Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nazarma

Re: Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 12:05

tantjeuh schreef:
Ik erger mij vooral aan de mensen die constant naar beneden aan het kijken zijn, en als ze je dan bijna omver rijden nog eens lelijk gaan kijken ook! Het komt mij soms ook wel eens voor dat ik perongeluk iemand in de weg rijd, maar dan ben ik wel heel rap met het zeggen van "sorry" hoor...

jah precies!! Waar ik me ook aan erger is aan die Ruiters die denke dat ze alles zijn.. Of mensen die met zn 4e langs elkaar gaan stappen ofzo.. En dan kan ik me ook nog wel eens ergeren aan Mensen (comandanten ouders weet ik het) die midden in het losrijterein gaan staan en daar op en neer lopen en aanweizingen schreeuwen.. Afentoe denk ik echt van rot op en ga langs de kant staan... echt heel iritant als die je heel de tijd in de weg lopen zeg.. het zou verboden moeten worden...:S

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:38

Als mensen tijdens het warmspringen met zn drieen naast elkaar gaan rijden in een al zoon krappe ruimte waardoor je telkens moet remmen enzo. Dit is helemaal vervelend als ze net naast een hindernis rijden. Rot op, ga achter mekaar stappen of ga ergens anders kletsen! Dit is echt de meest grote ergenis en vaak kijken ze je nog nijdig aan ook. Nou sorry hoor dan word ik ook een beetje pissig. Heb al een keer een aanvaring gehad en toen kwam die moeder er ook nog is even bij. Nou ik heb dr even goed de waarheid verteld en ben daarna gelijk omgedraait zodat ze niks meer terug kon zeggen.

(Zo die frustratie is er even uit Clown )

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 00:09

ik erger mij eigenlijk niet snel. er zijn slechts 2 dinge die ik echt irritant vind. als ik een volte draai 9 vaak een kleintje) en daar actief aan het rijden ben, dat mensen continue er dwars doorheen rijden en dit stelselmatig blijven doen ook al zien ze dat ik elke keer op de rem moet. Dit heb ik nu 2X meegemaakt terwijl er een compleet weiland beschikbaar was, ze perse PRECIES op mijn volte willen rijden/ kruisen en dit blijven doen. meestal scheelt het dat 80% van alle paarden bang zijn voor de mijne vanwege haar kleur, dus even iets dichter erop en ik heb ze weg Clown

Andere grote irritantie is dat men op kleine ruimtes toch perse hun paard willen longeren. Zomers geen probleem, dan is er eigenlijk altijd wel extra ruimte.
In de winter niet, en dan vind ik het gewoon irritant dat de helft van de bak door 1 persoon in beslag word genomen.

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 08:26

Ja inderdaad! Die mensen die met z'n drieen naast elkaar gaan stappen en heeerlijk gaan kletsen. En mensen die denken dat de bak enkel en alleen van hen is. Tong uitsteken

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 09:09

Ik irriteer me niet zo heel snel. Maar waar ik me wel een beetje aan kan ergeren zijn die mensen met heel veel air. Vooral mensen met air die in de wat hogere klasses rijden. Kijk ik snap dat je graag nog even de zijgangen wil oefenen maar kijk dan wel een beetje om je heen.

Ooit eens een aanvaring gehad met iemand die op de tweede of derde hoegslag aan het stappen was ik rijd daar in draf omheen. Immers de langzamere gang hoort niet over de hoefslag te rijden en dus rijdt de snellere gang er omheen. Met dat ik achter haar langs rijd, draait zij doodleuk haar paard met achterwerk naar mijn paard, waar dus nog geen 10 cm meer tussen zat. Gevolg ik zit met een paard wat zich opfokt en madame kijkt ook nog eens verontwaardigt mijn richting op, nouja....

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 09:16

Ik zou zo zeggen tegen iedereen die zich zo ergert aan die kakkers: doe ze lekker na, hier kunnen ze absoluut niet tegen! Extreme duivel ha, ha.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:48

Ik ben niet zo snel geïrriteerd, en kan me er ook meestal niet druk om maken als iemand per ongeluk even in de weg rijdt, kan iedereen gebeuren. Met opzet ergens dwars doorheen stiefelen is inderdaad wel heel irritant, maar dat is me maar een of twee keer overkomen.
Mijn paard is vrij handig in navigeren door zo'n bak heen, ook wel fijn.
Maar wat wel een hele grote irritatie van mij is, is mensen die op hele korte afstand passeren, liefst nog met een zo lang mogelijke zweep die recht opzij steekt.
Mijn paard is een tijd lang heel bang geweest voor passerende paarden nadat hij vol in zijn ribben was gemept door een passerend paard, waarbij mijn paard gewoon op de hoefslag liep. Toen ging hij op de rem voor ieder paard wat een beetje kort voorbij kwam, en vooral in een bak met een dichte afzetting vond hij dat eng, probleem daarbij was vooral dat hij letterlijk tegen het beschot op sprong. Je knie daartussen is echt niet fijn.... Inmiddels gaat het weer veel beter, maar hij doet het nog steeds als een ruiter echt heel kort passeert, met normaal passeren is er niks aan de hand, maar echt beugel aan beugel is een garantie voor een paard wat in paniek raakt.
En het is verbazingwekkend dat ruiters die zien dat je paard dat doet, het volgende rondje weer precies hetzelfde doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dan ook rustig mijn zweep naar buiten uit laat steken.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:50

jankende bange kleine meisje op een heethoofd ponytje,, en dan moeders of vaders die roepen dat ze een ongelovelijke aansteller is!
kindje zegt dat ze niet meer wilt, dat ze eraf wilt, en de ouders maar vloeken en schelden..

