rijden op losrijterein zonder te starten??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: rijden op losrijterein zonder te starten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:57

Oefen wedstrijd kan wel vind ik Lachen
Daar is het voor Lachen

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:23

Oke oefenwedstrijden is leuk,maar hier in de buurt maar heel weinig.Maar ik zou ook niet op de kleinere wedstrijden gaan maar op de grotere.
In ieder geval dat je wel de ruimte hebt en niet met 10 of 12 man in 1 kleine bak zoals ik gisteren op wedstrijd zag.
Natuurlijk hou ik wel rekening met de andere mensen.
Ik heb zelfs aangeboden gekregen om een proefje op wedstrijdterrein te komen rijden zomaar als oefening.Dan is er toch niets aan de hand,
Deze ring is wat eerder leeg als de andere dus kun je op je gemak alles verkennen.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:38

Buiten het feit dat ik het onverantwoordelijk vind ten aanzien van de mensen die wel deelnemen ( neem alleen al het concentratieverlies wat een groen onvoorspelbaar paard kan veroorzaken, en ja, dat kan ook als iemand deelnemers is, maar dat vind ik nét even iets anders. Nu kom je het terrein op, verpest iemands proef en zegt weer dag dag)
Buiten dat is er nog iets waar ik niemand nog over heb gehoord.
Tijdens een wedstrijd zit de kans op papieren controle er groot in, maar als iemand zomaar even het terrein oprijdt in wedstrijdkleding zal niemand er om vragen. Dit gebeurd pas bij het secretariaat of bij de jury. Toch geen fijn idee dat het iemand zou kunnen zijn die het enten niet zo nauw neemt, met alle risico van dien.
Als ik dus in functie ben, en ik zie iemand die blijkbaar niet deelneemt, of iemand die een buitenrit maakt en zomaar even het concours terrein oprijden stuur ik ze heel resoluut het terrein weer af.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:07

Ik neem aan dat las je wilt gaan starten dat je dan ook echt wel de entingen geregeld hebt.
Als je die niet in orde hebt of niet hebt gehad dan kun je problemen krijgen met starten.Je moet toch aantonen dat je paard altijd netjes geent is.
Ik rij niemand in de weg en laat een groen paard echt niet zomaar rondspringen.Mijn paard is 8 en springt ook wel rond op de echt wedstrijd als hij wil.
Veredr als je via je vereniging een ring krijgt aangeboden dan is er toch niets verkeerd aan,zie op veel wedstrijden mensen met paarden voor de ervaring.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:22

Dat je het op veel wedstrijden ziet wil nog niet zeggen dat het mag. daarbij zou het je verbazen hoeveel wedstrijdruiters hun entingen niet in orde hebben.En ik zeg helemaal niet dat het bij jou ook zo het geval is, maar met dit soort dingen hoor je 1 lijn te trekken. Niet toegestaan dus!
Daarbij, een vereniging kan wel zeggen dat het goed is, maar als de jury/federatievertegenwoordiger beslist dat het niet mag, kan je gewoon het terrein verlaten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:37

Ik heb ooit een oefenproef gereden met mijn voormalige verzorgfjord.
Er werd daar KNHS gestart, maar er was ook mogelijkheid tot oefenproeven á E5,- per proef.
Verder heb ik onderling gestart op onze ponyclub, puur voor de lol en de ervaring.
Is dat misschien geen mogelijkheid?
Op sommige verenigingen kun je trouwens ook een "nepproef" rijden (proef rijden zonder gejureerd te worden etc), informeer daar gerust naar.
Ik denk dat als je de situatie uitlegt, dat er een hoop mogelijk is.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 18:05

het is niet vanuit een "ponyclub", waar ik ga starten. Het is gewoon alleen. En ik ga ook naar een terrein met een grote buitenbak/wei. Waar ik kan losrijden, en infomeer eerst of het mag.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:32

Wij hadden op ons concours een aantal jaar geleden een dame die met haar niet ingeschreven paard, niet in tenue en zonder cap op het losrijterrein aan het rondrijden was.
Toen de hoofdringmeester/toezichthouder van het losrijterrein vroeg waar haar cap was, kwam er een nogal brutaal antwoord dat ze de KNHS had gebeld en dat ze gewoon mocht komen rijden, dus dat niemand haar wat kon maken.
Toen is de organisator van het concours erbij gekomen en heeft haar gesommeerd het terrein te verlaten, waarop zij dus pruttelde dat het wel was toegestaan. Waarop de organisator vroeg waarom ze dat in vredesnaam aan de KNHS had gevraagd, ipv haar gewoon op te bellen en het te vragen.
Ze zei dat wanneer ze het netjes gevraagd had en in een witte rijbroek met een cap naar het terrein was gekomen, dat ze er geen enkel probleem van had gemaakt.
Maar omdat ze nu geen cap bij zich had, die wel verplicht is op het losrijterrein, kon mevrouw vertrekken.