarom dat ik nooit in de dressuur iets zal winnen met mijn ongelofelijk lieve maar totaal geen shique pony
haffilover schreef:Ik rij op mijn haflinger en ik vind het echt heel erg oneerlijk als er jury's zijn die gewoon keihard zeggen : dat paard is niet mooi, geef maar een vijf. Dat paard is meer mijn smaak (meestal een warmbloed) dus geef maar een 8. Belachelijk, En daar betaal je meestal ook nog eens 8 euro startgeld voor. Ik had het ook eens met mijn haflinger. Aangezien zijn manen lang zijn en onder zijn hals uitkomen zeg maar, heb ik altijd hartstikke lang vlechtwerk. Daar komt de staart dan nog bij. En ook helemaal gewassen en gepoetst natuurlijk. En dan hebben wij ook mensen die de pony's met vieze niet ingevlochten manen en staart laten lopen, borstelwerk nou ook niet bepaald netjes. En dan toch hadden wij allebei een 7. Die jury had gewoon iedereen een 7 gegeven en dan denk ik, daar sta ik dan weetik hoe lang voor te vlechten, te poetsen, te wassen.
edit: Was wel groentjes , maar toch.
edit 2de keer : Ik was toen geloof ik wel eerste geworden. ik dacht 190 punten oid.
maar soms vond ik het zelf lang niet zoveel punten waard dan ik kreeg.Starbreeze schreef:Toen ik nog met mn fries reed had ik vaak het idee dat ik hoge punten kreeg omdat ze ook zo ontzettend imposant was. Je zag de jury letterlijk rechtop gaan zitten als ik de ring binnenkwam. Ze liep overigens ook erg goed hoormaar soms vond ik het zelf lang niet zoveel punten waard dan ik kreeg.
Dus ik denk wel dat het meespeelt. Een spectaculair paard wat het goed doet zal vaak hoger scoren dan een minder spectaculair lopend paard wat het net zo goed doet. Dat is nou eenmaal mooier om naar te kijken.
NaSi schreef:ik moest 2 maanden geleden schrijven voor onze club..
en toen zat ik bij de juri en die zei over iemand van oze club met een ''niet dressuurpaard''
wat een lompbeestdoe maar een 5 en hij keek niet eens..
ik zei toen oww ik vond het wel netjes gaan!
dat kan je niet maken toch als juri>?