Belachelijk! koop toch een leuke pony voor het kindje, en laat haar genieten!

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:51

Ik erger me alleen als ik naar een vriendin sta te kijken bij het inrijdterrein en daar kuilen van 30cm in het gras zitten en de pony 100x struikeld. Een inrijdterrein hoort gewoon goed en vlak te zijn maar dat niemand ook maar een gallopje durft te maken op zulk gras vind ik onacceptabel (heb er ook netjes wat van gezegd Duivel ) En ook nog horen dat verschijnende pony's/paarden zijn gestruikeld en zo een blessure hebben opgelopen zodat starten onmogelijk was vond ik helemaal idioot.

Verder erger ik me alleen nog aan kinderen die aan het spelen zijn naast de ring.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:54

Arabendu schreef:
Ik erger me nergens aan Haha! . Rij wedstrijden voor mijn lol en weiger mijn plezier te laten verpesten en me te gaan irriteren. Daar heb ik alleen mezelf en mijn paard mee, want dat levert spanning op. Als er mensen zijn die de bakregels echt niet kennen en consequent in de weg rijden, dan zal ik daar een praatje mee maken en ze vriendelijk uitleggen hoe het hoort. Knipoog

mijn idee!!
dat heb ik ook..
je druk maken..levert aleen maar meer stress op, dat is niet goed voor hart en bloedvaten..
en zeker niet voor je paard.
want eerlijk is eerlijk, vaak word die boosheid overgebracht op het paard

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:56

Echt ergeren doe ik mn eigen er niet aan maar ik baal er wel van als ik mn paard weer eens vol op de rem moe zetten omdat een helehoop niet weten dat linksom voorrang heeft.
De bakregels zijn ook zeker op een wedstrijd belangrijk vind ik.

Ik zeg het dan maar even vriendelijk en rij maar weer verder om de onstpanning erin te krijgen of te behouden.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:10

Waar ik mij aan kan ergeren is publiek op het inrijterein.
Ga aan de zijkant van het veld staan en niet halverwege!
Die mensen lopen/staan soms zo gruwelijk in de weg. Stoom uit je oren

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:17

Aan kinderen die hun pony's overal maar tussen kwakken en mega verwend zijn + hun pony's nog lopen te schoppen, te slaan en in hun mond lopen te trekken en zagen. Vandaag weer een paar tegen gekomen echt zulke wil je het liefst van hun pony aftrappen. Eentje reedt zelfs zo wat over mijn moeder heen waarmee ik stond de praten (buiten het inspringterrein! en ze kon er ruim om heen maar ze kwam boos de ring uit) dan zeg ik dus ook boos :''Even vragen of je er langs mag is ook niet overbodig!'' (met ''stom kind'' erachter aan maar dat is ook niet zo netjes maarja).
Als kinderen tegen mij ook heel verwaand/verwend gaan doen ga ik dat ook altijd doen, vinden ze vanzelf niet leuk Haha!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:22

marquez1 schreef:
Ik irriteer me niet zo heel snel. Maar waar ik me wel een beetje aan kan ergeren zijn die mensen met heel veel air. Vooral mensen met air die in de wat hogere klasses rijden. Kijk ik snap dat je graag nog even de zijgangen wil oefenen maar kijk dan wel een beetje om je heen.

Eventjes tussendoor, zijgangen hebben voorrang Knipoog

Ik erger me aan mensen die het rode lintje in de staart negeren. En zo dicht op je rijden dan je hele paard over de zeik gaat

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:23

Meestal creert mijn bonte van 1.68m zelf space omdat de meeste paarden opzij vliegen wanneer wij eraan gedraafd of gegallopeerd komen,veel paarden vinden mijn Bonte gevaarte een beetje vreemd,zie daardoor weleens boze koppie's maarja ik vind het wel komisch natuurlijk Clown

Achteraf komen ze weleens naar me toe wanneer ze klaar zijn en vragen ze zag je mn paard wegspringen toen jij met je bonte ons tegemoet kwam en kunnen we er hartelijk om lachen!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:41

MyWishMax schreef:
marquez1 schreef:

Ik erger me aan mensen die het rode lintje in de staart negeren. En zo dicht op je rijden dan je hele paard over de zeik gaat

iedereen mag zoveel zijgangen rijden als ie wil, maar als je zeeen van ruimte hebt op een losrijterein en precies de zijgang moet inzetten als ik toevallig achter je rij is wel een beetje irri.

