Wedstrijden gez met een goede bodem (omg. a'foort, a'doorn,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angg

Re: Wedstrijden gez met een goede bodem (omg. a'foort, a'doorn,

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:01

Ik kijk ff mee:D

condor1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:37

Annemeik schreef:
Wedstrijden met een goede bodem die ik ken:

- Groenendaal in Bunschoten (binnen een mooie zandbodem en buiten een agterbergbodem)
- Lunaruiters in Lunteren (20 x 60 agterberg, alleen de inrijbak is iets minder, maar daar gaan ze wat aan doen).

Dus wie weet er nog meer wedstrijden met een goede bodem?

gr,

Uhm...vandaag is de wedstrijd bij stal Groenendaal in Bunschoten gecancelled omdat de agterbergbodem blank stond... Ja Bloos!

Nee, ik maak echt geen grapje...blank.. Boos!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 20:48

He gats, echt waar? Wat apart, die is toch gedraineerd of niet? En ik dacht dat die bak nog wel een heel eind hoger lag dan de rest?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 07:27

Gelukkig kon de wedstrijd bij ons gister wél doorgaan.

condor1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:36

Annemeik schreef:
He gats, echt waar? Wat apart, die is toch gedraineerd of niet? En ik dacht dat die bak nog wel een heel eind hoger lag dan de rest?

Uhu, dat dacht ik ook! Eigenlijk altijd een locatie waar je kunt rijden...

Het leek er op dat de afvoer niet helemaal jofel was...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:40

Ik denk dat je zelf ergens eerst even moet kijken, want meningen zijn ook maar meningen.
Bij ons zijn de banen bijna altijd goed, maar met heel veel regen is het losrijterrein wat zwaar. Het is dus moeilijk te zeggen of het geschikt is voor jouw paard.
Ik sta en start bij Nieuw Hagenauwe in Leusden. Goed georganiseerd en bijna altijd goede bodem. Maar met extreem weer is het soms iets minder, maar dat is denk ik bijna overal zo.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:25

Marcroix heeft inderdaad een prima bodem, Laseur ook.... Tolboom buiten wel, binnen ben ik niet zo heel enthousiast over.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 21:54

Nieuw Hagenauwe vind ik ook altijd goed georganiseerd, alleen de achterste baan, waar je ook naast inrijd vind ik te zwaar voor hem. Ik wilde Ingrid vragen of ik dan anders 1 proef kon starten in de buitenbak naast de binnenbak, die is namelijk wel goed.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:28

Annemeik schreef:
Nieuw Hagenauwe vind ik ook altijd goed georganiseerd, alleen de achterste baan, waar je ook naast inrijd vind ik te zwaar voor hem. Ik wilde Ingrid vragen of ik dan anders 1 proef kon starten in de buitenbak naast de binnenbak, die is namelijk wel goed.

Dat is ook meestal de 1e proef toch? Zou moeten kunnen dan!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 23:08

Ik weet niet zeker of dat de eerste proef is, zal het wel even vragen. Het is jammer dat de achterste baan zo zwaar is.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:47

Dat heb ik ook een keer gedaan toen Tommie net hersteld was van een blessure. Ik denk dat het wel mag hoor! Misschien tot binnenkort dan.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:52

Annemeik schreef:
Ik weet niet zeker of dat de eerste proef is, zal het wel even vragen. Het is jammer dat de achterste baan zo zwaar is.

De eerste proef wordt inderdaad bij ons in de buitenbak gereden, de 2e in de ring op het buitenterrein.
Ik weet bijna wel zeker, als je aan Ingrid vraagt of je 1 proefje mag rijden, dat ze dat prima vind.
Maar je geeft zelf al aan dat je verwacht dat je pas over een maand of 3 weer kan starten, dan is het binnenseizoen op de meeste plaatsen weer begonnen.
Onze laatste outdoor is het eerste weekend van Oktober, daarna is het weer indoor.
De binnenbak is bij ons altijd prima, dus dan zou je gewoon 2 proefjes kunnen starten.
Al ziet er buitenterrein er nu ook keurig uit en is het niet zwaar, maar meestal hoe later je op de dag rijdt hoe zwaarder hij weer wordt. Hij wordt namelijk altijd nog getrokken en gedaan, voordat de proefjes beginnen, dus degene die in de ochtend rijden hebben dan meer mazzel dan de middagruiters.
Maar het ligt inderdaad ook aan het weer en nu ligt het terrein er goed bij...