Maar ach ik kan me er eigenlijk niet zo over opwinden. Ben er immers voor mijn plezier Knipoog

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:43

Hebben zijgangen echt voorrang? Dat wist ik niet
Handig, weer wat geleerd als ik volgende maand start Haha!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:45

Ik irriteer me wel eens aan intructeurs die midden in een 20x40 ring gaan staan als er toch al niet veel ruimte is om uitgebreid les te geven. En dan niet aan de kant gaan voor andere ruiters die oefeningen willen rijden...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:47

MyWishMax schreef:
marquez1 schreef:

iedereen mag zoveel zijgangen rijden als ie wil, maar als je zeeen van ruimte hebt op een losrijterein en precies de zijgang moet inzetten als ik toevallig achter je rij is wel een beetje irri.

Maar ach ik kan me er eigenlijk niet zo over opwinden. Ben er immers voor mijn plezier Knipoog

Haha, ja dat is vervelend Knipoog Buite vind ik dat ze best om je heen kunnen rijden ja

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:51

mensen, die zo halverwege het inrij terrein staan te kijken naar iemand...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:31

mensen die doorkrijgen dat mijn paard nogal heftig op anderen kan reageren en dan heel bewust iedere keer heel kort achter me langs komen galopperen, terwijl we met 2 of 3 in een 20x40 baan zijn (ruimte zat zou je zeggen toch? Clown)
Als ze dan ook nog eens boos op mij worden omdat mn paard de 5e keer naar ze toe springt ipv weg van hen, dan heb ik het wel weer even gehad met dat soort mensen...

en niet zozeer ergeren, maar soms vraag ik me wel af waarom ik niet een gewoon paard heb die niet bij elke ander die in de buurt komt weg wil rennen of gaat stilstaan om toch vooral niet in de buurt van die vreselijk "enge" paarden te moeten komen Clown
Maar dat is geen irritatie, zo snel t dat wel wordt zal ik ook mn conclusies moeten trekken voor dit paard en wedstrijden Knipoog
Laatst bijgewerkt door Noukie op 15-07-07 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:39

Ergeren is zonde van mijn energie Clown Maar ik kan loslopende mensen op een inrijterrein niet altijd waarderen.
Ook mensen die achter een hindernis gaan staan praten zijn erg vervelend.

De domste actie die ik meegemaakt heb was een paar weken terug. Een vader van een EK ruiter zet zijn fiets tegen de losspringhindernis van de cross terwijl ik er op af rijd. Toen ik vroeg of hij dat handig vond kreeg ik een antwoord dat hij eerst even naar zijn dochter wilde kijken Koe

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:49

Heb ook wel eens gehad dat zo'n knaapje zich nogal goed vond, en de bak inging, hij zag mij staan, ik zag hem neit naderen van achteren. (het is gebruikelijk dat iedereen gewoon deur vrij roept, oid) (winterseizoen, dus nog binnen)

Hij draait rechts om de bak in, en loopt mij compleet ondersteboven, z'n paard stond op m'n teen, haalde godzijdank niet uit. Jong kijkt me aan, en rijdt gewoon door!
Nou bleek het zo'n stront verwend rijkeluiszoontje te zijn (17-18), maar ik kon het niet laten om hem het één en ander na te roepen Clown Clown Clown

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:59

Sansje schreef:
Ik irriteer me wel eens aan intructeurs die midden in een 20x40 ring gaan staan als er toch al niet veel ruimte is om uitgebreid les te geven. En dan niet aan de kant gaan voor andere ruiters die oefeningen willen rijden...

Ik heb 1 keer een heel vreemde combinatie meegemaakt. Vrouwtje van ik schat zo'n eind 30 krijgt instructie van een "instructrice" die ik zo 18 tot 20 schat. De "instructrice" heeft in de tijd dat ik losreed geen seconde haar mond gehouden. Onophoudelijk loopt ze tegen mevrouw te schreeuwen. Kreten als; prik er maar eens in, hop hop hop, zet je binnenhand wat meer naar binnen, trek hem maar op de borst! Is best een keer goed........ Sigaar Mevrouw heeft inmiddels een rood aangelopen hoofd en probeert er het beste van te maken. Afijn toen ik me moest melden bij de ring meester, komt zij zich ook melden voor een andere ring. Met een rood hoofd meld ze zich en komt ze naast me staan. Ik lach vriendelijk tegen haar, en ik kon het niet laten om te zeggen; warm he? Clown Schreeuwt die "instructrice" Niet kletsen maar rijden!!!! Duidelijk geschrokken schopt ze haar paard weer naar voren en gallopeert weer een rondje Koe

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:19

Laatst op concours met een vriendin, zij begint met inrijden. Mooi groot inrijd terrein, dus niemand reed elkaar omver. Lekker ingereden dus, en dan moet ze starten. En dan komt het: ligt de dressuurring pal naast het inrijdterrein. En jawel, midden in de proef galoppeerd er een paard op het inrijdterrein met zó'n vaart voorbij dat haar pony zich wild schrikt. Dat meisje op het inrijdterrein wil ook niet even stoppen, galoppeert gewoon tien keer langs Sigaar Dan heb ik het persoonlijk wel weer gehad Sigaar